Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #46, on October 7th, 2012, 01:24 AM »Last edited on October 7th, 2012, 01:40 AM by critz
Ile raka zes wrzucil do tej gry, dobrze ze jej nie programujesz.
Also, Smoku ma prawo liczyć na fabułę, jak i ja mam. Akurat gry multiplayer są bardzo dobrym rozwiązaniem pod tym względem, bo pozwalają zobaczyć groma interakcji pomiędzy postaciami bez konieczności odwoływania się do materiałów pobocznych typu nowelki czy mangi, zamiast po prostu schematu taśmowego kasowania je przez Reimu/Marisę/Sanae, herbatka i do widzenia dziewczynkom bo czas na kolejne, jak to ma miejsce w danmakach.
Najlepsze było pod tym względem SWR. Spójna historia z sensowną kolejnością wydarzeń, interakcja pomiędzy aż pietnastką dziewczynek i sporo wrogości do wystrzelania, ciekawa fabuła z wrednym final bossem i wysoką jak na Touhou stawką przebitą poźniej tylko przez Okuu (Iku wspominała że może nadejść fatalne dla Gensokyo trzęsienie) ORAZ znalazło się miejsce dla dwóch całkiem nowych dziewczynek do podziwiania.
Takie podsumowujące epizody są co jakiś czas potrzebne dla spójności fabuły i dodania kropli charakteru do tej pory bardziej bezbarwnym dziewczynkom, tym bardziej teraz jako kulminacja dotychczasowo zbudowanych wątków religijnych. Na nieco bardziej rozbudowany incydent też nie kręcę nosem. Nie przypadkowo pod story mode tworzy się całkiem inną od pozostałych trybów mechanikę gry.
Jedynym minusem takiego rozwiązania jest wybiórcze umniejszanie roli postaci ważnych dla fabuły, a którym nie udało się dostac. Najlepszym przykładem są nieco niesłusznie zapomniane Keine i Mokou, jakże wazne dla wioski ludzi i prawie nieistniejące od IN.
Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #47, on October 7th, 2012, 02:41 AM »
prawie nieistniejące od IN.
PMiSS zaliczam do "prawie".
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #48, on October 7th, 2012, 03:09 AM »Last edited on October 7th, 2012, 03:17 AM by critz
Missed that one póki co, mea culpa '3'.
W sumie jakby nie patrzeć to przejście w HD widzi mi się pół na pół. Eye-candy na pewno doda smaku, no i gry nie będą tak straszyć pikselami, co może także przyciągnąć nowych graczy (przypomina mi się pierwszy kontakt z IaMP nim przywykłem. Myślałem że mam spierdoloną wersję, bo na jutube to nie wydawało się aż TAK spikselowane). Natomiast obawiam się jednak cięć w ilości postaci, bo to jednak TROCHĘ pracochłonne robić od nowa sprity. Oby chociaż style walki były unikalne i dopracowane.
I wbrew temu co niektórzy twierdzą, duże znaczenie pocisków raczej nie jest złe w bijatykach tołciu. Mnie osobiście nieco nuży taki SF brakiem tego eye-candy, że już o tejkenach czy innych Virtua Fighter nie wspomnę, stokroć wolę Melty/BB/GG.
Cała mechanika graze i graf fizykal > graze > pocisk> fizykal są przecież zbudowane dookoła pocisków i radzenia sobie z nimi, i na pewno nie upłyca to gry biorąc pod uwagę grupkę oddanych fanów IaMP, którzy wychwalają je jako znacznie bardziej techniczne od 12.3 i które potrafi być znacznie bardziej koncentrowane na spamie. Eksponat A :V :
W sumie jakby nie patrzeć to przejście w HD widzi mi się pół na pół. Eye-candy na pewno doda smaku, no i gry nie będą tak straszyć pikselami, co może także przyciągnąć nowych graczy (przypomina mi się pierwszy kontakt z IaMP nim przywykłem. Myślałem że mam spierdoloną wersję, bo na jutube to nie wydawało się aż TAK spikselowane). Natomiast obawiam się jednak cięć w ilości postaci, bo to jednak TROCHĘ pracochłonne robić od nowa sprity. Oby chociaż style walki były unikalne i dopracowane.
