Beta Touhou
Gensokyo => Touhou => Topic started by: critz on April 12th, 2014, 05:47 PM
-
Touhou 14.3 弾幕アマノジャク - Impossible Spell Card Promo Trailer(http://www.youtube.com/watch?v=wSXrU1FOQag#ws)
http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=16693(http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=16693)Near the end of the internet broadcast “Choutto Summit ~ The Drinking Party of Indie Game Developers” on April 12, 2014, where a few prominent indie devs residing in the Tokyo region drank together and played each others’ games, ZUN showed the trailer for Touhou 14.3 – “Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card”, to be released at Reitaisai 11 (May 11, 2014).
This is a game where folks try to capture the rebel of Gensokyo – Kijin Seija, by trapping her in undodgeable danmaku walls, and you control Seija to overcome these impossible danmaku with crafty items you picked up, including “Bloodthirsty Yin-Yang Orb”, “Folding Umbrella of the Gap’s Prayer”, “Cursed Decoy Doll” and “Tengu’s Toy Camera”.
Opinie? Mnie trochę speszyło że to kolejny spin-off, że Seija jest protażką, że trzeba używać cheat itemów by omijać niemożliwe wzory i brak mojej gen3 Phantasmagorii. Przynajmniej wzory wyglądają na interesujące i trzymające fason danmakowych dziwadeł z StB/DS, więc przynajmniej to będzie na pewno krok do przodu po DDC, bo tu gimmicki będą akurat pasować. No i to, że musimy czekać tylko miesiąc.
-
Skoro jest oznaczone jako 14.3 to chyba jest też szansa na 14.5 i 14.8 jak w przypadku UFO. Byłoby ciekawie, ale pewnie tylko by opóźniło 15 :f
-
Lepsza jakość: https://twitter.com/korindo/status/455039499764891649(https://twitter.com/korindo/status/455039499764891649)
-
Na razie to mi wygląda wszystko bardzo chaotycznie. Z jednej strony zdjęcia, z drugiej jakieś super artefakty...geez.
-
Właściwie zdjęcia to są te "artefakty"
Artefakty to po prostu przedmioty które mogą pomóc przejść rundę. Dzięki nim możesz przejść jedną rzecz na kilka sposobów. Albo zdjęciami, albo bombami, albo yin-yangami czy czymkolwiek innym co tam jeszcze jest.
-
Itemki do wyboru do oszukiwania patternów, które jak widać miejscami są nie do przejścia. Yin-yang do teleportu do bossa, aparat Ayi, parasolka Yukari do przechodzenia przez ściany, zwykła bomba, latarnia do wyłączania hitboxów pocisków na moment, pelerynka do chwilowego znikniecia z planszy, statua Jizo która jednokrotnie umiera za nas i przeklęta lalka która przyciąga do siebie pociski które normalnie homingują w Seiję. Wszystkie w ograniczonych ilościach, po to żeby nie było za łatwo.
Nie wiem w sumie czy mi się to podoba. Skoro bawimy się w wiele różnych metod neutralizacji pocisków naraz to jedno niedopatrzenie przy balansowaniu ZUNa i wzór z ciężkiego ale sprawiedliwego stanie się kompletnym żartem jak wzory na trailerze (albo w drugą stronę - może przykręcić śrubę za bardzo i będziemy mieli oficjalne Asshole Touhou(http://tinyurl.com/o7nyrse) bo itemki nie starczą xD). Albo może się okazać że tylko jeden itemek będzie jedynym wartym używania, bo reszta to będą jego gorsze wersje. A już na pewno przeczuwam że spora część wzorów to będą gimmicki pokroju wstrząsów Raiko, flipów Seijy czy zabaw hitboxem Shinmyoumaru.
Cóż, jak mu to wyjdzie i będzie się przyjemnie grało to będę pełen podziwu, pod warunkiem że da wiele przeciwniczek.
Apropos Asshole Touhou, mam nadzieję, że ZUN nie wpadł na pomysł stworzenia tej gry bo zobaczył pojebane pomysły Yuke'a z serii I don't want my Touhou to be like this! xD:
こんな東方はなんかいやだ(http://www.youtube.com/watch?v=pxukn7umOpg#)
こんな東方はるなてぃっくいやだ(http://www.youtube.com/watch?v=i8A0CceDU_c#)
こんな東方はもっといやだ(http://www.youtube.com/watch?v=iMNOszWgJ0o#)
-
No mam nadzieję, że przeciwniczek będzie w chuj. Chyba, że tak prezent ZUN zostawi na fantasmagorię/właściwego photo shootera.
W sumie ciekawe jest to, że trzeba będzie kombinować jakim konkretnie itemem sobie ułatwiać przejście, dzięki temu będą różnorodne metody...i może jeden sposób będzie lepiej punktowany, inny inaczej. Aczkolwiek na razie jestem dość sceptyczny i...zdziwiony.
-
Osobiście jestem bardzo pozytywnie zaskoczony .
Od początku zakładałem że w tym roku nie doczekamy się pełnej części tylko spin -off , ciekaw byłem za to jakiego typu to będzie gra .
To co nam ZUN zaprezentował wyjątkowo pozytywnie mnie zdziwiło gdyż naprawdę nie spodziewałem się niczego tego typu i mam nadzieję że gra będzie dobra .
-
A mi się podoba. Coś świeżego jeśli chodzi o mechanikę gry.
No i Seija
EDIT: Also co do itemów wspomagających przejście, zauważył ktoś że można ich użyć tylko określoną ilość razy?
-
Ha!
Wiedziałem że Seija będzie nową protagonistką już po wyjściu DDC.
Czuję się taki zajebisty!
No i 11 maj, moje urodziny!
-
Widać, że ZUN tropi chociaż trochę to, co się dzieje w fandomie. Stąd i Seija. Chociaż dla mnie ciekawszym by było np. gdyby ona była główną i jedyną antagonistką, kradnącą karty innym postaciom (oczywiście też jakieś nowe), i przerabiającą je na swoją modłę (czytaj: do góry nogami, lewa-prawa, czy wszystkie kierunki zamienione). To by było coś.
-
Newsa przeczytałem na konwencie - automatycznie zyskał on do zajebistości. Jako, że lubiłem fotograficzne gry ZUNa a to wydaje się być kreatywnym rozszerzeniem pomysłu z gier z Ayą, mam dobre przeczucia. Grywalna Seija to niezwykle interesujący pomysł i zapewne wiele osób będzie marudzić, ale 14.3 ma szansę stać się najciekawszym koncepcyjnie spin-offem jak dotąd.
Also tyle spellcardów do kolejnych rozszerzeń RSO gwarantuje w tym momencie grywalne Kagerou, siostrzyczki Tsukumo, Sekibanki... Podwójne me gusta
-
Jestem ciekaw od której części gry ZUN zamieści postacie w tej grze.
Po DS mieliśmy tylko Fairy Wars, Ten Desires, HM i DDC.
więc jako przeciwników teoretycznie może ZUN wrzucić:
z grywalnych postaci: Reimu, Marisa, Youmu, Sakuya
FW - 4 postacie (Cirno + 3 wróżki)
TD - 8 postaci (Yuyuko, Kyouko, Yoshika, Seiga, Tojiko, Futo, Miko, Mamizou)
HM - 5 postaci (Nitori, Kokoro, Ichirin, Byakuren, Koishi)
DDC - 8 postaci (Wakasagihime, Sekibanki, Kagerou, Benben, Yatsuhashi, Seijia (jeżeli będzie też jakimś cudem jako przeciwnik, ala Aya w DS), Sukuna, Raiko)
Łącznie więc od DS'a wyżej mamy maksymalnie 29 postaci.
W DS również było 29 postaci jako przeciwnicy (wliczając w to Hatate, a wliczając też Aye, byłoby 30).
Poza tym rzadko się zdarza by ZUN nie dodał do gry ani jednej nowej postaci. Stawiam, że na dopełnienie do 30 postaci dorzuci jeszcze kogoś z mangi, np. Kasen. Bądź też jakąś nową grywalną postać.
