News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.

Małyszeq

  • Green Eyed Invidia
  • Biedna Kapłanka!
  • Midorime no Jealousy
  • Posts: 1,486
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #300, on August 12th, 2013, 07:25 PM »
Co do Amanojaku to w końcu spekulacja którą forsowałem od czasu HM okazała się prawdą (choć jedynie 5 stage boss, nie 6). Seija dziwnie kojarzy mi się z Yoshiką, aczkolwiek nie dałbym sobie ręki uciąć, że należy do Big Four of The Mountain - pozostałe oni, które widzieliśmy nosiły kajdany i łańcuchy, więc Seija raczej nic wspólnego z tą czwórką nie ma (i bardzo przypomina mi designem Yoshikę)
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Mayuki

  • Loli w Wiaderku
  • Namusan!~
  • Posts: 3,755
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #301, on August 12th, 2013, 07:36 PM »Last edited on August 12th, 2013, 07:42 PM by Mayuki
Quote from Małyszeq on August 12th, 2013, 07:25 PM
(i bardzo przypomina mi designem Yoshikę)
(click to show/hide)
To. Zresztą wystarczy porównać obie pozy:


ale Seija jest bardziej urocza :D

Co do teorii to trochę (ale tylko trochę) się zawiodłem, bo spodziewałem się jakiegoś piekła, czegoś bardziej evil...
Z niecierpliwością czekam na translację, zwłaszcza stage z Seiją i Sukuną.
W wolnej chwili postaram się samemu coś potłumaczyć.

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #302, on August 12th, 2013, 07:46 PM »
Dobra, właśnie zrobiłem DDC na kilku continue na normalu. Mogę opisać tą grę w czterech słowach: co, to, kurwa, jest.

(click to show/hide)
Nigdy nie przejdę piątego stage'u. Odwracanie planszy jest zbyt dużym obciążeniem dla mojego mózgu, nie potrafię przetworzyć tylu transformacji wektorowych...

Mayuki

  • Loli w Wiaderku
  • Namusan!~
  • Posts: 3,755
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #303, on August 12th, 2013, 08:05 PM »
Ja na to znalazłem taki sposób, że mówię sobie w myślach "lewo" a skręcam w prawo na klawiaturze. To w pierwszym runie. A w drugim to już jakoś automatycznie. No i polecam poćwiczyć w spell practice. Serio pomaga. Co do "góra-dół" to ja na tym spellu chodzę tylko horyzontalnie xD
Aha i Pooky - nie zgrywaj kozaka tylko bombuj. Potem będziesz mógł sobie pozwolić na masterowanie spelli i ich łapanie :D

p.s. spróbowałem zrobić ostatni spell Seiji z odwróconą maksymalnie głową - to działa O: (nie to, że przeszedłem...)

Piscilla

  • Rage Quitter
  • Posts: 962
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #304, on August 12th, 2013, 08:14 PM »
a ja po prostu stukam"po kroczku" w klawisz w tym prawo-lewo,a drugi tru, horyzontalnie daje radę :3
also
(click to show/hide)

Sephi

  • Często łamię regulamin!
  • Biedna Kapłanka!
  • Posts: 1,211
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #305, on August 12th, 2013, 08:36 PM »
Zagrałem ..
(click to show/hide)
CO TEN ZUN ?! O_o  Grało się nieźle ale 5 boss to kompletna masakra  , przez nią nawet na full continue nie dałem rady przejść do końca 6 bossa ( zaciąłem się 1 -2 spelle przed końcem gry ) . Może spróbuje ponownie przejść ale dopiero jak wyjdzie angielski patch , na razie straciłem zbyt wiele cierpliwości na tej grze :/ . Co do reszty , zarówno grafika jak i patterny spellów są bardzo dobre , jak dla mnie dużo bardziej oryginalne niż w TD ; co do nowych postaci wszystkie przypadły mi do gustu choć jeśli miałbym się zastanowić to najbardziej spodobała mi się dziewczynka z 5 i extra stage . Odnośnie muzyki na początku byłem trochę zdziwiony gdyż spodziewałem się że reszta soundtracku będzie bardziej w klimacie 2 i 3 bossa [ czyli bardziej rockowa ] niemniej jednak okazała się bardzo dobra i w przeciwieństwie do tego co twierdzą niektórzy z wyjątkiem theme 3 stage i bossa OST jest oryginalny i nie zlewa się z poprzednimi częściami [ choć prawdą jest że motyw 6 stage i 6 bossa są bardzo podobne do siebie , przynajmniej z początku ] . Co do fabuły na razie się nie wypowiadam , poczekam aż wyjdzie angielskie tłumaczenie .
Poza tym trochę zbaczając z tematu , czy ten replay z extra w DDC nie jest przypadkiem autorstwa naszego forumowego Critza ?

Oli-chan

  • Ayatard
  • Posts: 318
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #306, on August 12th, 2013, 11:01 PM »
Imo DDC ZUN'owi wyszło. Soundtrack przypadł mi do gustu, ale nowe postacie również. 5 stage chaos. To uczucie,kiedy wszystko jest na odwrót i nie wiesz jak operować strzałkami. No cóż,trzeba potrenować. Seija pomimo swoich szatańskich zdolności podoba mi się,bo jest taka aww. No i extra. Pikające nuty i pauzy... Co to ma być. o.0 W każdym razie DDC udane :3

Mayuki

  • Loli w Wiaderku
  • Namusan!~
  • Posts: 3,755
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #307, on August 12th, 2013, 11:13 PM »
W EX Stage Theme najzajebistsze są te odgłosy walenia w BenBen po pewnym fragmencie. Że niby grzmoty, ale mnie bardziej kojarzy się z wybijaniem rytmu na galerach. Hah, a początek themki 6 stage przypomina mi to:

(click to show/hide)

A tak w ogóle, jak słucham themek 6 stage i Sukuny to mam wrażenie, jakby to JUŻ były aranżacje. ZUN nieco zmienił w trakcie gry instrumentalium i słychać to dobrze. A propos aranżacji - pierwsze już od kilku godzin są w necie. We love internets.

luc537

  • Wróżek Mniejszy
  • Konkurencha
  • Posts: 120
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #308, on August 12th, 2013, 11:19 PM »
Grałem <10 razy. Najdalej - Sukuna, 2gi spell.
Seija daje radę, choć hejcę ją trochę za nonspelle rodem z Imperishable Shooting. W ogóle cała gra jakoś przypomina mi IN.

