Ostatnio za sprawą tematu na MotK odkryłem jedną z najciekawszych i najstaranniej wykonanych fanowskich danmaku jakie widziałem. Jeśli macie chwilę, polecam zapoznanie się z tą perełką od niejakiego ido.
W grze jak w IN sterujemy drużynami: Reimu+Okuu, Marisa+Byakuren albo Sanae+Kanako, z wyborem, która z nich ma iść na unfocus a która na focus, mamy więc 6 różnych opcji, każda z innym strzałem i dwiema róznymi bombami.
(click to show/hide)
Mechanika gry:
Głównym sposobem na zbieranie zasobów jest łapanie wypadających z wielu wrogów kamieni z liściem aby napełnić pasek w lewym dolnym rogu. Zbieranie liści leveluje naszą drużynę poziomami od 0 do 5 i przy każdym nabiciu poziomu dostajemy jakieś wzmocnienie typu pomniejszony hitbox, dłuższy deathbomb, autocollect, itp. Pasek powoli spada sam, przy śmierci usuwa się jego część. Po osiągnięciu lvl5 tracimy bonusy, pasek się opróznia a my dostajemy fragment życia oraz bomby. Point of collection działa tylko od lvl1.
(click to show/hide)
Fabuła:
Na szczycie obok Świątyni Moriya znikąd pojawia się gigantycznie drzewo sięgające nieba, powodując wrzawę w okolicy. Reimu i Marisa odwiedziły Kanako, żądając wyjaśnień, a ta odparła że sprowadziła je ze Świata Zewnętrznego jako symbol nadchodzącej rewolucji energetycznej. Nazwały to drzewo Doumeijuu – drzewo kierujące życiem, a wewnątrz niego rezydowało bóstwo ceniące technologiczną innowację, które miało być kontrolerem energii. Niestety, Kanako i Sanae nie zdążyły jej przedstawić, gdyż nagle zniknęła, a z korony uderzyła ich i powaliła na kolana niewidzialna energia. Gdy spojrzały w niebo, zobaczyły że chmury zniekształciły się, a szczyt drzewa zaczął świecić lekkim światłem.
Sanae i Kanako po chwili namysłu ruszyły w stronę korony nie zostawiając po sobie więcej wyjaśnień. Obie bohaterki porwały znajdujące się tam inne dziewczyny by mieć szanse w starciu ze źródłem tej energii – Utsuho, która była w podziemnym gejzerze nieopodal i Byakuren, która przyleciała obejrzeć drzewo po przeczytaniu gazety, i ruszyły śladem boginek, zostawiając za sobą jedynie zaskoczoną Suwako.
Postacie:
(click to show/hide)
W grze po dowolnym 1cc odblokowuje się Hidden Mode, które możemy wybrać wciskając lewo/prawo przy wyborze trudności. W tym trybie wrogowie na planszy ciskają w nas pociskami zemsty w momencie zestrzelenia, a bossowie zamiast spellcardów mają jeden pasek życia i zmieniające się kolejno wzory, dość okrutne w porównaniu z normalnymi - krótko mówiąc tryb hołdujący danmaku firmy CAVE. Co więcej, pasek Skill Tree leci teraz od poziomu 0 do 7:
(click to show/hide)
Download:
https://mega.co.nz/#!95ImVSKZ!JRj-LoFQFIi4up349UrbWWZWDLJ5dr33iCYU7Hgupuk
https://www.dropbox.com/s/9ka47xvgqjahn7l/Mystical%20Power%20Plant%20v1.00d%20ENG.zip
https://www.mediafire.com/?a8nhnk12igu4vq8 - Soundtrack
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Efekty specjalne są dość solidne, więc na starszych kompach może lagować. W razie potrzeby polecam ustawienie Effect Cut w opcjach gry na 3 - usunie to większość zbędnych fajerwerków a gra nadal będzie wyglądać ładnie. Jakby nie pomogło to w config.exe można ustawić pomijanie klatek (1/2 czy 1/3), a już w ostateczności ustawić w opcjach gry Effect Cut na 4 (usuwa wszystkie tła).