I wbrew temu co niektórzy twierdzą, duże znaczenie pocisków raczej nie jest złe w bijatykach tołciu. Mnie osobiście nieco nuży taki SF brakiem tego eye-candy, że już o tejkenach czy innych Virtua Fighter nie wspomnę, stokroć wolę Melty/BB/GG.
Cała mechanika graze i graf fizykal > graze > pocisk> fizykal są przecież zbudowane dookoła pocisków i radzenia sobie z nimi, i na pewno nie upłyca to gry biorąc pod uwagę grupkę oddanych fanów IaMP, którzy wychwalają je jako znacznie bardziej techniczne od 12.3 i które potrafi być znacznie bardziej koncentrowane na spamie. Eksponat A :V :
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #49, on October 7th, 2012, 08:11 AM »
Critz, jakbyś sie nie domyślił chodzi o część postaci ktore chetnie bys tam wrzucil :P
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #50, on October 7th, 2012, 08:16 AM »
Smoku nawet w Couter Strike'a gra dla fabuły. Kox.
Rozumiem cię*, bo ty se chcesz składać do kupy uniwersum Gensokyo, więc każda porcja kanonu jest ważna.
Ale to jest gra, w dodatku to bijatyka. Tu nie zastanawiasz się, jaki sens fabularny ma możliwość grania 2 identycznymi postaciami jednocześnie, tylko wkurzałbyś się, jakby jej nie było.
Po dodaniu swoje cegiełki do konstrukcji świata i losów Gensokyo pozostanie sam gameplay. Nikt nie gra w SWR zamiast w UNL, chociaż SWR ma w ciul lepszą fabułę moim zdaniem. No chyba, że dla kogoś będzie to Zainstaluj -> Zagraj -> Zapomnij, dla satysfakcji "zaliczyłem wszystkie touciu gry". Dlatego fabuła jest drugorzędna IMO dla prawdziwych graczy.
*prócz faktu, że mam wrażenie, że znowu specjalnie się do mnie dopierdalasz.
BTW tytuł nie porywa, szczególnie w porównaniu z dwoma poprzednimi, poetyckimi, nazwami bijatyk.
Dodam po raz kolejny: tak, touhou jest dla mnie dla fabuły. Fabuła nie będzie zbyt wyrafinowana? trudno. Nie jestem "pro graczem", jestem fanem touhou. "pro graczem" to jestem w inne gry, ale TE gry to jest wyjątek.
Czekam na tę grę, bo jestem ciekaw zmian przede wszystkim fabularnych, ALE to nie znaczy, ze mam gdzieś mechanikę przecież. jesteś tak zjebany, że musze Ci każda myśl przelewać, bo inaczej oznaczysz ją jako brak myślenia?
Gameplay tez mnie interesuje. Stage wyglądają na 3D, jestem ciekaw jak w praktyce to będzie sie prezentowało, zastanawiam się jak wyląda teraz system, mam nadzieję, że nie różni się aż tak bardzo od UNL, całkiem wyjątkowej bijatyki na rynku bijatyk moim zdaniem, ale nie żebym był znawcą szczególnym. podoba mi się, że te bijatyki wydają się być bardziej "dystansowe" od innych, ale wedle woli pozwalają na przejście w zwarcie. Mam nadzieję, że ZUN i tasofro nic nie spierdolą.
Jestem ciekaw jakie postacie faktycznie się pojawią i stawiam na Byakuren i Miko przede wszystkim. zobaczymy
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #51, on October 7th, 2012, 10:02 AM »Last edited on October 7th, 2012, 10:06 AM by Ignacy Przybylski
Well, JCD, przesadzasz z hejtem. Masz do wyboru albo fanów Touhou jak Smoku, albo tych co nie lubią Touhou jak ja, ale lubią mechanikę gry.Quote from HERUBIM on October 6th, 2012, 10:48 PM Jak ja to napisałem, to mi usunęli.Quote from Critz I co w tym dobrego? Gdzie jest sens w takim nadmiarze płci żeńskiej? Fabuła, w której udział biorą same dziewczynki w takich ilościach to jakaś kiepska komedia.