-
W trailerze możemy zobaczyć jedną z sióstr Tsukumo (Yatsuhashi bodajże), Kagerou, Sekibanki, Wakasagihime - czyli praktycznie cąlą ekipę z DDC minus Shinmyoumaru. Ze starszych postaci zaskoczeniem jest Yuyuko oraz Keine, którą ostatni raz jako przeciwnika widzieliśmy wiele lat temu przy StB. Miło wiedzieć że ZUN nadal rozwija wątki fabularne dla starszych postaci - dosyć znajomy trend licząc od TD (tam Yuyuko i Youmu + Kogasa), HM (Koishi) no i w DDC Cirno jako midboss, oraz Sakuya grywalna.
-
Akurat Cirno w DDC za dużo do fabuły nie dodała. A jeśli o fabule mowa, to jestem ciekaw, czy będzie miała jakieś głębsze dno, czy tylko Seiję, która najadła się za dużo szaleju.
-
Rzeczywiście Keine też była. Czyli jednak nie będzie tylko postaci z gier późniejszych niż DS.
Fabuła na pewno będzie bardziej rozwinięta niż wcześniejsze podobne gry (stb i DS), biorąc pod uwagę, że już w DS mieliśmy więcej dialogów i tekstu etc. niż w StB.
A Seijia w sumie wydaje się prowadzić fabułę już drugiej gry z rzędu więc nie sądzę, by fabuły w grze o niej było mało. W końcu była można powiedzieć głównym przeciwnikiem w DDC. Musiała zostać jakoś rozwinięta.
-
W sumie już na ircu pisałem swoje odczucia, ale za dużo tekstu więc nie będe tu wrzucał.
1. Wygląda na rozszerzoną wersję StB/DS
2. TRZECIA PHANTASMAGORIA JUŻ WKRÓTCE
Fajnie, że wychodzi nowa gra i zawsze lubiłem gry fotograficzne w Touhou bo jakieś nowe patterny i spelle były do omijania, ale już mi się trochę dupa pruje ze względu na brak nowej Phantasmagorii.
ZUN coraz więcej postaci tworzy, coraz bardziej nieznaczące i niczym się niewyróżniające i robi z nimi gry kiedy trzecia Phantasmagoria jeszcze nie powstała, a jak już powstanie to zamiast zapełnić ją postaciami MoF - UFO to mamy TD i DDC które absolutnie do mnie nie przemawiają pod tym względem. TD jeszcze dało radę znieść bo motyw religii, HM itd. ale DDC już mógł sobie odpuścić.
Była bardzo fajna kombinacja PoFV + StB i teraz też powinna wyjść jakaś Phantasmagoria z DS, a nie mamy nic =(
-
Phantasmagorie nigdy nie wychodziły jako spin-offy - 15 może być Phantasmagorią z dodaną jakąś unikalną mechaniką, czemu nie. Jednak numerek nowej gry każe mi wierzyć, że doczekamy się jesczez co najmniej jednego spiin-offa - przypuszczam, że rozszerzenia do HM wprowadzającego postacie z DDC (znowu Seija, pls - to nowa Kogasa) i może Kasen, należałoby się jej w końcu...
-
Jakby co, to komitet Reisaisai ogłosił, że w tym roku będzie drugi festiwal 24 Listopada, więc zawsze jest jeszcze szansa na coś w tym roku. Już raz tak zrobili z Reitaisai SP (połowa września 2010) i nic wtedy nie wyszło od ZUNa, ale kto wie:
http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14315.msg1079614.html#msg1079614(http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14315.msg1079614.html#msg1079614)
Osobiście spodziewałem się zdjęciówki jako 15.5 bo tak kazałaby sądzić matematyka (i też chcę już Fantasmagorię D:), ale może zdjęciówek nie będzie więcej już w ogóle? W końcu koncepcja ISC jest dość podobna, a DS powstało dlatego, że ZUN miał plany rozszerzać StB o kolejne Newspaper Extra, ale tego nie zrobił.
Nawiasem mówiąc, skopałem trochę bo ta gra to technicznie nie jest Touhou xD. Pełny tytuł gry to Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card (Danmaku Amanojaku można tłumaczyć jako przewrotny ostrzał). Po raz pierwszy w tytule nie ma słowa Touhou w ogóle ale chociaż przypisał numerek do gry. Nie mam pojęcia czy to przypadek czy celowy zabieg, ale może to ma coś wspólnego z tym, że zamierza sprzedawać ISC w cyfrowej wersji na całym świecie: http://www.shrinemaiden.org/2014/03/13/at-bitsummit-2014-zun-announced-intention-to-publish-touhou-overseas/(http://www.shrinemaiden.org/2014/03/13/at-bitsummit-2014-zun-announced-intention-to-publish-touhou-overseas/)
Also, według aktualizacji na MotK itemki będzie można w jakiś sposób upgrade'ować wydłużając na przykład zasięg aparatu czy czas nieśmiertelności. No i wygląda na to, że w grze może zmieścić się jakaś fabuła:
Trailer story:
Kagerou: I've found you, the Amanojaku we are searching for!
To capture the rebel Amanojaku... They assaulted her with undodgeable danmaku!
Eye for an eye! Fight impossible danmaku by breaking the rules!
Brace yourself through it with rule-breaking items!
Spell cards by order of appearance:
Wakasagihime: Tide Sign "Tidal Wave on the Lake"
Kagerou 1st: Wolf Fang "Bloodthirsty Wolf Fang"
Sekibanki 1st: Discernment "Hell's Ray"
Keine: "20XX An Afterlife Odyssey"
Kagerou 2nd: Full Moon "Full Moon Roar"
Sekibanki 2nd: Flying Head "Extreme Long Neck"
Stages:
1st Day:
Seija: Living through this is victory, the means don't matter.
Scene 1 (tutorial): "Fight impossible danmaku by breaking the rules"
Yatsuhashi: non-SC
??: "Approaching horror"
Wakasagihime: Tide Sign "Tidal Wave on the Lake"
3rd Day:
Scene 2: "Dangers abound in a full moon night"
Kagerou: Full Moon "Full Moon Roar"
4th Day:
Seija: "Ugh, they are getting stronger. Could there be someone behind them ordering them around?"
(This part can be seen at the end, after the menu screen)
Intredasting. Kanonicznie "niemożliwa karta zaklęć" to oksymoron (KAŻDA musi być do przejścia, taki jest ich sens), więc musi być jakiś konkretniejszy powód, że inne dziewczynki zebrały się po to, żeby zajebać biedną Seiję.
-
Ta, poprosiłem na MotK o translację tekstu który był w trailerze - brzmi interesująco, ale watpię, żeby pojawiła się jakas nowa bohaterka - chyba, że kolejna Amanojaku której nie po drodze z Seiją...
-
[...] spiin-offa - przypuszczam, że rozszerzenia do HM wprowadzającego postacie z DDC [...]
Niemożliwe. DDC nie porusza tematu wojny religijnej w ogóle. Więc nie mają prawa bytu w HM.
A dla jednej gry bijatyki nowej nie wydadzą. Za mało materiału.Osobiście spodziewałem się zdjęciówki jako 15.5 bo tak kazałaby sądzić matematyka
Ta gra ma działać praktycznie tak samo jak zdjęciówka. Więc nie spodziewałbym się także jeszcze jednej gry w której przechodzisz pojedyncze spellcardy.
No a tak poza tym to masz rację Critz, że każdego spellcardu da się uniknąć. Jeżeli jakiś jest nie do uniknięcia to łamie zasady systemu spellcard.
Czyli w tym wypadku, jeżeli postacie nagle korzystają z niemożliwych do przejścia spelli, to Seijia która je przechodzi "oszukując" jest jedyną osobą która trzyma się zasady "każdy spellcard da się przejść".
Czyli to wszystkie postacie poza Seijią łamią zasady xD
-
Jeśli to faktycznie nie jest fake, to będę oczekiwał z niecierpliwością. Wygląda trochę jak podrasowany DS, chociaż fakt uczynienia z Seiji postaci grywalnej jest co najmniej zastanawiający. No, ale do 11. maja niedaleko, wkrótce się wszystkiego dowiemy.