Dla mniej zaawansowanych graczy niegłupim pomysłem byłoby też ustawienie ilości początkowych życ na maksa (4) i odpalenie sobie gry najpierw na easy by zaznajomić się z grą, bo w porównaniu do oficjalnych raczej się nie pieści z graczem :V.
Temat na MotK: http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14561.0.html
(click to show/hide)
W grze jak w IN sterujemy drużynami: Reimu+Okuu, Marisa+Byakuren albo Sanae+Kanako, z wyborem, która z nich ma iść na unfocus a która na focus, mamy więc 6 różnych opcji, każda z innym strzałem i dwiema róznymi bombami.
Thermal Power Generation Team (Reimu Hakurei and Utsuho Reiuji):
Type A
Prestigious Automatic Type (由緒あるオートマチックタイプ)
High-Speed Shot: Mind Amulet (マインドアミュレット)
Low-Speed Shot: Shooting Flare (シューティングフレア)
High-Speed Spell Card: Dream Sign "Fantasy Seal" (霊符「夢想封印」)
Low-Speed Spell Card: Blazing Star "Fixed Star" (焔星「フィクストスター」)
Type B
Calm Manual Type (泰然のマニュアルタイプ)
High-Speed Shot: Hell's Mountain Wind (地獄颪)
Low-Speed Shot: Persuasion Needle (パスウェイジョンニードル)
High-Speed Spell Card: "Subterranean Sun" (「サブタレイニアンサン」)
Low-Speed Spell Card: Dream Sign "Wild Exorcism Dance"(夢符「退魔符乱舞」)
Magic Power Generation Team (Marisa Kirisame and Byakuren Hijiri)
Type A
Ambitious Power Type (浪漫あるパワータイプ)
High-Speed Shot: Super Spread Star (スーパースプレッドスター)
Low-Speed Shot: Astram Phantasmagoria (アストラムファンタスマゴリア)
High-Speed Spell Card: Love Sign "Master Spark" (恋符「マスタースパーク」)
Low-Speed Spell Card: Superhuman "Byakuren Hijiri" (超人「聖白蓮」)
Type B
Wondrous Unique Type (伝奇なるユニークタイプ)
High-Speed Shot: Sorcery Buzzsaw (ソーサリーバズソー)
Low-Speed Shot: Cold Inferno (コールドインフェルノ)
High-Speed Spell Card: "Star Sword Apologetics" (「スターソードの護法」)
Low-Speed Spell Card: Love Sign "Orreries Freezer" (変符「オーレリーズフリーザー」)
Wind Power Generation Team (Sanae Kochiya and Kanako Yasaka)
Type A
Sensible Wide Type (常識的なワイドタイプ)
High-Speed Shot: Mighty Wind (マイティウィンド)
Low-Speed Shot: Sky Serpent (スカイサーペント)
High-Speed Spell Card: Esoterica "Gray Thaumaturgy" (秘術「グレイソーマタージ」)
Low-Speed Spell Card: Divine Pillar "Meteoric Onbashira" (御柱「メテオリックオンバシラ」)
Type B
Extraordinary Variety Type (非常識なバラエティタイプ)
High-Speed Shot: Water Serpent (ウォーターサーペント)
Low-Speed Shot: Sonic Blaster (ソニックブラスター)
High-Speed Spell Card: God Sign "Omiwatari that God Walked" (神符「神が歩かれた御神渡り」) / Fleeting Path "Omiwatari Cross" (儚道「御神渡りクロス」)
Low-Speed Spell Card: Miracle "Daytime Guest Stars" (奇跡「白昼の客星」) / Miracle "Night with Overly Bright Guest Stars" (奇跡「客星の明るすぎる夜」)
Wciśnięcie C jako Sanae&Kanako B poświęca jeden lvl w zamian za wzmocnienie naszego strzału i bomb na dłuższą chwilę.