Jeśli Ile raka zes wrzucil do tej gry, dobrze ze jej nie programujesz.
interakcja pomiędzy aż pietnastką dziewczynek
ВОРУЙ УБИВАЙ | PERFECT FREEZE
JCD
- Zamrożona Żaba
- Posts: 408
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #52, on October 7th, 2012, 11:57 AM »
C??k m s? rzmw z Smkm, b wydj m s? chwlm, ? n ?yj w nnj rzczywst?c n? j.
N chc m s? ttj rzpsyw?, n l m s? t d stn fktyczng, b pwst? by m? klk strn fftp, kt?rg nt bn n pwnn by?.
n tmt gry trdn m ps? c? w?cj mj?c d dyspzycj tk "grm" mtr??w.Qt frm gncy Przybylsk
Quote from JCD on October 7th, 2012, 01:03 AM To twoja opinia jest bezpodstawna bo przeszedłem... dużo gier Touhou na lunaticu/wszystkie EXy etc. i zawsze, ale to zawsze najbardziej mnie ciekawiła fabuła.
W sumie właśnie przez to zacząłem grać w te gry ("o czym one muszą rozmawiać, że po chwili robi się takie piekło?")
A fakt, że easy, normal czy hard mnie nie zaspokajał emocjonalnie to tylko moja psychika.
Prawda, że w grach multiplayer typu UNL, SWR, IaMP, PoFV czy PoDD nie ma za bardzo co robić po przejściu fabuły oprócz grania samemu dla przyjemności więc dodatkowym urozmaiceniem jest walka z innymi ludźmi. Ale to absolutnie nie znaczy, że fabuła jest w grze drugorzędna.
Quote from HERUBIM on October 6th, 2012, 10:48 PM Więcej raka niż wojny religijne się nie da już do Tołciu wrzucić. Co do rozpiski postaci Critza, jeśli przez casting przeszła by tylko obsada UFO i TD, a szczególnie jeśli bez Youmu i Yuyu, to ja już podziękuję i zostaję przy wesołych Hisoutenach. Marzenie ściętej głowy, liczę choćby na kogoś z SA, zarówno ze strony przeciwników, i to nie Utsuho po raz wtóry, obstawiałbym Yuugi jako tanka lub trollującą Satori duplikującą ataki przeciwników, ale także i ze strony sojuzników, zwłaszcza Nitori, którą miło by było w końcu zagrać. Powrót reszty koleżanek byłby, przynajmniej dla mnie, gwarancją zadowolenia.
(click to show/hide) Quote from Ignacy Przybylski on October 7th, 2012, 10:02 AM No żeby jeszcze była to zamierzona komedia, a nie fail w postaci "hej wieśniaki, lećmy patrzeć jak się kapłanki tłuką, może podrą im się koszule i zobaczymy latające cycki!". No, w sumie to już by było i tak lepsze, niż obecne "hej wieśniaki zbieramy na tacę wiarę!" ale przy tohowych pettanach i grafice z lat 90 nawet to nie zrobi wrażenia.
BTW. Geez, że wy się jeszcze nie nauczyliście ignorować postów JCD.
В бой, защитники Монолита! В бой! Отомстим за падших братьев наших!
Quote from Mayuki on October 7th, 2012, 11:35 PM Symposium of Post Misticism.
N chc m s? ttj rzpsyw?, n l m s? t d stn fktyczng, b pwst? by m? klk strn fftp, kt?rg nt bn n pwnn by?.
n tmt gry trdn m ps? c? w?cj mj?c d dyspzycj tk "grm" mtr??w.
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #53, on October 7th, 2012, 03:11 PM »Last edited on October 7th, 2012, 03:14 PM by Maluetar
Dlatego fabuła jest drugorzędna IMO dla prawdziwych graczy.
W sumie właśnie przez to zacząłem grać w te gry ("o czym one muszą rozmawiać, że po chwili robi się takie piekło?")
A fakt, że easy, normal czy hard mnie nie zaspokajał emocjonalnie to tylko moja psychika.
Prawda, że w grach multiplayer typu UNL, SWR, IaMP, PoFV czy PoDD nie ma za bardzo co robić po przejściu fabuły oprócz grania samemu dla przyjemności więc dodatkowym urozmaiceniem jest walka z innymi ludźmi. Ale to absolutnie nie znaczy, że fabuła jest w grze drugorzędna.