-
https://www.youtube.com/watch?v=S2XZ1w-vvwI(https://www.youtube.com/watch?v=S2XZ1w-vvwI)
-
To nie jest do końca zdjęciówka (zdjęcia są tylko jednym sposobem przejścia spella, więc tak naprawdę nie na nich opiera się system) - moim zdaniem nadal możemy liczyć na photo shootera z numerem 15.5 (jak nakazuje matematyka) i phantasmagorię z numerem 15 (jak również nakazuje matmatyka...i na którą tutaj ludzie mają wielkie parcie, nie wiem czemu xD).
Jeżeli jakiś jest nie do uniknięcia to łamie zasady systemu spellcard.
To są jakieś pisane zasady tego systemu?
-
Abstrahując od tego, czy faktycznie są jakieś zasady systemu spellcardów, to sam fakt, że dopiero teraz ktokolwiek w Gensokyo użyłby danmaku, którego teorytycznie nie da się ominąć, jest gwałtem na zdrowym rozsądku. Po pierwsze dlatego, że to każe zadać sobie pytanie: dlaczego w takim razie nikt nigdy wcześniej nie użył tak kurewskiego danmaku chociażby po to, żeby zmieść swojego przeciwnika (a w całej serii było wieeeeeele sytuacji, w których obie strony mogły tego chcieć)? Po drugie dlatego, że motyw "HURDUR DOPIERO TERAZ UŻYJEMY OSTATECZNEGO DANMAKU BO KONIECZNIE TRZEBA ZŁAPAĆ SEIJĘ DURR" jest grubymi nićmi szyty i nie trzyma się kupy.
Mam nadzieję, że ZUN jakoś inaczej to wyjaśni, bo jeżeli to faktycznie będzie wyglądać w ten sposób, to przekroczy wszelkie granice naciągania.
-
To są jakieś pisane zasady tego systemu?
http://en.touhouwiki.net/wiki/Spell_card(http://en.touhouwiki.net/wiki/Spell_card)
http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Draft_of_Spell_Card_Rules(http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Draft_of_Spell_Card_Rules)Po pierwsze dlatego, że to każe zadać sobie pytanie: dlaczego w takim razie nikt nigdy wcześniej nie użył tak kurewskiego danmaku chociażby po to, żeby zmieść swojego przeciwnika?
Przecież dla Ayi takie karty to chleb powszedni - z pamięci mogę wspomnieć choćby Satellite Sunflower(http://tinyurl.com/o67d7md), Inflation Square(http://tinyurl.com/p2erann), Adamant Helix(http://tinyurl.com/pes6rxo) czy Over the Rainbow(http://tinyurl.com/ndjtjvm).
Aczkolwiek Marisa opisuje Inflation Square jako bardzo trudne do ominięcia, a nie po prostu niemożliwe (http://tinyurl.com/paxpkpj(http://tinyurl.com/paxpkpj)), więc może postaciom wolno więcej, jeśli wiedzą że np. Aya może oszukiwać wzory nie do ominięcia swoim aparatem?
-
I tak jestem w 100% pewien, że znajdzie się jakiś Japończyk który przejdzie wszystkie te spellcardy bez używania itemów.
-
Już teraz widzę, że to niewykonalne, sorry to burst your bubble...
-
Nah, niektóre z tych spellcard są łatwiejsze od asshole touhou.
-
Z tego co jest na pv wszystko wygląda na możliwe do złapania bez używania tych przedmiotów >.>
Also dopiero teraz zauważyłem że tam jest Yuyucow '3'
-
postaciom wolno więcej, jeśli wiedzą że np. Aya może oszukiwać wzory nie do ominięcia swoim aparatem?
Dokładnie to.
p.s. Raz mi się udało przejść jedną falę Over the Rainbow bez użycia aparatu. Tak byłem zaskoczony, że wpadłem pod kieckę Kogasy i mi się zginęło. xD
-
Over the Rainbow jest proste do zrobienia bez użycia aparatu do niszczenia fali. Wykonałem tego spella jeszcze zanim wiedziałem, że można ładować aparat xD
Ah i biorąc pod uwagę to co wspomniał Critz, że w tej grze nie mamy już "touhou" w nazwie gry. Jest prawie pewne, że nie będzie to gra sprzedawana tylko w Japonii, bo to już nie jest "Eastern Project". Może nawet będzie na steamie biorąc pod uwagę to, że ZUN wspominał o możliwości wrzucenia kiedyś gry na platformę steam.
Więc być może ZUN udostępni to u nas i sprawdzi jak się to tutaj przyjmie kiedy gra już nie będzie grą orientalną a będzie po prostu grą.
Jeżeli gra będzie ogólnodostępna do kupienia u nas to zastanawiam się jak mocno skoczy (bądź spadnie) jej popularność.
-
Jeżeli gra będzie ogólnodostępna do kupienia u nas to zastanawiam się jak mocno skoczy (bądź spadnie) jej popularność.
Podejrzewam, że mocno skoczy. W końcu Touhou przestanie być grą, którą można zdobyć jedynie na torrentach / downloadzie stronki, a czymś, co można na full legalu kupić, nie wydając ciężkiego hajsu na zamówienie z odległego Nihonu. Ofc nie każdy jest legalfagiem, ale koniec końców stworzenie podaży na szerszym markecie wygeneruje popyt.
-
^teoretycznie tak, ale jest jeszcze opcja taka, że gra przyjmie się jak jakaś uboga random indie gierka.
Ludzie kupią, zagrają i odpuszczą, bo po co zostawać fanem gierki platformowej skoro tylko spinoff zostanie wydany tutaj.
Być może także wielu fanów odpuścić sobie grę z powodu "mainstreamu". Bo gra nie będzie już aż tak "japońska" "orientalna".
Ogólnie jest kilka aspektów przez które gra może być nawet bardzo popularna początkowo ale w ogólnym rozrachunku może stracić. Właśnie na tym, że traci ten swój mocno orientalny aspekt (tzn. Touhou nie będzie już aż tak Touhou jak było wcześniej).
-
Być może także wielu fanów odpuścić sobie grę z powodu "mainstreamu". Bo gra nie będzie już aż tak "japońska" "orientalna".
Bez urazy, ale biorąc pod uwagę masywną popularność Touhou nawet na zachodzie nie wyobrażam sobie by straty spowodowane bólem dupy "prawdziwych fanów" o to, że ZUN nie robi już Touhou tylko dla japończyków nie miałyby zostać zrekompensowane z nawiązką różnie rozumianymi zyskami (popularności i pieniężnymi) ze sprzedaży zagranicznej.
Nawiasem mówiąc, ot, kolejny dowód na to, że każdy Spell Card powinien być do przejścia który mi się rzucił w oczy:Quote from http://en.touhouwiki.net/wiki/The_Grimoire_of_Marisa/Fujiwara_no_Mokou's_Spell_Cards"Imperishable Shooting"
User: Fujiwara no Mokou
Notes: Theatrical type
Deepness of Emotion: ★★★★★★
Danmaku that repeats the cycle of ruin and rebirth. It is the ultimate danmaku. It derives from some shape, but eventually returns to its original form. The route of evasion must be found in between. I call this danmaku shape memorization type. It's a danmaku fitting for Mokou, who dies and resurrects. Danmaku also dies and resurrects, and will probably repeat again and again. It traps people within the danmaku as it resurrects. If gaps weren't prepared in between, then danmaku loses its meaning and becomes a graveyard where only ghosts live. Everyone probably think of various things when they create their spell cards.
-
Ah i biorąc pod uwagę to co wspomniał Critz, że w tej grze nie mamy już "touhou" w nazwie gry. Jest prawie pewne, że nie będzie to gra sprzedawana tylko w Japonii, bo to już nie jest "Eastern Project". Może nawet będzie na steamie biorąc pod uwagę to, że ZUN wspominał o możliwości wrzucenia kiedyś gry na platformę steam.