Mechanika gry:
Głównym sposobem na zbieranie zasobów jest łapanie wypadających z wielu wrogów kamieni z liściem aby napełnić pasek w lewym dolnym rogu. Zbieranie liści leveluje naszą drużynę poziomami od 0 do 5 i przy każdym nabiciu poziomu dostajemy jakieś wzmocnienie typu pomniejszony hitbox, dłuższy deathbomb, autocollect, itp. Pasek powoli spada sam, przy śmierci usuwa się jego część. Po osiągnięciu lvl5 tracimy bonusy, pasek się opróznia a my dostajemy fragment życia oraz bomby. Point of collection działa tylko od lvl1.
Reimu&Okuu
Lv1 - Avoidance (Cautious Courage (胆大心小)) – Zmniejszony hitbox
Lv2 - Reflexes (Serene Mind (明鏡止水)) – Przedłuzony czas na deathbomb (więcej dla Reimu)
Lv3 - Spirit Recovery (Indomitability (不撓不屈)) – Przedłużona odporność po śmierci
Lv4 - Avoidance (Cautious Courage (胆大心小)) - Jeszcze bardziej zmniejszony hitbox
Lv5 - Reflexes (Serene Mind (明鏡止水)) - Jeszcze bardziej przedłuzony czas na deathbomb (więcej dla Reimu)
Marisa&Byakuren
Lv1 - Power (Brilliant Splendor (光炎万丈)) – Wzmocniony strzał
Lv2 - Moving (Thunderous Gale (疾風迅雷)) – Zwiększona szybkość ruchu
Lv3 - Power (Brilliant Splendor (光炎万丈)) - Jeszcze bardziej wzmocniony strzał
Lv4 - Moving (Thunderous Gale (疾風迅雷)) - Jeszcze bardziej zwiększona szybkość ruchu
Lv5 - Power (Brilliant Splendor (光炎万丈)) - Najbardziej wzmocniony strzał
Sanae&Kanako
Lv1 - Absorption (Heavenly Grace (天佑神助)) – Zwiększony zasięg przyciągania itemów
Lv2 - Continuation (Eternal Heaven & Earth (天長地久)) – Pasek Skill Tree spada wolniej
Lv3 - Ingathering ( (功成名遂\Fame & Fortune)) – Itemy od bossów są natychmiast łapane
Lv4 - Absorption (Heavenly Grace (天佑神助)) - Jeszcze bardziej zwiększony zasięg przyciągania itemów
Lv5 - Continuation (Eternal Heaven & Earth (天長地久)) - Pasek Skill Tree spada jeszcze wolniej
Wciśnięcie C jako Sanae&Kanako B poświęca jeden lvl w zamian za wzmocnienie naszego strzału i bomb na dłuższą chwilę.
Fabuła:
Na szczycie obok Świątyni Moriya znikąd pojawia się gigantycznie drzewo sięgające nieba, powodując wrzawę w okolicy. Reimu i Marisa odwiedziły Kanako, żądając wyjaśnień, a ta odparła że sprowadziła je ze Świata Zewnętrznego jako symbol nadchodzącej rewolucji energetycznej. Nazwały to drzewo Doumeijuu – drzewo kierujące życiem, a wewnątrz niego rezydowało bóstwo ceniące technologiczną innowację, które miało być kontrolerem energii. Niestety, Kanako i Sanae nie zdążyły jej przedstawić, gdyż nagle zniknęła, a z korony uderzyła ich i powaliła na kolana niewidzialna energia. Gdy spojrzały w niebo, zobaczyły że chmury zniekształciły się, a szczyt drzewa zaczął świecić lekkim światłem.
Sanae i Kanako po chwili namysłu ruszyły w stronę korony nie zostawiając po sobie więcej wyjaśnień. Obie bohaterki porwały znajdujące się tam inne dziewczyny by mieć szanse w starciu ze źródłem tej energii – Utsuho, która była w podziemnym gejzerze nieopodal i Byakuren, która przyleciała obejrzeć drzewo po przeczytaniu gazety, i ruszyły śladem boginek, zostawiając za sobą jedynie zaskoczoną Suwako.
Postacie:
http://en.touhouwiki.net/wiki/Mystical_Power_Plant/Characters
Kodama
Duchy żyjące wewnątrz drzewa, istoty podobne do wróżek. Atakują nas jako midbosski na stage 1-5.