Raz zebrałem z 15-20 itemów z POC i dało mi bonus 2.0. Czyżby do mnożnika bonusu dodaje również Risk Shot (znany z gier fotograficznych)?
nihil novi but
impra imminent

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #309, on August 12th, 2013, 11:29 PM »
Quote from Sephi on August 12th, 2013, 08:36 PM
Poza tym trochę zbaczając z tematu , czy ten replay z extra w DDC nie jest przypadkiem autorstwa naszego forumowego Critza ?
Wasz forumowy Critz siedział do białego rana żeby reuploadnąć, a to jest stream z nico zanim jeszcze gra wyszła do internetu :P. Ale tak, mam już Extra stage clear. Kaszka z mleczkiem w porównaniu do kilku poprzednich części.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Małyszeq

  • Green Eyed Invidia
  • Biedna Kapłanka!
  • Midorime no Jealousy
  • Posts: 1,486
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #310, on August 12th, 2013, 11:33 PM »
Co do fabuły (uwaga, uwaga, spoiler)

(click to show/hide)
Sukuna jest potomkinią legendarnego Issun-boushi, przedstawicielką rasy karłów (to tłumaczenie mnie jakoś odrzuca, może znajdę synonim). Namówiona przez Seiję, używa mocy Młota Szczęścia (który moze spełnić dowolne życzenie, jednak powoduje w zamian coś równie złego (patrz Madoka). Celem Seiji jest odwrócenie równowagi w całym Gensokyo, aby Ci, którzy dotąd byli słabi stali się silni i zaczęli być traktowani na równi z najsilniejszymi, a silni mają stać się słabi. Seija sama jednak nie mogła użyc mocy młota, gdyż jest on skarbem oni zabitego przez Issuna i moga używać go tylko karły. Mlot został zapieczętwoany dawno temu, gdy jedno nieostrożne życzenie spowodowało zniknięcie całej ich rasy ze Świata Zewnętrznego. Seija wykorzystuje swą moc jako Amanojaku do namówienia Sukuny (to nazwisko latwejsze niz jej imie) do uzycia młota aby spowodować rebelię słabych i spokojnych youkai w Gensokyo. Ubocznym efektem mocy młota jest ożywanie narzędzi i zmienianie ich w tsukumogami.

Tyle ode mnie chwilowo.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640

poosheck

  • Nowomysza
  • Posts: 7
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #312, on August 13th, 2013, 12:19 AM »
Jak dla mnie nowa część jest bardzo fajna, nie grałem jeszcze zbyt dużo, ale już mogę stwierdzić, że:
- muzyczki są całkiem miłe dla ucha
- podoba mi się brak udziwnień co do zbierania żyć (trzynastka, tak, nie lubię TD bo nie ogarniam kiedy odpalić ten śmieszny tryb)
- moim zdaniem jest trochę tak jakby, łatwa?
- pierwszy minus: brak typowej Reimu z igiełką (wiem, że bez broni na focusie ma, ale to nie jest to samo gdy na unfocusie jest homing)
- drugi minus: Cirno. po prostu na nią spójrzcie...
A może ziemniaka?

Kotori

  • Rage Quitter
  • Posts: 666
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #313, on August 13th, 2013, 12:29 AM »
Quote from poosheck on August 13th, 2013, 12:19 AM
Jak dla mnie nowa część jest bardzo fajna, nie grałem jeszcze zbyt dużo, ale już mogę stwierdzić, że:
- muzyczki są całkiem miłe dla ucha
- podoba mi się brak udziwnień co do zbierania żyć (trzynastka, tak, nie lubię TD bo nie ogarniam kiedy odpalić ten śmieszny tryb)
- moim zdaniem jest trochę tak jakby, łatwa?
- pierwszy minus: brak typowej Reimu z igiełką (wiem, że bez broni na focusie ma, ale to nie jest to samo gdy na unfocusie jest homing)
- drugi minus: Cirno. po prostu na nią spójrzcie...
Gorsza była w PoFV

Mayuki

  • Loli w Wiaderku
  • Namusan!~
  • Posts: 3,755
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
« Reply #314, on August 13th, 2013, 01:05 AM »
(click to show/hide)
Quote from Małyszeq on August 12th, 2013, 11:33 PM
rasy karłów (to tłumaczenie mnie jakoś odrzuca, może znajdę synonim).
proponuję liliputów lub niziołków albo po prostu małych
Quote from Małyszeq on August 12th, 2013, 11:33 PM
Ubocznym efektem mocy młota jest ożywanie narzędzi i zmienianie ich w tsukumogami.
Tak po prostu ? Młot szczęścia powodujący ożywanie narzędzi, fajnie. Normalnie Trollhammaren!
Quote from Małyszeq on August 12th, 2013, 11:33 PM
Tyle ode mnie chwilowo.
p.s. skąd to info ogólnie ? (pytam o źródło oryginalnego jpn tekstu)