Więc być może ZUN udostępni to u nas i sprawdzi jak się to tutaj przyjmie kiedy gra już nie będzie grą orientalną a będzie po prostu grą.
2:01 - 2:15, pisze wyraźnie "東方Project", więc gra jest częścią całości. Cała ta rozkmina jest inwalidą.^teoretycznie tak, ale jest jeszcze opcja taka, że gra przyjmie się jak jakaś uboga random indie gierka.
Ludzie kupią, zagrają i odpuszczą, bo po co zostawać fanem gierki platformowej skoro tylko spinoff zostanie wydany tutaj.
Być może także wielu fanów odpuścić sobie grę z powodu "mainstreamu". Bo gra nie będzie już aż tak "japońska" "orientalna".
Raion, naprawdę sugerujesz, że wprowadzenie gry na szerszy rynek, a co za tym idzie zwiększenie targetu, wzmocnienie reklamy, wzbudzenie zainteresowania poprzednimi częściami itp. itd. może grze zaszkodzić? Pls.Ogólnie jest kilka aspektów przez które gra może być nawet bardzo popularna początkowo ale w ogólnym rozrachunku może stracić. Właśnie na tym, że traci ten swój mocno orientalny aspekt (tzn. Touhou nie będzie już aż tak Touhou jak było wcześniej).
> hej, ja swoje Touhou pobrałem z torrentów, a Ty?
> ja kupiłem na Amazonie
> to twoje Touhou jest gorsze niż moje
-
A CO JEŚLI...
Właśnie dlatego ZUN nie nazwał tego "Touhou (...)"? O:
No i nie zapominajmy, że to gra z Seiją w roli głównej, trolling i łamanie zasad jest wskazane.
Ja tam zagram w tę gierkę bez przyczepiania się do mało znaczących detali, nie wiem jak wy.
-
Pewnie w tej grze będzie się grało na odwrót (lewo to prawo , prawo to lewo , góra to dół , dół to góra) tak do urozmaicenia. Oby ta gra szła od EoSD do DDC
-
Jak łamanie zasad to i może ...
powrót postaci z pralki ?
-
To by było zajebiste no ale.... ehh....
-
@Tora,
2:01 - 2:15 - Którego filmu tora? Bo kilka ich już jest... Tak czy inaczej cała moja rozkmina była czysto teoretyczna, nikt nie powiedział, że się sprawdzi :P Chociaż brak "touhou" w nazwie wiele nie znaczy. Może gra także być opisywana jako "touhou" a być sprzedawana za granicą więc... Jeżeli się mylę co do wyrzucenia toho z nazwy to nie znaczy, że ZUN wcale nie zacznie sprzedawać gry za granicą. Zwłaszcza, że w wywiadach wspominał, że ma taki zamiar.
Owszem wprowadzenie gry na nasz rynek może jej zaszkodzić. Ponieważ gra targetowana w ludzi w których nie powinna być targetowana może po prostu nie wyjść.
Nie mówię, że tak będzie. Ale still jest taka możliwość. Sądzę, że mimo wszystko grze się uda zyskać popularność i u nas, bo to w końcu zajebista gra jest, ale istnieje możliwość niepowodzenia. Znamy przecież tysiące gier którym się nie udało stać się popularnymi...
A co do tego ostatniego o Amazonie. Miałem na myśli po prostu to, że touhou z samej nazwy więc i z samego założenia jest grą z dalekiego wschodu. Grą orientalną. Kiedy gra nie jest orientalna a jest zwykłą gierką ala arkanoid, to traci całkiem dużo. To jak różnica między ceramiką polską a ceramiką chińską.
W polsce także produkujemy porcelanę, ale nie jest ona tak droga jak porcelana z chin. Get it?
@Sephi,
To całkiem możliwe. Obstawiam Mime na last bossa, bądź drugą grywalną postać do odblokowania (w taki sam sposób jak w Double Spoilerze)
-
Skoro wśród skradzionych przedmiotów jest parasolka Yukari to nie zdziwi mnie jej pojawienie się jako głównego bossa i organizatora nagonki na Seiję, tak for lulz.
Jeśli ta gra wyjdzie u nas to oczywistym jest fakt że Touhou zdobędzie większą popularność.
-
Ciekaw też jestem czy w grze będą postacie jakie ZUN planował umieścić w poprzednich odsłonach ale suma summarum nic z tego nie wyszło ( chociażby Kasen ) .
-
W razie czego to pojawiła się już informacja na blogu ZUNa
http://kourindou.exblog.jp(http://kourindou.exblog.jp)
-
OK , czyli mamy oficjalne potwierdzenie że :
- gra jest 100 % legitna i nie jest fake
- trailer jak i kanał z którego został umieszczony należą do ZUN'a
- ZUN otwiera się na fanów
( Z tym ostatnim głównie na podstawie jego wcześniejszego podejścia i powtarzania " robię przede wszystkim gry dla siebie , nie po to by zadowolić publikę " . Teraz zakłada konto na YOUTUBE [ co warte podkreślenia bo gdyby celował tylko w rodzimych japońskich fanów założył by wtedy konto na Nico Nico Douga , które jest o wiele bardziej popularne w Japonii niż Youtube ] oraz umieszcza na nim TRAILER swojej nowej gry , coś czego jeszcze nigdy wcześniej nie robił . )
-
OK , czyli mamy oficjalne potwierdzenie że :
- gra jest 100 % legitna i nie jest fake
- trailer jak i kanał z którego został umieszczony należą do ZUN'a
- ZUN otwiera się na fanów
( Z tym ostatnim głównie na podstawie jego wcześniejszego podejścia i powtarzania " robię przede wszystkim gry dla siebie , nie po to by zadowolić publikę " . Teraz zakłada konto na YOUTUBE [ co warte podkreślenia bo gdyby celował tylko w rodzimych japońskich fanów założył by wtedy konto na Nico Nico Douga , które jest o wiele bardziej popularne w Japonii niż Youtube ] oraz umieszcza na nim TRAILER swojej nowej gry , coś czego jeszcze nigdy wcześniej nie robił . )
To ostatnie trochę mniej mi się podoba
-
Kotori , masz na myśli trailer czy fakt że otwiera się na fanów ?
-
Nie spodziewałbym się jakoś specjalnie otwierania się na fanów przez ZUNa.
W którymś ostatnim wywiadzie wspomniał, że nie ogląda zbyt wielu fanowskich prac ponieważ nie chce by wpłynęły one na to co on robi.
Jedyne co się zmienia to zasięg działalności ZUNa. Skoro zakłada konto na youtube to nie znaczy, że chce rozmawiać tam z ludźmi i się na nich otwierać. Oznacza to tylko tyle, że chce trafić do szerszej publiki.
Większa publika to większe pieniądze... Więcej pieniędzy to więcej piwa i wolnego czasu...
Poszerzenie działalności to nie to samo co otwarcie się na fanów.
-
W każdym razie otwarcie się na zachód. Co było już widoczne w DDC (wg niektórych interpretacji).
-
W każdym razie otwarcie się na zachód. Co było już widoczne w DDC (wg niektórych interpretacji).
Oraz sam fakt jego obecności w zeszłym roku w USA na konwencie .
-
Nie powiem, miło byłoby zobaczyć jakąś grę z pod szyldu Touhou na Steam Greenlight w najbliższym czasie.
-
Nie powiem, miło byłoby zobaczyć jakąś grę z pod szyldu Touhou na Steam Greenlight w najbliższym czasie.
Oby tylko nie znikła w natłoku gigantycznej ilości słabych produkcji :/ .
-
Jedyne zmartwienie, jakie mam w związku z tą grą to, czy ZUN dobrze zbalansuje moc cheat itemów. Biorąc pod uwagę, że jest ich aż dziewięć, to trochę się boję, że wśród tych itemów może być jeden taki, którego użycie będzie "łamało" grę.