Aragami no Kusuko
Gatunek: Yaksha
Umiejętność: Manipulacja wodą, sprzedawanie lekarstw
Dziewczyna, która nazywa siebie samą Yakushi-nyorai, bóstwem medycyny. Jej prawdziwa tożsamość to yaksha, demonica z Indii wywołująca powodzie i monsuny. Ze względu na podobną wymowę i fakt że prawdziwy Yakushi miał na swoje usługi kilkanaście yaksz, przez pomyłkę zaczęto czcić ją samą jako Yakushi, co spodobało się Kusuko, która niedługo potem sama zaczęła uczyć się medycyny.
Jednak pewnego dnia cała jej wiara została przechwycona przez nową boginię w Gensokyo. Usłyszawszy że to Kanako sprowadziła drzewo, zaczęła rozmyślać czy uciekać czy wreszcie dać nauczkę jej śmiertelnemu wrogowi... i przez swoje okropne niezdecydowanie została zestrzelona przez przelatującą parę.
Momo Tobikura
Gatunek: Nobusuma
Umiejętność: Przewidywanie pogody
Latająca na swoich ukrytych skrzydłach youkai-gryzoń podobna do myszy lub wiewiórki. Youkai typu nobusuma straszą ludzi skacząc im na twarz. Jednak ona wytrenowała także miotanie niewielkich płomieni oraz przewidywanie pogody, i nie ma pojęcia w jaki sposób dalej się rozwijać by lepiej zaskakiwać ludzi. Jak na razie, jej uwagę przykuła energia na szczycie drzewa – w końcu słyszała że kontrolujące elektryczność myszy są bardzo popularne w Świecie Zewnętrznym.
Saraka Sant'Angelo
Gatunek: Upadły anioł
Umiejętność: Zbieranie dusz
Jedna z anielic które przyleciały z zachodu podczas incydentu z Nikczemną Gwiazdą (w starszej grze od ido, The Last Comer). Jej zadaniem jest pochwycanie i odprowadzanie z powrotem upadłych anielic, które zniknęły bez pozwolenia Jahwe i przestały szerzyć wiarę. Jej kosa i podobieństwo do shinigami pokroju Komachi dobrze obrazuje jak religie kopiują legendy od siebie nawzajem.
Jednak przez swój trudny charakter atakuje nie tylko upadłe anioły, ale także ludzkie fantomy i złe duchy, nie okazując samokontroli, przez co sama jest na granicy upadku. Gdy anioł upada, jego moce się odwracają, zatem ta, która niegdyś mogła używać mocy słońca teraz nagle ma do dyspozycji księżycową moc szaleństwa... i bardzo jej się to podoba. Dawno nie wróciła do nieba, więc nie zauważa że upoiła się swoją złą mocą i że jej upadek to tylko kwestia czasu...
Wewnątrz drzewa zainteresowały ja dwie rzeczy – tajemnicze metalowe płyty które tak jak ona przetwarzają promienie słoneczne na energię oraz jakaś dusza ignorująca niebiańskie prawa, którą powinna złapać.
Tenmu Suitokuin
Gatunek: Wielka tengu, niegdyś człowiek
Umiejętność: Zaniechanie zemsty gdy odda się jej szacunek
Niegdyś była ona Cesarzem Sutoku – 75 cesarzem Japonii. Jednak ze względu na urazy za życia odrodziła się jako youkai i została jedną z przywódczyń tengu. By dokonać zemsty zyskała poszanowanie youkai i królującego im Lorda Tenmy. Właśnie dlatego nie znosi nowej świątyni na górze, bo przeszkadza jej w planach. Dowiedziawszy się o incydentach z gejzerem Okuu i statkiem Byakuren uknuła plan – roznosiła o nich szkalujące plotki za pomocą gazet tengu. Jednak Świątynia Moriya zręcznie unikała złapania na gorącym uczynku, a incydent z gejzerem był bardzo słabo znany.