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #54, on October 7th, 2012, 03:48 PM »
Ile raka zes wrzucil do tej gry, dobrze ze jej nie programujesz.
a jezeli to ma byc tournament typu : ogladajcie wiesniaki jak walczymy i dzieki temu wierzcie w zwyciezce, to odpadam i ide pograc w mortal kombat albo jakies guility gear
Ale jak będzie grywalna Yuyuko to i tak wszystko łyknę łatwo jak Namysłowskie.
I co w tym dobrego? Gdzie jest sens w takim nadmiarze płci żeńskiej? Fabuła, w której udział biorą same dziewczynki w takich ilościach to jakaś kiepska komedia.
BTW. Geez, że wy się jeszcze nie nauczyliście ignorować postów JCD.
В бой, защитники Монолита! В бой! Отомстим за падших братьев наших!
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #55, on October 7th, 2012, 04:25 PM »Last edited on October 7th, 2012, 04:49 PM by critz
Jprd, a czy ja powiedziałem że to była propozycja finałowego rostera xD?
Byłbym bardziej niż rad jakby uzupełnili wachlarz postaci o kogoś do tej pory nie ruszanego z IN/MoF/SA, a tym bardziej jakby utrzymali przy tym wszystkich z 12.3, ale biorąc pod uwagę, że gra jest o religiach, wejście większości postaci z MoF, UFO i TD jest raczej pewne, i to one będą miały pierwszeństwo (wy źli). Nie ukrywam, przyda sie to kilku bezpłciowym i nie mającym jeszcze dużo okazji do zaprezentowania się postaciom by zyskać charakter i fanów.
I serio, nie spodziewam się drugiej fabuły z SWR, ale walka o dominację + postać manipulująca odczuciami luda i bawiąca się w chessmastera >>> lol-mamy-dość-mgły-i-chlania, IaMP style. Zwłaszcza że wątek dochodzi do kulminacji i nadarza się okazja by ręcznie wyjaśnić sobie co nieco, np. między Miko i Byakuren. Tym bardziej, że o ile dobrze zrozumiałem to przez Reimu wysiłki w SoPM poszły w chuj, więc tradycyjne rozwiązanie jest jak najbardziej na miejscu :3.
PS: Jakiś rok temu może i byłbym zaskoczony łatwopalnością, trollbaitami i wzajemnymi atakami o nic w tych stronach. Nakurwiać dalej, zawsze ciekawsze to niż pustki xD.
Byłbym bardziej niż rad jakby uzupełnili wachlarz postaci o kogoś do tej pory nie ruszanego z IN/MoF/SA, a tym bardziej jakby utrzymali przy tym wszystkich z 12.3, ale biorąc pod uwagę, że gra jest o religiach, wejście większości postaci z MoF, UFO i TD jest raczej pewne, i to one będą miały pierwszeństwo (wy źli). Nie ukrywam, przyda sie to kilku bezpłciowym i nie mającym jeszcze dużo okazji do zaprezentowania się postaciom by zyskać charakter i fanów.
I serio, nie spodziewam się drugiej fabuły z SWR, ale walka o dominację + postać manipulująca odczuciami luda i bawiąca się w chessmastera >>> lol-mamy-dość-mgły-i-chlania, IaMP style. Zwłaszcza że wątek dochodzi do kulminacji i nadarza się okazja by ręcznie wyjaśnić sobie co nieco, np. między Miko i Byakuren. Tym bardziej, że o ile dobrze zrozumiałem to przez Reimu wysiłki w SoPM poszły w chuj, więc tradycyjne rozwiązanie jest jak najbardziej na miejscu :3.
PS: Jakiś rok temu może i byłbym zaskoczony łatwopalnością, trollbaitami i wzajemnymi atakami o nic w tych stronach. Nakurwiać dalej, zawsze ciekawsze to niż pustki xD.
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #56, on October 7th, 2012, 04:40 PM »
Skoro ma być o religiach to prawdopodobnie postaci z SA nie będą za bardzo ruszać <sad face> Jedynie może będzie Okuu, ponieważ była też w hisoutensoku.
