Beta Touhou
Świat Zewnętrzny => Doujin Center => Topic started by: Sephi on March 16th, 2011, 10:08 PM
-
Chciałbym w tym temacie żebyście podzieli się swoimi odczuciami odnośnie dość ciekawego japońskiego projektu , czyli portu 6 odsłony Touhou na NES'a .
Kilka słów o grze.
Pomimo że jest to wczesna beta ( najnowsza ma wersje 0.3 ) w której da się dojść tylko do końca 3 stage ( czyli walki z Hong Meiling ) jest to praktycznie idealny port 6 , łącznie z wszystkimi spellcardami , przeciwnikami oraz miejscami gdzie się pojawiają , muzyką dialogami ( chyba , gdyż w tym miejscu mogę sobie pozwolić tylko na przypuszczenia z powodu wszechdobylskich krzaczków ^^' ) , bombami a nawet tłami czy animacjami :D . Choć projekt jest jeszcze w wczesnej fazie , na stronie twórców widać screeny z walki z Remilią , więc jest duża szansa że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się pełnej wersji gry :) . Pomimo tego że gra pod każdym względem jest NES'owa , po sprawdzeniu okazało się że działa normalnie na PC ; widać po prostu jest BARDZO mocno stylizowana ^^'
Link do strony projektu ( download gry to pierwszy link poniżej grafiki z screenami )
http://saigomen.6.ql.bz/koma.html(http://saigomen.6.ql.bz/koma.html)
Tutorial ( ktoś w ogóle potrzebuje ? XD )
http://saigomen.6.ql.bz/manual.html(http://saigomen.6.ql.bz/manual.html)
Gameplay ( stage 1 +2 )
Touhou 6 Embodiment of Scarlet Devil NES - Cirno Appears!!!(http://www.youtube.com/watch?v=XSCyir9p5UU#)
-
To w końcu ruszyło ? Grałem w to ze 2-3 lata temu jak tylko 1 stage był.
-
To w końcu ruszyło ? Grałem w to ze 2-3 lata temu jak tylko 1 stage był.
Tak obecna wersja gry obejmuje całe 3 stage , do końca walki z Hong Meiling :) .
-
CZY KTOŚ POWIEDZIAŁ FLANDRE?!?!
Swoją drogą, nawet oryginalny pomysł, ale nie wnosi nic ciekawego. Chyba, że ktoś lubi nesową grafikę albo ciągle na nim gra i bardzo chce przenieść nań Touhou.
-
Ja to bym chciał na NDSa. Jakby się jeszcze sterowało na taczpadzie to w ogóle szał.
Co do części na NESa - tam przynajmniej nikt nie przeoczy żadnych pocisków jak bedzie skupiał się na jednym kolorze. :D
-
Miałem wersje na NDS. Ssały pałę niestety.
-
Jedną jedyną rzeczą spośród oryginalnych ograniczeń Famicoma, których autor nie powinien był emulować, jest limit sprite'ów na linię. Migająco-znikającym pociskom mówię stanowcze, pogrubione i podkreślone NIE.
-
Miałem wersje na NDS. Ssały pałę niestety.
W jakim sensie? Coś w stylu podzielenia obszaru grywalnego na oba ekrany?
...i skąd? :>
-
Skąd? Nie pamiętam. To było wieki temu.
A czemu ssały? W jednej miales ekran podzielony pionowo - działało OK ale można sie było rozwalić przy przelatywaniu z jednego ekranu na drugi.
Druga wersja - Up screen - menu, Touch screen gra - ale konsole musisz trzymać bokiem. Ssało lepiej niż Mokon.
-
Skąd? Nie pamiętam. To było wieki temu.
A czemu ssały? W jednej miales ekran podzielony pionowo - działało OK ale można sie było rozwalić przy przelatywaniu z jednego ekranu na drugi.
Druga wersja - Up screen - menu, Touch screen gra - ale konsole musisz trzymać bokiem. Ssało lepiej niż Mokon.
Potwierdzam. Też grałem.
A skąd? Z internetu, jak wygrzebie linka to jak ktoś będzie zainteresowany to zarzucę.
-
Co do tego projektu , jestem naprawdę ciekaw , czy autor odważy się kiedyś zrobić extra ( te spelle Flandre ... )
Jeśli to zrobi , to będzie naprawdę niezła zabawa :D
-
Sądząc po tempie w jakim autor wydaje kolejne wersje gry obawiam się że do końca tego roku skończy do 5 stage ,czyli walki z Sakuyą :( .
No ale 5 stage to już cała gra na Easy , a reszta to w praktyce same walki z siostrami Scarlet więc powinno mu to pójść szybko ^^ ( praktycznie całą robota to będą ich spelle , bo resztę ma gotową )
-
A potem tylko cofnąć się w czasie i dać to Shigeru Miyamoto zanim zrobi Mario na NESa. Cały świat by wtedy wiedzał o Toho :D.
-
D'oh. Miałem na myśli przypadek, gdyby naszej sensei odjebało i postanowiłaby sobie w trakcie jednej z pełni zapisać, że dnia tego i tego dana osoba umrze.
tam od razu umrze. Śmierć jest zauważona. Lepiej ustawić, żeby nigdy się nie rodziła, choć to bardziej brzemienne w skutki.
EoSD na NESa. Najbardziej mnie bawi to, jak niewiele zmieniła się grafika oryginału po takiej imponującej transkrypcji :P
Powiem ci że mnie to też zaskoczyło , ale tylko na chwilę , gdyż przypomniałem sobie jak " cudownie " jest przeskoczyć z jakiejkolwiek kolejnej części na EoSD ; ah ta grafika , ten hitbox ( a raczej jego wizualny brak ) , te cudowne graze'owanie których wynik resetuje ci się co plansze ta ilość żyć i łatwość ich zdobywania .... w EoSD gra mi się raczej jak w MS na PC 98 niż dalsze części z PC , więc jej konwersja na NES'a jest najbardziej logiczna ;) .
-
Ostatnio przypadkiem znalazłem pewną stronę .
http://hccweb6.bai.ne.jp/yomogi-farm/kukeiha/(http://hccweb6.bai.ne.jp/yomogi-farm/kukeiha/)
Nie wspominał bym o niej gdyby nie fakt że znajdują się w niej screen'y z EoSD NES ver i co ciekawe , także z PCB NES version !
Niestety , poza wspomnianą stroną nie udało uzyskać mi się żadnych informacji odnośnie NES'owej wersji PCB .
Może ktoś coś wie więcej na ten temat ? ^^
-
Wracając do tematu: Wersja na NES'a naprawdę dobrze odwzorowana na oryginale :P Czekać jeszcze tylko na resztę gry i Extra Stage z Flandre! ^.^ Osobiście mi się podoba :P