Dowiedziawszy się o drzewie i spoczywającym weń bóstwie, które przypadkiem jest jej starą znajomą, namówiła ją, by ta zebrała jak najwięcej energii w drzewie i udawała zagrożenie zniszczenia Gensokyo. Wtedy Tenmu miałaby szansę ostatecznie zniszczyć reputację boginkom, które na dodatek złapałaby na gorącym uczynku, a może i zmusić do przyznania się do poprzednich incydentów. Nakazała także Ayi blokować wejście na Gorę, aby Reimu nie rozwiązała incydentu.
Jednego nie przewidziała – tego, że sama zostanie złapana na gorącym uczynku jako współsprawczyni incydentu.
An Yaesaki
Gatunek: Kodama
Umiejętność: Odsyłanie wiosny
An jest bytem, w który mogą połączyć się niezliczone kodamy zamieszkujące drzewo. Jest zatem głównym wcieleniem drzewa kierującego życiem, które w rzeczywistości jest legendarnym Tobiume – znanym z legendy o poecie Sugawarze no Michizane latającym drzewem śliwy, którym wieszcz opiekował się za życia w XII wieku. Jednak za sprawą intryg rodu Fujiwara, Michizane został wygnany z Kioto daleko na południe. Za sprawą An drzewo uniosło się w powietrze i podążyło za Mistrzem, jednak rosnące do dnia dzisiejszego Tobiume w miasteczku Daizafu w rzeczywistości wyrosło z uciętej przez kogoś w Kioto gałęzi. Prawdziwe Tobiume spadło i roztrzaskało się po drodze, w wyniku czego zostało jedynie fantazją...
Straciwszy możliwość latania, An, nadal wierna Mistrzowi, robiła co mogłaby drzewo urosło w miejscu w którym wylądowało, tak żeby chociaż zapach śliwy dotarł do mistrza z wiatrem. Jednak boginie Świątyni Moriya, nie wiedząc że to Tobiume, przeniosły „drzewo kierujące życiem” na szczyt Góry Youkai. Traf chciał, że bóstwo zaproszone przez nie jako kontroler energii to był nikt inny jak Mistrz Michizane!
Hatate Himekaidou
Gatunek: Krucza tengu
Umiejętność: Duchowa fotografia
Niegdyś tengu-odludek, teraz cieżko pracująca nad swoją gazetą rywalka Ayi Shameimaru. Od Tenmu dostała rozkaz strzeżenia Drzewa Kierującego Życiem. Posiadaczka nowoczesnej kamery zdolnej robić "duchowe zdjęcia" bez konieczności jakiegokolwiek przewijania filmu, jednak zależej od elektryczności, której w Gensokyo jest mało. Jednak wewnątrz drzewa elektryczności było aż nadmiar, a jej rywalka Aya została pobita przez Reimu, więc teraz dzięki możliwości ładowania aparatu i strzelania zdjęć jednocześnie ma nadzieję na upieczenie trzech pieczeni przy jednym ogniu.
Mitama Magahara
Gatunek: Bóstwo
Umiejętność: Odczytywanie poematów, wzywanie śmierci
Dusza ignorująca niebiańskie prawa której szuka Saraka, były człowiek który stał się złym duchem jak Tenmu czy mistrz An to nikt inny jak Sugawara no Michizane, któremu po śmierci przypisano liczne klęski spadające na ród Fujiwara. Chcąc ją obłaskawić, w 923 roku zrehabilitowano ją i przywrócono jej pośmiertnie wszystkie jej godności dworskie. Została także deifikowana jako bóg nauki, literatury i kaligrafii pod imieniem Tenjin.
Posiada ona także kontrolę nad błyskawicą i jest znana także jako bóstwo piorunów, lecz posiadała umiejętność ich kontroli już za życia – ze względu na bardzo bliskie życie ludzi i oni w ówczesnym Kioto oraz walki między nimi, Mitama odkryła że z jakiegoś powodu sama posiada tą konkretną moc oni... co bardzo jej odpowiadało.