Zwykle w bijatykach do tej pory dodają nowe postacie a stare zostawiają. W końcu dzięki temu mają mniej myślenia nad tym jakim stylem postać będzie walczyć i co będzie potrafiła. Tak więc prawdopodobnie i tym razem zostaną wszystkie postacie z poprzedniej części (hisoutensoku) + dodadzą jakieś nowe. (pewnie z 2-3 -.-)
Zwykle w bijatykach do tej pory dodają nowe postacie a stare zostawiają. W końcu dzięki temu mają mniej myślenia nad tym jakim stylem postać będzie walczyć i co będzie potrafiła. Tak więc prawdopodobnie i tym razem zostaną wszystkie postacie z poprzedniej części (hisoutensoku) + dodadzą jakieś nowe. (pewnie z 2-3 -.-)
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #57, on October 7th, 2012, 11:31 PM »
Przeczytałem pobieżnie posty. Uznałem, że ich bezpośrednie komentowanie nie ma sensu, zresztą, po co ciągnąć jakieś spory skoro to mój pierwszy od cholera wi jakiego czasu post poza Bazarem (Yay... ok, jeszcze w sądzie Yamy był)
Wg. mnie rozpikselowane Sprity w Hisoutensoku miały dla mnie sporo uroku, tak samo styl w którym jak się chciało można było walczyć głównie w melee, a pocisków używać do chainowania (Ah ten mój melee Patchouli deck). Jeżeli nie będzie takiej możliwości to smutne mocno, bo spamowanie pociskami jak pojebany oraz ładowanie special paska by walnąć "Najzajebistrzy atak nie do zablokowania" mnie nie bawi.
Co do sporu o lore i gameplayu, to jedno drugiego nie wyklucza. Może być dobry gameplay i dobra fabuła. I nawet jeśli 80% ludziów nie będzie zwracać na to drugie uwagi "BO TO BIJATYKA", to spierdolenie lore przez jakieś durne zagrywki trochę bardziej ogarniętych w temacie mocno pozniechęca. Mam tylko nadzieje, że to ZUN będzie za to odpowiedzialny bo jak na razie nie zawiódł. Aczkolwiek... wojny religijne... trochę już to trąci myszką, ale może to tylko moje zdanie.
Nic z tym nie zrobimy, trzeba brać co dają, a jak nie pasuje to dalej męczyć Mystic Square...
(click to show/hide)
Wg. mnie rozpikselowane Sprity w Hisoutensoku miały dla mnie sporo uroku, tak samo styl w którym jak się chciało można było walczyć głównie w melee, a pocisków używać do chainowania (Ah ten mój melee Patchouli deck). Jeżeli nie będzie takiej możliwości to smutne mocno, bo spamowanie pociskami jak pojebany oraz ładowanie special paska by walnąć "Najzajebistrzy atak nie do zablokowania" mnie nie bawi.
Co do sporu o lore i gameplayu, to jedno drugiego nie wyklucza. Może być dobry gameplay i dobra fabuła. I nawet jeśli 80% ludziów nie będzie zwracać na to drugie uwagi "BO TO BIJATYKA", to spierdolenie lore przez jakieś durne zagrywki trochę bardziej ogarniętych w temacie mocno pozniechęca. Mam tylko nadzieje, że to ZUN będzie za to odpowiedzialny bo jak na razie nie zawiódł. Aczkolwiek... wojny religijne... trochę już to trąci myszką, ale może to tylko moje zdanie.
Nic z tym nie zrobimy, trzeba brać co dają, a jak nie pasuje to dalej męczyć Mystic Square...
MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #58, on October 7th, 2012, 11:35 PM »
Wiecie...czymś konkretnym te wojny religijne wypadałoby zakończyć. Zwłaszcza, że pojawiła się nowa frakcja, która nijak nie powinna przejść bez echa. No i mamy efekt tego echa, czyli bijatykę, która po dłuższym zastanowieniu jest lepszym rozwiązaniem do zakończenia takiego a nie innego większego wątku fabularnego, jakim są wojny religijne niż miałby to być shooter.
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #59, on October 8th, 2012, 12:36 AM »
Wiecie...czymś konkretnym te wojny religijne wypadałoby zakończyć. Zwłaszcza, że pojawiła się nowa frakcja, która nijak nie powinna przejść bez echa. No i mamy efekt tego echa, czyli bijatykę, która po dłuższym zastanowieniu jest lepszym rozwiązaniem do zakończenia takiego a nie innego większego wątku fabularnego, jakim są wojny religijne niż miałby to być shooter.