-
ZUN zwykle korzysta z testerów gier zanim wyda jakąś grę. Jeżeli kilku japończyków przejdzie tę grę zawsze korzystając z innego cheat itemu to ZUN raczej będzie dobrze wiedział czy któryś z tych przedmiotów nie jest zbyt potężny.
Więc nic raczej łamać gry nie będzie.
-
Może ktoś poda tutaj linka do nowych screenów jakie wyszły w trakcie przerwy działania forum ?
-
ZUN zwykle korzysta z testerów gier zanim wyda jakąś grę. Jeżeli kilku japończyków przejdzie tę grę zawsze korzystając z innego cheat itemu to ZUN raczej będzie dobrze wiedział czy któryś z tych przedmiotów nie jest zbyt potężny.
Więc nic raczej łamać gry nie będzie.
Jedna z opcji dla Maryśki w MoFie się kłania :V
-
Może ktoś poda tutaj linka do nowych screenów jakie wyszły w trakcie przerwy działania forum ?
http://blog.livedoor.jp/tohomemory/archives/37704017.html(http://blog.livedoor.jp/tohomemory/archives/37704017.html)
-
Ciekawe ile będzie postaci do pokonania a raczej kart czarów.
-
Hmm , widząc po screenach przedmioty mają " level " .
Czy to oznacza że będzie można je w jakiś sposób power up'ować ?
Poza tym znowu widać kolejne dialogi ; chyba rzeczywiście tym razem ZUN stworzy połówkę z większym naciskiem na scenariusz ( FW nie liczę ) .
-
Kart czarów (tutaj okreslanych jako stage) ma byc okolo 80 wg info które ZUN wrzucił wczoraj w Nikenme Radio
-
Dzięki za info po za tym znając szczęście każdy stage będzie można przejść bez użycia przedmiotów.
-
trochę inaczje - każdy stage będzie mozna przejść z uzyciem DOWOLNEGO przedmiotu - a czy bez? patrząc na spellcardy z teasera, niektóre sa niewykonalne bez uzycia przedmiotów niestety
-
Pewnie znajdą się tacy co wyczują każdy minimetr i będą to przechodzić. Ale zobaczymy nie graliśmy więc nie wiemy.
-
Myślę, że zaczynanie spell cardu bez itemu będzie równoważne z przechozdeniem Touhou bez wyboru opcji strzału
-
So...
Where are my new Touhoues?
-
So...
Where are my new Touhoues?
Reitaisai dopiero co się zaczyna, a przeciek obstawiam, że będzie już w poniedziałek.
-
http://whereismynewtouhou.info/(http://whereismynewtouhou.info/)
Ale kampić do rana raczej nie bedem, niewyspanym + na nowe dziewczynki dzisiaj nie liczę, bo nawet jakby ZUN miał dać nową sprawczynię incydentu to raczej na końcu gry. Dlatego raczej zabiorę się za granie po południu, kiedy pewnie będzie już tłumaczenie :3.
-
Gdzie są moje Touhou? :<
-
Wszystkie kopie wyprzedano w ciągu godziny, więc jesli żadnej nie kupił jakis uczynny, który shall provide us with links, raczej nie ma co liczyc na to, że szybko bedzie. Nawet ze streamem z NicoNico nie moge się połączyć ;/
EDIT:
Jest już soundtrack na YT
JEST GENIALNY, STAGE 2 OH GOD, STAGE 2 TAK ZAJEBISTA MUZA!
-
Nie podajemy linków do warezów. Leci NE
EDIT Małyszeq
-
DOWNLOADING WITH THE SPEED OF LIGHT!
...erm, nope. Średnio 65 kB/s. D;
-
Ale co? Pooky daj na Priv.
-
Srsly guys. Link jest na stronie podanej przez critza. Lurk moar.
-
Pooky, daj po prostu link bo ja mam jakieś problemy z Werismainew2hu i widzę tylko ścianę tekstu na białym tle xD
-
Te spellcardy dają mi rageflip D;. Ale muzyczka zajebista.
MOKOU REIUJI KURWA ZAJEBANA MAĆ
-
kk, już nie trza - ćwoki mogli dać gdzieś po środku ten link a nie z boku? xD
-
O kurwa o kurwa o kurwa O KURWA
TUTORIALE
W MOIM TOUHOU
WHAT THE FUCK
-
Liczyłem że z każdą postacią będą dialogi ;/ tym samym byłyby odświeżone ZUNarty takich postaci jak Keine... meh, no niestety
-
Welp... podeśle ktoś linka na pw? ;<
-
Już 2 spelle złapane bez przedmiotów ^^
(http://puu.sh/8HUl8.jpg)
-
"Nieznany problem z siecią".
Chińczycy mnie nie cierpią :(
-
Już 2 spelle złapane bez przedmiotów ^^
Mówiłem, że będzie się dało ;D Chociaż te późniejsze spelle pewnie będą trudniejsze w osiągnięciu tego
-
Uruchomiłem grę, przeszedłęm tutoriala i zacząłem zaliczać kolejne spelle na pierwszym dniu. Przekonałem się, że większość z nich da się zrobić bez użycia przedmiotów. Gdy złapałem wszystkie sześć kart mając w arsenale Majtki Hatate, zacząłem rozkminiać te same zaklęcia z użyciem innych itemków. I had lots of fun.
TAK UPŁYNĄŁ DZIEŃ
WIECZÓR I PORANEK
PIERWSZEGO DNIA
-
Z późniejszych niektóre też wydają się łapalne - najbardziej przeszkadza niekiedy limit czasu. jestem teraz na day 5 i jeden tutaj jest wykonalny bez przedmiotów - troche taki Icicle Fall
-
Pssst
Jeśli ktoś jeszcze nie dotarł tak daleko, to jeden ze spelli jest survivalem : D
Zagrałam kilka pierwszych spelli żeby wiedzieć co i jak, ale pewnie porządniej usiądę do gry w następny weekend :<
-
Mam jakiś problem próbuje odpalić to mam błąd że program przestał działać wie ktoś co można z tym zrobić.
-
Przenieś do innego katalogu.
-
Ooo tak, doszło do momentu, w którym kończy się rola mojego komputera, touhou ciągnie podobnie jak spore mmorpg, a przynajmniej sprawia takie wrażenie gdy widzę te wszystkie ściny
Ale udało mi się chwilę pograć, indeed da się bez przedmiotów niektóre rzeczy, całkiem śmieszkowa gierka, daję okejkę i czekam na więcej
-
Remilia Final Day Boss \o/
-
Ile tam jest dni tak btw?
-
Wikia podaje że 10.
Ale coś mi tutaj śmierdzi... Nie ma żadnego info o jakimś EX albo coś?
-
Odciąłem się od Świata Zewnętrznego i doszedłem do 10 dnia, gdzie bossami są Byakuren, Miko, Remilia, Tenshi i Yukari. Wiki nie podaje nic dalej, więc zakładam że koniec, a różnica między stage 9 a 10 jest tak kosmiczna, że będzie dobrze jak złapie 2 spelle z tych 10. Ale rape train Remi najlepszy.
No nic, przynajmniej sobie nic nie zaspoilerowałem, bo nie było już czego :3
Gameplay generalnie fajny, dobór przeciwniczek bardzo mi się podoba, a itemki są na tyle słabe, że większość scen nie da się zcheesować (poza początkowymi i kilkoma potem, hehe Seiga). Wieć jak na spin-off to ocena bardzo na plus, bo kreatywność od tej gierki i zawartych w niej wzorów paruje :V.
PS. Utwór numer 4. To mi nie wyjdzie z głowy przez najbliższy tydzień. Dzięki ZUN *_*.
-
Oh, okay - Wszystko jasne.
Sam zagram dopiero jutro, a na wiki nie ma nic o Yukari i mi jej brakowało coś tutaj :V Ale skoro piszesz że jest to sprawa wyjaśniona.
-
Po rozegraniu 6 dni w grze muszę powiedzieć, że ZUN-owi gra się udała. Spelle są trudne, ale nie tak trudne, żeby nie dało się jakiegokolwiek złapać, nowe utwory przyjemne i wpadające w ucho, a itemy zbalansowane indywidualnie do karty czarów, za co duży plus. Na chwilę obecną to jest 8/10.