Szybko doszła do wniosku, że jeśli istnieje więcej ludzi z nadprzyrodzonymi zdolnościami, to zaraz doszłoby do wojny o władzę – wystarczył jej efekt podobnych magicznych obietnic taoizmu praktykowanego dawno temu przez Toyosatomimi no Miko. Bystra i przekonana o swojej wyjątkowości, lecz bez talentu, zamykała się na kolejnych przyjaciół czy nauczycieli i w końcu ich eliminowała. Jednak co do poezji była geniuszem – od razu potrafiła odczytać które z poematów jej nauczyciela opisują działania oni.
Gdy została oskarżona o zdradę cesarza i wygnana, mimo niewinności nie usprawiedliwiła się ani słowem – był to dla niej sposób by odpokutować własne grzechy i manipulacje.
Już jako bogini-poetka zainteresowała się wielce krainą Gensokyo o której opowiedziała jej Kanako. Po dotarciu tam niespodziewanie spotkała wreszcie swoje drzewo śliwy – An Yaesaki. Zapragnęła zacząć wszystko od nowa w Dazaifu, lecz nie miała jak przenieść tam olbrzymiego drzewa. Jedyna możliwość jaka przyszła jej do głowy to wywołanie zakrzywienia czasoprzestrzeni – dzięki swojej mocy błyskawicy wzmocnionej przez energię z turbin wodnych i paneli słonecznych zamontowanych przez tengu, miała nadzieję że uda jej się zebrać wystarczająco wielką moc i wywołać teleportację, podczas gdy An trzymałaby potencjalnych przeciwników na dystans dopóki proces nie będzie gotowy...
W grze po dowolnym 1cc odblokowuje się Hidden Mode, które możemy wybrać wciskając lewo/prawo przy wyborze trudności. W tym trybie wrogowie na planszy ciskają w nas pociskami zemsty w momencie zestrzelenia, a bossowie zamiast spellcardów mają jeden pasek życia i zmieniające się kolejno wzory, dość okrutne w porównaniu z normalnymi - krótko mówiąc tryb hołdujący danmaku firmy CAVE. Co więcej, pasek Skill Tree leci teraz od poziomu 0 do 7:
Reimu&Okuu
Lv6 - Avenger (Irreconcilable Foe (不倶戴天)) - Czas Okuu na deathbomb się wydłuża
Lv7 - Avenger (Irreconcilable Foe (不倶戴天)) - Czas Okuu na deathbomb bardziej się wydłuża
Marisa&Byakuren
Lv6 - Super Nova (Sparking Wildfire (星火燎原)) - Bomby ignorują odporność (którą ma większość bossów na HM)
Lv7 - Super Nova (Sparking Wildfire (星火燎原)) - Bomby są silniejsze
Sanae&Kanako
Lv6 - KAMUI (Earthshaking Event (驚天動地)) - Po śmierci otrzymujemy bombę
Lv7 - KAMUI (Earthshaking Event (驚天動地)) - Po śmierci zachowujemy o bombę więcej niż normalnie i pasek Skill Tree spada mniej
Download:
https://mega.co.nz/#!95ImVSKZ!JRj-LoFQFIi4up349UrbWWZWDLJ5dr33iCYU7Hgupuk
https://www.dropbox.com/s/9ka47xvgqjahn7l/Mystical%20Power%20Plant%20v1.00d%20ENG.zip
https://www.mediafire.com/?a8nhnk12igu4vq8 - Soundtrack
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Efekty specjalne są dość solidne, więc na starszych kompach może lagować. W razie potrzeby polecam ustawienie Effect Cut w opcjach gry na 3 - usunie to większość zbędnych fajerwerków a gra nadal będzie wyglądać ładnie. Jakby nie pomogło to w config.exe można ustawić pomijanie klatek (1/2 czy 1/3), a już w ostateczności ustawić w opcjach gry Effect Cut na 4 (usuwa wszystkie tła).
Dla mniej zaawansowanych graczy niegłupim pomysłem byłoby też ustawienie ilości początkowych życ na maksa (4) i odpalenie sobie gry najpierw na easy by zaznajomić się z grą, bo w porównaniu do oficjalnych raczej się nie pieści z graczem :V.
Temat na MotK: http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14561.0.html
Standard mode:
Hidden mode: