News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Recent Posts
11
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 21st, 2015, 12:14 AM by Cthulhoo »
Na pewno chcę, żeby była jasność, jakie statystyki są brane pod uwagę przy podejmowaniu danych akcji.
Oraz żeby wartości Energii i Wytrzymałości były wymierne i w miarę jasne, czyli:
-> ktoś wpakował dużo punktów w wytrzymałość: nie zejdzie na hita, nawet od mocnego ataku.
-> ktoś zainwestował w energię: pospamowanie pociskami, mocą i dołożenie karty zaklęć aż tak bardzo go nie wymęczy, bo pod taki styl walki skomponował swój build postaci.

Z drugiej natomiast strony:
-> ktoś gra sucharem z 30% wytrzymałości: niech się nie dziwi, że po ciosie Meiling szuka swojej świadomości gdzie indziej,
-> ktoś stwierdził, że energia mu niepotrzebna: użyje karty zaklęć i trochę pospamuje pociskami: jest osłabiony z powodu zużycia sporych zasobów swojej many/chi/chakry/paliwa rakietowego
12
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 21st, 2015, 12:03 AM by Ekkusu »
To wszystko zależy od tego, jak wiele formuł chcemy wpakować w system. Nic bardzo skomplikowanego raczej się nie stworzy, to też pewna umowność zawsze pozostanie. Chociaż te orientacyjne elementy "Takie działanie bierze się z tego i z tego" są całkiem spoko.
13
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 11:36 PM by Cthulhoo »
Ujmę to tak: walki jako takie będą się opierały o pewną umowność, jaką kierują się też bijatyki. Sakuya używa noży, Youmu katany, czy Kokoro naginaty, lecz ich celem nie jest zabicie przeciwnika, a same bronie stanowią element ich stylu walki. Ba, danmaku Sakuyi w dużej mierze bazuje na nożach. Jednakże pojedynki będą się opierały na systemie danmaku, którego celem nie jest eliminacja przeciwnika, lecz zwyczajne pokonanie go.
Śmiertelność pojedynków budzila parę kontrowersji i nie do końca zgadzała się z systemem bijatyk, co nie wszystkim pasowało. Poza tym, jako MG zawsze byłem przeciwny zabijaniu postaci i trktowałem to tylko i wyłącznie jako ostateczność, lub podsumowanie losów danej postaci (jak na przykłąd zdecydował się poświęcić swoje życie i w klimatyczny sposób pożegnać się z postacią).
Oczywiście ktoś może intencjonalnie chcieć kogoś pozbawić życia, ale wtedy musi się liczyć z poważnymi konsekwencjami w postaci wkurzonej Reimu, jak jakiś youkai postanowi zacząć ukatrupiać mieszkańcow wioski, bądź też linczu ze strony wieśniaków, jak jaki człowiek dokona zbrodni.
14
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 11:16 PM by Raion »
Czyli nie można kogoś zabić np. wkładając mu nóż/miecz między żebra?
15
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 11:10 PM by Cthulhoo »
Quote
Jeżeli śmierć nie będzie tak powszechna
Śmierć, jako konsekwencja przegranej walki, zostanie wyeliminowana. Będzie za to zasada: "Zawaliłeś sesję, poćwicz, lub następnym razem bardziej się postaraj." Śmierć oczywiście nadal będzie możliwa, ale tylko w sytuacji, gdy dana postać poważnie będzie łamała zasady panujące w Gensokyo i zmusi na przykłąd Reimu do podjęcia bardzo radykalnych działań.. Innymi słowy: trzeba będzie naprawdę bardzo się postarać, żeby dana postać przestałą istnieć.
Innymi słowy: możesz mieć bliskie spotkanie ze skłądem PKP, po nadepnąłeś na odcisk Yukari, lecz będzie to po prostu nauczka dla postaci na przyszłość, żeby uważać, bo jej działania mogą sprowadzić na nią dość bolesne konsekwencje.
Quote
problem stanowi kwestia jego wcześniejszej historii (to znaczy czy cofamy się do punktu trafienia do G., czy może mamy timelapse)
Tutaj możemy założyć, iż postać po swoim przybyciu zostałą wplątana w pewien incydent, dzięki któremu zaznajomiła się z zasadami panującymi w tym świecie i to, czego dowiedziałą się na tamtej sesji, nadal pozostaje w jej głownie. Kwestią umowną stanowi natomiast to, czy w ten właśnie icydent zostałą zamieszana. Takie rozwiązane będzie bardzo wygodne zarówno dla gracza (nie będzie musiał drugi raz odgrywać nowoprzybysza, który absolutnie nic nie wie) oraz dla MG (nie będzie musiał drugi raz wprowadzać postaci w panujące tu realia).
16
4um Games Center / Odp: [sesje] Temat informacyjny
« on October 20th, 2015, 10:59 PM by Cthulhoo »
Ok, podjąłem ostateczną decyzję i proszę o przyznanie mi uprawnień na dział. Jutro zacznę działać i zbierać karty postaci. W sytuacji, gdy ktoś chce zostać przy starej: dam mu taką możliwość, tylko prosiłbym o powrót do bazowej ilości statystyk oraz kart zaklęć.
17
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 20th, 2015, 10:55 PM by Cthulhoo »
Dlatego też dałem to jako rzecz do przedyskutowania, gdyż ten pomysł wiąże się z potrzebą kontrolowania zużycia energii u graczy i przeciwników.
Można też po prostu założyć, że osoby z wysoką energią mogą sobie pozwolić na spamowanie danmaku i na częstsze używanie kart zaklęć, gdy osoby z niską jej wartością muszą je [karty zaklęć] traktować jako asy w rękawie i swój styl walki oprzeć na czymś innym niż spamowanie pociskami. Wtedy też pozostajemy przy większej umowności i założeniu, że, skoro mam 200 energii, to mogę być Patchy ver. 2, a przy 30 to raczej musze posiadać inne atuty niż magia, bo na spamie zbyt długo nie wyrobię.
18
Aktualności / Odp: Strange Creators of Outer World - vol 1
« on October 20th, 2015, 10:55 PM by Sulejman »
Wszystko przyszło dzisiaj, zrobię zdjęcie, jak będą lepsze warunki. Może nawet bym zrobił skanlację.
Strange Creators ma sporo wywiadów i artykułów, które wymienił h-collector. Są też artykuły(?) o czterech postaciach grywalnych: Sakuyi, Marisie, Reimu i Sanae. Jest też malutki screen z Tojiko, więc chyba będzie grywalna w patchu/dodatku/DLC do ULiL.
Ale najwięcej miejsca mają mangi. Każda z nich jest innego autora i jeśli dobrze rozumiem, to są one wybrane spośród fanowskich, więc chociaż są zabawne, nie są kanonem. Ale kolejna historia o tym, że Marisa znalazła śmieszne grzybki jest zabawna.

Jutro chyba strzelę temat o całości czasopisma, ze zdjęciami.
19
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 20th, 2015, 10:44 PM by Ekkusu »
Hm. Tylko byś serio nie zatonął w morzu cyferek i formuł.
20
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 20th, 2015, 10:14 PM by Cthulhoo »
Na podstawie intensywności spamowania danmaku, rzucania kart zaklęć, korzystania z mocy i innych takich.
Przy założeniu, że wystrzelenie pojedynczego pocisku będzie bardzo tanie, a koszt tarty zaklęć będzie zależał od siły jej efektu (tzn: jeżeli ktoś stworzy sobie czar o względnie słabym efekcie, to zużyje na jej rzucenie mniej energii, niż jakby to był jakiś Royal Flare czy Final Spark), lecz długotrwały spam niczym Patchouli w Soku może być męczący. Ogólnie mam zamiar to tak dopracować, żeby magowie nie byli glass canonami, którzy albo kogoś szybko zdejmą, albo padną z wycięczenia, lecz żeby zarazem nie wyszło to: "spamuję danmaku i kartami zaklęć jak karabin maszynowy".