BTW. ogarnął może ktoś, jakie passive'y każdy item daje? Bo wiem, że sfera Yin-Yang zmniejsza hitboxa, a co z resztą?
-
Nie ma żadnego info o jakimś EX albo coś?
Kiedy oglądałem livestreama, to gość po przejściu wszystkich ataków nie odblokował ekstra.
-
Ja zauważyłem tylko, że Jizo Statue na pasywie neguje jedno trafienie, tak jakby była na aktywnym.
-
ogarnął może ktoś, jakie passive'y każdy item daje?
Szto o_O?
-
Critz - gdy item jest w secondary slocie to daje pasyw jakiś :V
-
Gra w sam raz dla takiego casuala jak ja, nie trzeba trenować godzinami i dniami, siadasz i próbujesz, każde podejście nie dłużej niż minutę, podoba mi się. Ha ha.
Piąty dzień dopiero u mnie, bo za bardzo próbowałem robić no item cleary (9 do tej pory) i ogólnie levelować przedmioty zamiaść iść do przodu.
Jakieś info o tych secondary itemach proszę, jak to się ustawia? :)
-
Secondary slot Ci się jakoś w połowie gry odblokowuje.
Welp, spytałem Sakureia na IRCu i rzeczywiście:Cape - 2 uses when main item depleted. Umbrella - 3 umbrellas to use as normal. Bomb - main item use clears a small area around you as well. Yinyang - your hitbox is smaller. Lantern - enables deathiteming. Tanuki - 1 extra life (no invuln time). Camera - speed up? Doll - stronger shot Mallet - main item level rises
"Congratulations, you've just cleared all scenes. This is a surprising feat you've pulled off there! But because of this, she (Seija) has lost all comrades. But there's nothing to be sad about - since amanojaku were always bad at making friends."
-
Top kek.
Ogółem jak człowiek przyzwyczai się do mechaniki psozczególnych itemów to nie ejst tak źle, mam dzień 7 i na dzisiaj wystarczy - nie chce mi się siedzieć cały dzień nad jedną grą, a dokończyć mogę jutro.
-
Well bez żadnego problemu doszedłem do ostatniego dnia. W ostatnim dniu przeszedłem dwa pierwsze spelle, z resztą będzie dużo trudniej.
W tej grze jest zdecydowanie zbyt dużo świecących pocisków. Tyle jest tych światełek, że już mnie oczy bolą ;<
Co nie zmienia faktu, że te wszystkie światełka zajebiście wyglądają.
Gra jest imo wiele łatwiejsza od DS'a i StB.
Jak odpocznę to wezmę się pewnie za ukończenie tego... Chyba... A tak poza tym to czekam na angielskie tłumaczenie.
Ogólnie gra się przyjemnie ale jest trochę za krótka jeżeli ten last day to jest na prawdę ostatni dzień i żadnego extra potem nie ma ;<
Najwięcej pewnie będę miał zabawy jak zacznę próbować przechodzić tę grę bez używania itemów ;D
-
Najwięcej pewnie będę miał zabawy jak zacznę próbować przechodzić tę grę bez używania itemów ;D
Ahahaha~Enjoy twoje 10-4. Jestem przekonany że przetrwanie tych 12 sekund jest niemożliwe bez tanuki na maksymalnym levelu, a i tak nie daję rady jej zabić przed drugim powtórzeniem :<.
-
Dotarłem do 10 '^' Ogólnie po drodze sprawił mi problem tylko pierwszy spell Sanae...
-
Ahahaha~Enjoy twoje 10-4. Jestem przekonany że przetrwanie tych 12 sekund jest niemożliwe bez tanuki na maksymalnym levelu, a i tak nie daję rady jej zabić przed drugim powtórzeniem :<.
Max latarnia + tanuki sub
6 prób i zrobione.
-
O kurwa o kurwa o kurwa O KURWA
TUTORIALE
W MOIM TOUHOU
WHAT THE FUCK
A Shot the Bullet i Double spoiler to nie pamięta :P
-
Pierwszy spell Tenshi:
Lalka na twarz i nie trzeba nawet niczego unikać =3
-
Dobra, zostały mi dwie sceny (w 10-8 panienka za wytrzymała póki co, w 10-9 nie chce mi się szukać ścieżek), wrażenia:
- Pierwsze wrażenie jest o wiele lepsze niż to po kilku godzinach.
- Zero balansu w grze, niektóre przedmioty są wręcz bezużyteczne poza jedną czy dwoma scenami, bo zawsze masz pod ręką lepsze alternatywy.
- Za dużo scen można przejść po prostu siedząc pod przeciwniczką i przeżywając jak najdłużej, 5 dodatkowych żyć (max level tanuki x2) to naprawdę przesada.
- Z drugiej strony 100% jest kosmicznie trudne, o ile w ogóle możliwe.
- Grindowanie w danmaku, to coś nowego, chociaż nie powiedziałbym, że fajnego (levelowanie przedmiotów, BARDZO pomaga).
- Muzyka jest dobra.
- Czy zauważyliście, że ZUN narysował Seiji kolana, łydki i normalne stopy zamiast prostych kiełbasek imitujących nogi?Pierwszy spell Tenshi:
Lalka na twarz i nie trzeba nawet niczego unikać =3
Pff, to ja się męczyłem umieszczając ją po bokach...
Jakiś pomysł na drugą Tenshi? :)
Yukari to marny dowcip, niestety.
-
Brakuje mi jeszcze scen 5,6,7 i 9 ;<
Jakiś pomysł na drugą Tenshi? :)
Udało mi się z bombą i lalką
-
D.I.D. woohoo
Ending screen:
(http://i.imgur.com/YBbYPXg.jpg)
-
Do 4 dnia mam każdym przedmiotem każdą scene zaliczoną ale od 5 chyba już nie będzie tak miło.
-
Do 4 dnia mam każdym przedmiotem każdą scene zaliczoną ale od 5 chyba już nie będzie tak miło.
Od 6 dnia jest możliwość wyboru zdolności pasywnej. A tak w ogóle wygrinduj sobie wszystkie itemy na max level (piąty) to będzie Ci łatwiej, zwłaszcza pod koniec.
-
Do 5 dnia włącznie mam wszystko pozaliczane.
Odblokowane mam do 7 dnia, gdzie kolokwialnie mówiąc jestem w dupie, bo nie umiem złapać żadnego spella :v Albo po prostu nie umiem dobrać odpowiedniego itema...
Edit: Dobra, udało mi się złapać cztery.
Also czy tylko mi jeden ze spelli Kyouko przypomina ten należący do Yamame w DS?
-
Also czy tylko mi jeden ze spelli Kyouko przypomina ten należący do Yamame w DS?
Yup. 3 spell Kyouko to wolniejsza wersja "Kandata's Rope" (DS 3-4) Yamame.
-
Osobiście odnośnie muzyki dodał bym że motyw muzyczny 1 i 2 dnia ( szczególnie pod koniec ) bardzo przypomina mi " True Administrator " ( analogicznie także końcową część utworu ) . Poza tym może tylko mi się to wydaje ale w porównaniu do DDC dużo więcej elementów grafiki ( dalej z wyłączeniem sprite'ów postaci ) jest w HD ; w tym tempie niedługo cała gra będzie w wysokiej rozdzielczości :) ( a nie tylko menu , dialogi i arty postaci , jak to było w 14 ) .
-
Czy tylko u mnie nie działa config.exe? :V Wydaje mi się że ktoś przerabiał grę z 64x na 32x i zapomniał to samo zrobić z configiem...
-
Też się pochwalę xD
(http://puu.sh/8JmQV.jpgyey~)
-
PS. "Some things never change".
https://www.youtube.com/watch?v=50N-zX_mNn0(https://www.youtube.com/watch?v=50N-zX_mNn0)
-
Dobra ogólnie mam odblokowane wszystkie dni do 5 dnia wszystkie perfect bez itemu oczywiście z wyjątkami Yuyuko -.- ( jej czary dały mi raka).
