Ok. To skoro coś powiedziałem, to wypadało by to zrobić
Siła: Fizyczna potęga postaci. Dość logiczne, odpowiada za to ile postać może unieść, i jak mocno przywali jak coś się jej pod łapę nawinie. Odpowiada też za siłę tzw. fizycznego/witalnego danmaku.
Zręczność: Koordynacja psychoruchowa. Finezja ruchów, giętkość postaci...
Szybkość: Refleks. Oraz szybkość poruszania się w powietrzu.
Uwaga:Postać z dużą szybkością ale niską zręcznością może i będzie unikać pocisków, ale prawdopodobieństwo, że straci kontrolę nad swoim torem lotu bądź wpadnie w następny pocisk jest dość duże, nie mówiąc o wylądowaniu w miejscu niezbyt dla danej postaci korzystnej. Jeżeli jest odwrotnie (Duża zręczność, niska szybkość) postać może mieć problemy z wyminięciem szybszych pocisków.
Wytrzymałość: To, ile ciało danej postaci zniesie. Fizyczne danmaku korzystają też z tego zamiast z energii.
Uwaga: Postać z dużą siłą ale małą wytrzymałością będzie w stanie robić więcej, ale krócej.
Mądrość: Wiedza postaci (Dyktowana jej historią, ale po części). Jeżeli postać korzysta z magii bądź jej umiejętność bazuje na jej wiedzy, to jej siła jest dyktowana tą statystyką. Dana postać może tez liczyć na ewentualne podpowiedzi (Identyfikacja przedmiotu, jakiś hint teoretyczny)
Siła Woli: Określa ona wytrzymałość psychiczną postaci oraz moc umiejętności bazujących na instynkcie, a nie na dokładnym zbadaniu materii posiadanej mocy oraz zaplanowanym jej wykorzystywaniu. Dobrym przykładem jest Flandre, która nie panując oraz nie rozumiejąc do końca swojej mocy umie zrobić z niej dobry pożytek (Jak to was nie przekonuje: Cirno)
Percepcja: Spostrzegawczość i ostrość zmysłów. Postać wychwytuje więcej/mniej niż inne.
Energia: Duchowa, magiczna, gwiezdna - zasób specjalny postaci wykorzystywane do czarów bądź nawet danmaku (O ile nie jest fizyczne, czyli nie ciągnie z wytrzymałości). Im jest jej więcej, tym postać może dłużej się "wypstrykiwać z many" czyli dłużej/lepiej prowadzić magiczny pojedynek.
A przykłady... są dwa. W temacie "karty postaci". Co z tego, że nie moje, huehuehuehuehuehuehue.
Plus, jak ktoś sądzi, że "A ja uważałem inaczej więc tak rozdałem staty" to może się tutaj podzielić swoimi wątpliwościami, ew. wyedytować staty. Dopóki postać nie zacznie sesji, można ją modyfikować.