Co mogę powiedzieć o tej grze:
-Muzyka bardzo fajna po za 2 nutą(nie wiem może mi się przejadła)
-Bardzo fajne spell carty które można przejść na wiele sposobów.
-Każdy przedmiot ma plusy i minusy (więc jest balans)
Na więcej nie wpadłem.
-
Dobra ogólnie mam odblokowane wszystkie dni do 5 dnia wszystkie perfect bez itemu oczywiście z wyjątkami Yuyuko
Prove it.
-
Żeby być bardziej szczegółowym:
1 dzień nie mam tylko sceny z tymi spadającymi ścianami pocisków
2 To 1 scena
3 2 i 3
4 tylko te miliard motylków które lecą z dołu
-
(http://i.imgur.com/EAdG8gI.jpg)
-
http://tinyurl.com/k8rkmdk(http://tinyurl.com/k8rkmdk)
Jak kogoś obchodzą dialogi między postaciami :3.
-
@UP:
>"Wysłano za Tobą list gończy. Mamy zatrzymać Cię
najbardziej niemożliwym danmaku jakim tylko się da."
>Grzecznościowe pisanie zwrotów z wielkich liter w dialogach z gry
Like, seriously?
-
Wyznawca poprawnej polszczyzny here, ale jak chcesz angielskie tłumaczenie to wybierz z rozwijanego menu i daj wyświetl, hurr.
-
Nie chodzi mi o to. Zwrotów z wielkiej litery używamy w korespondencji, a nie w dziełach literackich (tak, dialog gry jest swego rodzaju dziełem quasi-literackim). ;p
-
To tłumaczenie dało mi raka, powinno się odcinac dostep do internetu za coś takiego :/
-
^ Dziękuję i do usług. Zawsze możesz je poprawić, wiesz? W końcu to narzędzie dla każdego, komu się chce tłumaczyć. Ewentualnie podaj błędy to poprawię, możliwe że coś sknociłem bo to tłumaczenie z takiej angielskiej wersji, jaka teraz jest do dyspozycji.
-
Tłumaczenie jest zrozumiałe, nie wiem o co wam chodzi... jak chcecie narzekać tylko dla narzekania to lepiej skończcie. Nikt z was lepszego tłumaczenia nawet nie zaczął robić.
Critz ma u mnie piwo. Albo nawet dwa...
-
Derp, ja zwróciłem tylko uwagę na bezsens stosowania zwrotów grzecznościowych w dialogach z gry. Stylistyczny mankament, który nie ma związku z jakością tłumaczenia (w które ntabene się nie wgłębiałem i nie zamierzam, bo już od dawna mam raczej wyjebane na dialogi z tołczów).
-
Poprawion zatem, wierzę na słowo.
-
To tłumaczenie dało mi raka, powinno się odcinac dostep do internetu za coś takiego :/
Raczej miałem na myśli słowa pana administratora głównie, jestem strasznie przewrażliwiony co do braku szacunku do czyjejś pracy. Jeśli czyjakolwiek wypowiedź w tym temacie miała by dać komukolwek raka to właśnie Twoje Małysz...
I tak pewnie skwitujesz to "Bo Drewko zawsze musi narzekać" jak to ostatnio masz w zwyczaju, dlatego Ciebie uprzedzę - Tak, jeśli ktoś zachowuje się jak Ty w tym momencie to nie mam zamiaru siedzieć cicho.
-
Osobiście odnośnie muzyki dodał bym że motyw muzyczny 1 i 2 dnia ( szczególnie pod koniec ) bardzo przypomina mi " True Administrator " ( analogicznie także końcową część utworu )
Mi dni 1-2 śmierdzą na kilometr "Alice in Wonderland". Nic innego poza tym tam nie słyszę. Muzycznie się zawiodłam, ale może poza dniem 3 będzie jakiś godny uwagi utwór.
Gra póki co aż tak nie przypadła mi do gustu (to zgadywanie, którego przedmiotu użyć w danej karcie, jest bardziej wkurwiające niż robienie zdjęć trudnym kartom w zdjęciówkach). Musiałabym skądś wytrzasnąć manual, żeby dowiedzieć się, co robi część przedmiotów i jakie bonusy dają po włożeniu na drugi slot. Angielskie tłumaczenie też by mi się przydało.
-
Jeden ze spelli Sexybanki jest troszkę "ch*jowy" wwwww.
(http://i.imgur.com/BKfkitY.png)
-
Ty, Ty... kutasiarzu!
Niektórzy tak narzekają na itemki, a mi się wydaje, że właśnie o to chodzi, że niektórymi jest łatwiej złapać jednego spella, a drugiego - trudniej. W ten sposób robiąc daną kartę można w miarę intuicyjnei wyczuć, czym zrobić ją najłatwiej, jak również ustanowić sobie challenge złapania jej z użyciem jakiegoś niezbyt nadającego się do tego itemka. Tak sobie przynajmniej dumam.
-
Doublepost, ale jestem z siebie tak dumien, że aż zaryzykuję warna:
(http://grusza123.w.interii.pl/jebany_grysik.jpg)
Jebane 8-4, męczyłem się z tym grubo ponad godzinę.
-
Ktoś z was próbuje robić all no-item run?
Bo okazuje się, że jest ukryty achievement (nickname) za zrobienie tego.
-
Są ukryte achievementy 61-70 za ukończenie całej gry z danym itemem oraz bez itemu. Aczkolwiek nie wydaje mi się, by na polskiej scenie był ktokolwiek mający szansę na all no-item. Ale możliwe to jest :V.
Touhou 14.3: Impossible Spellcard No Item All Clear!(http://www.youtube.com/watch?v=Q97lHerm8-I#ws)
-
Są ukryte achievementy 61-70 za ukończenie całej gry z danym itemem oraz bez itemu. Aczkolwiek nie wydaje mi się, by na polskiej scenie był ktokolwiek mający szansę na all no-item. Ale możliwe to jest :V.
Touhou 14.3: Impossible Spellcard No Item All Clear!(http://www.youtube.com/watch?v=Q97lHerm8-I#ws)
Inb4 Maluetar.
-
Są ukryte achievementy 61-70 za ukończenie całej gry z danym itemem oraz bez itemu. Aczkolwiek nie wydaje mi się, by na polskiej scenie był ktokolwiek mający szansę na all no-item. Ale możliwe to jest :V.
Touhou 14.3: Impossible Spellcard No Item All Clear!(http://www.youtube.com/watch?v=Q97lHerm8-I#ws)
Inb4 Maluetar.
Czy Maluetar wypowiedział się na temat tej gry ?
Bo nie wiadomo czy w ogóle w nią gra :/
-
Ktoś z was próbuje robić all no-item run?
No baa. Tylko Yuyuko w 4-3 daje mi się we znaki.
-
Sephi - Chyba nie, ale jeśli miałbym wymienić kogoś kto byłby w stanie wykonać taki niemożliwy Achievent no to w sumie tylko on mi przychodzi do głowy. Wszak dla niego Lunatic to pestka, i jako pierwszy w Polsce przelazł StB.
Btw. Mokou w tej grze to wredna małpa - Pierwszy spell to "Unikaj Okuu-styled eksplozji na pół ekranu, hehe :D" a przy drugim gdy już myślałem że ją pokonał i odruchowo w geście zwycięstwa wleciałem w nią gdy wybuchała stwierdziła że się odrodzi, bo czemu by nie?
-
No baa. Tylko Yuyuko w 4-3 daje mi się we znaki.
4-3 musiałem 2 razy łapać, bo za pierwszym zginąłem w momencie złapania karty. RNG-based motylki tak bardzo nie elo.
Also, ile razem macie złapanych kart bez itemów? Ja mam na chwilę obecną 43 z 75.
-
Mam złapane bez itemów: tyle ile jest miedzy 1-1 a 4-2 (włącznie) z tylu ile jest w sumie.
Dalej niż 4-3 nie zaglądałem nawet i pewnie prędko nie zajrzę xd
-
Nie da się przejść bez użycia itemu. po prostu sie nie da
-
Nie da się przejść bez użycia itemu. po prostu sie nie da
Da się. Problem w tym, że ta karta zależy dużo od szczęścia (a konkretniej mówiąc na tym, czy motylki nie zleją się w białą plamę przez co nie da się odczytać trajektorii pocisków).
Impossible Spellcard No Items Part 3(http://www.youtube.com/watch?v=Wm2BaBjMC2w#ws)
(od 20 sekundy jest 4-3)
-
Niech mi pokaże 1 spella od Remili bez itemów.
-
Niech mi pokaże 1 spella od Remili bez itemów.
https://www.youtube.com/watch?v=BZ7M_dgNuHo&t=3m31s(https://www.youtube.com/watch?v=BZ7M_dgNuHo&t=3m31s)
(Broń Boże nie moje dzieło).
-
Dobra wygrałeś.
-
Ha! Jeszcze zanim wyszła gra to mówiłem, że wszystkie spelle będą możliwe bez cheatowania.
Wiedziałem, że ZUN jednak nie zepsuje systemu spellcard dając spellcardy nie do uniknięcia.
-
Pytanie tylko czy osoby przechodzące te spellcardy można jeszcze nazwać ludźmi ? ^^'
-
Status na 19.05.2014:
52 na 75 scenek ukończonych bez itemów
Scenki do zaliczenia:
4-6
5-2
5-4
6-5
6-6
7-4
7-6
8-6
8-7
9-1
9-3
9-5
9-7
10-1
10-2
10-3
10-4
10-5
10-6
10-7
10-8
10-9
10-10
Replaye dla zainteresowanych:
https://www.mediafire.com/folder/m99dde1cv4wya/Th14.3_-_Impossible_Spell_Card(https://www.mediafire.com/folder/m99dde1cv4wya/Th14.3_-_Impossible_Spell_Card)
-
Ok skoro wszystkie sie da po proszę o replay z 5-2
-
Ok skoro wszystkie sie da po proszę o replay z 5-2
Impossible Spell Card - Day 5 (No-Item Clear)(http://www.youtube.com/watch?v=R3aMuS8zMLk#)
Od 0:41 jest 5-2.
Uprzedzę cię: 6-5 też jest możliwe, ale to bazuje zupełnie na szczęściu.
Impossible Spell Card - Day 6 (No-Item Clear)(http://www.youtube.com/watch?v=_e5yAEp27RU#)
Od 2:28 jest 6-5.
-
UPDATE:
Status na 21.05.2014:
66 na 75 scenek ukończonych bez itemów
Scenki do zaliczenia:
5-2 - Streamowanie tych strzał to w 80 procentach kwestia farta.
6-5 - RNG based. Wystarczy, że choć jeden pocisk czerwony jest nie tam gdzie trzeba i całe przejście idzie się je*ać.
8-6 - Micrododging w najczystszej postaci. Raz udało mi się zbić 99 procent zdrowia Mamizou, a zaskoczył mnie żółty pocisk. FML
8-7 - Tutaj trzeba zgrać moment omijania noży.
10-3 - Dużo omijania pocisków. Najlepiej zaczynać od dolnych rogów.
10-4 - Bez pause-bufferingu się tutaj chyba nie obejdzie...
10-5 - Bardzo dokładne omijanie. Yin-yang na suba wręcz niezbędny
10-6 - Kwestia wyczucia safespotów.
10-7 - Nie wiem, jak mam się za to zabrać...
-
Niech mi pokaże 1 spella od Remili bez itemów.
https://www.youtube.com/watch?v=BZ7M_dgNuHo&t=3m31s(https://www.youtube.com/watch?v=BZ7M_dgNuHo&t=3m31s)
(Broń Boże nie moje dzieło).
kurwa co
rozumiem jeszcze stanie tak blisko Remi i unikanie, zdarza się (tylko po co skoro można z daleka?)
rozumiem jeżdżenie według tego jak się poruszają nożyki przy najbardziej gęstym streamie bo sam próbowałem i się udało (chociaż tylko raz na parę prób i oczywiście nie do końca bo łączyłem to z lampionikiem...ale da się)
ALE COFANIE SIĘ CO JAKIŚ CZAS W LEWO W PRZECIWNYM KIERUNKU PRZY TYMŻE STREAMIE?
Jeśli to nie Yukari lub Ran, to ja chcę spotkać się z tym, co to zrobił.
Perfekcyjne wyczucie czasu. Jakiś robot.
-
To nie robot. To jest pause-buffering, czyli wciskanie escape'a i wracanie do rozrywki. Pół biedy że można streamować te noże w prawo na stałym speedzie na focused ale nawet ani sam Jaimers czy LYX nie mają takiego refleksu, by to omijać w ten sposób bez pauzowania.
-
To jest Neo z matrixa. Bo Chuck Norris by to przeszedł nie ruszając się.
-
To jak to pausuje, że nie widać tego na repku? O.o
-------------------------------------
W ogóle to się podzielę emocjami po przejściu.
6 dni jak na połowiczną gierkę to całkiem szybko imho. Dla porównania, DS nadal stoi u mnie z 3 scenami do złapania, meh.
W zasadzie to żadna karta nie zajęła mi więcej niż 300 prób, więc jeśli gra się z itemkami, to gra jest dość prosta.
Niektóre spelle całkiem śmieszne ("Ludzie są mili!" xD).
Yukari dla mnie za prosta do przejścia jak na ostatni dzień, zwłaszcza jej drugi spell. W porównaniu z taką Remilią...
Ale wiadomość na końcu najbardziej śmieszkowa:
"Gratulacje! Udało ci się złapać wszystkie sceny. Jest to rzecz godna podziwu. Niestety, dziewczyna (Seija) straciła wszystkich znajomych. Ale to nie powód do smutku, Amanojaku nigdy nie mają zbyt wielu znajomych." (w wolnym tłumaczeniu)
xD
-
UDAŁO SIĘ!!!
WSZYSTKIE SPELL CARDS ZALICZONE BEZ ITEMÓW!!! FUCK YEAH!!!
Screen z achievementem:
(http://i58.tinypic.com/euehed.jpg)
Replaye wszystkich kart:
http://www.mediafire.com/download/7o55qze1595cgoy/ISC+no-item+clear.zip
-
Kurwa, a ja mam problem z zaliczeniem 10-6 z itemkami. ._.
Szacun, dude.
-
O ja pierdolę, co?
(http://i.imgur.com/pENH8hh.jpg)
Ja się już poddałem, bo mam tylko kilka początkowych i potem te najprostsze, a nie mam tyle cierpliwości, czasu czy odruchu zapisywania repków. Zresztą nie widzę siebie łapiącego bez itemów rzeczy typu 3-3, 4-4, 4-6, 5-2 (xD), 6-6, 7-5, 8-6, 8-7, 9-1, obu Suiki czy czegokolwiek na stage 10 poza Yukari. Congratz man, dołączyłeś do panteonu bogów Gensokyo. Aż na #kusoplay musiałem wspomnieć, bo Jaimers jeszcze nie ma xD.
-
Apparently przypadkiem zaliczyłam 4-4. Szczęściem nuba znalazłam safespot XDDDDD żałuję, że użyłam młotka na początku (chciałam przetestować jego działanie), ale kto by się spodziewał takiego outcome'u. Jak nie uda mi się nagrać sensownie jakimś screencapem, to wrzucę Wam repka, bo niezłe śmieszki.
Leci repek: http://puu.sh/93wSK.rpy(http://puu.sh/93wSK.rpy)
Edit: Działa też bez yin yanga na drugim slocie.
-
51/75 bez itemków. Powoli się zbliżam :3
-
Co. jak. ja.... nie.
Uznanie, naprawdę. O takie Toho w Polszy warto walczyć.
-
Dzięki takim ludziom człowiek wierzy że Polska scena Touhou też jest w stanie czegoś dokonać ^^
( I to nie pierwszy raz , do dziś pamiętamy Maluetara i jego wyczyny w DS ) .