Kolejny upust grafomański... nie dajcie się zgnieść :V. Sam kiedyś chciałem takie czoś założyć, ale brak motywacji:
Reimu:-alt 236
Youkai Buster (szybkie amulety) - Świetne uzupełnienie movesetu Raymoo, szybkie i dobry damage.
-alt 214
Permament Border (dywan) - Fajny trollskill. Można przepchać jednego na blockstringu nim wróg się spostrzegnie i zatrzyma. Ojej, bum :V. Dobry damage i blockstun też nie bolą.
-alt 421
Instant Dimensional Rift (kontra) - Jak ktoś umie przewidzieć fizyczne ataki i ma dobry timing, to świetne do robienia w chuja :3. Wersja C działa na pociski - mniej przydatne, ale może zaskoczyć i dać osłonę pociskową.
Marisa:-domyślne 623
Miasma Sweep (hak podbródkowy miotłą) - Wersja B to fizyczny reversal (odporność na obrażenia) i można komuś bezpiecznie jebnąć gdy wstajesz, jeśli spodziewasz się że nie przewidzi. Wersja C grejzuje.
-alt 623
Stellar Missile (wybuch nad głową) - Ciekawy anti-air na nieostrożnych. Możliwość wjebania z tego na Final Sparka też nie boli (gracza).
-alt 22
Devildom Torch (granat-pochodnia) - bo od lvl2 można jebnąć z powietrza gdy wróg jest taki zajebisty i myśli że pod tobą jest bezpieczny :V.
Alice:-domyślne 22
Doll Activation (obracanie postawionych lalek) - Dodaje strategiczną wartość ustawionym lalkom z C. Jak sie ma je dobrze rozstawione to można przyblokować wroga w powietrzu, po wstaniu (tzw. okizeme), a nawet dodać do nacisku lub komba lub jako tarcza. Dla mądrych.
-alt 236
Returning Dolls (lalka yo-yo) - Cudne do komb i na okizeme (atak na wstawaniu).
-alt 214
Doll Archers (strzały z łuku) -
I am teh bone of mah sword. Świetny bullet cover.
-alt 22
Seeker Wire (promień po nitkach) - Dobre do brania z zaskoczenia w dupsko, tym bardziej że można poprawić jak jesteś szybki.
Patchouli:-domyślne 421
Dew Spear (kryształy) - Bullet cover i nakurwiasz, logiczne jak konstrukcja cepa.
-domyślne 214
Autumn Edge (ostrza) - Bo dobre na odległość, szybkie po puszczeniu przycisku, można ładować i na wysokich levelach wali jak skurwysyn. Osobista sympatia, blahblah.
-alt 623
Static Green (błyskawice) - Bo reversal (odporność na starcie) od 2 lvlu, dobry anti-air, bezpieczny i do tego błyskawice na wyższych lvl mogą trafić pod dziwnym kątem z zaskoczenia. Tym bardziej dobre, jako iż domyślne 623 posysa.
-alt 236
Wipe Moisture (ognisty miecz) - Łatwo kombowalne, wersja C troluje dodatkowym, trzecim cięciem, mocne i dalekosieżne na wysokim lvlu.
-alt 22
Condensed Bubble (Obronne bąbelki) - Biorąc pod uwagę i tak kurewsko dobre pociski Patcha toto praktycznie całkiem ubezpiecza naszą ofensywę. A, i po walnieciu przez wroga odpierdala :3.
-alt 22
Sticky Bubble (małe, chwytające bąbelki) - Nie tak użyteczne jak powyższe, ale frajdy od chuja i ciut ciut z uwięzienia przeciwniczki :3. Szkoda, że tak trudno kombowalne.
-alt 421
Diamond Hardness - Usuwa hitstun na jedno uderzenie. Za sam pomysł punkty, a i dobrze wykorzystany może służyć jako straszak.
-alt 214
Fall Slasher (miecze) - So as I pray... Unlimited Blade Works!... er, trudne w użyciu, ale jakże strategiczne.
Sanae-chan:-domyślne 623
Sky-God Summon: Attack (pchnięcie Kanako) - Bo jej jedyna opcja grejzująca, plus dobry zasięg i combo finisher, a i wszystko z dobrymi obrażeniami. Na counter hit można nawet poprawić Supernova Storm / Moses' Miracle jak masz szybkie palce, for massive damage!
-domyślne 236
Wind Call (pierścien wiatru) - Bo najbardziej trollowe okizeme ever. Sporo luda po prostu to ignoruje, a tu bum :3. Średnio praktyczne.
-domyślne 22
Omikuji Bomb (fajerwerki) - Bo niezły anti-air i także można trollować jak przeciwniczka nie skapuje twoich niecnych zamiarów w porę i wiatr jebnie jej tym prosto w twarz :V.
-domyślne 214
Earth-God Summon: Shield (bąbelka Suwako) - Tak jak u Patchy, ustawiasz na drodze przeciwnika i nakurwiasz pociski. Potrafi nawet zblokować ataki fizyczne.
-alt 623
Sky-God Summon: Wind (tunel wiatru Kanako) - Kolejny świetny skill. Doskonałe okizeme - przyszpila wroga na wstawaniu i daje szanse na blockstring, możliwość zaskoczenia go nagłym wiatrem po ziemii gdy my jesteśmy wysoko (wersja C), daje szanse ustawić bąbelkę / pułapkę Suwako, można stworzyć tunel w powietrzu a potem opuścić go lotem w dól, a co ważniejsze uderza kilka razy - gdy przelecimy nad wrogiem może on nie zdążyć zmienić kierunku bloku i dostać (tzw. crossup). Solidna alternatywa dla pchnięcia i dobry skill do budowania talii wokół.
-alt 22
Sky Serpent (plemnikowęże) - Najlepsza opcja Sanae z zasięgu, można też puszczać w powietrzu. Najlepsze, że skręcają na linii pionowej przeciwniczki, gwałcąc ją często z zaskoczenia.
Cirno:-domyślne 214
Midsummer Snowman (śnieżka) - Bo można ochujać kogoś, kto grejzuje na wstawaniu.
-alt 214
Frost Pillars (pułapka) - Bo dość słabo widoczna i może jebnąć z zaskoczenia, tym bardziej jak postawi się tuż przed wstaniem. Suddenly, sopel w krocze.
-alt 236
Freezing Beam (promienie) - Co prawda obrażenia jako-tako, ale chuj, laser z lodu. Gęsty, a i do blockstingów dobry, bo szybko atakuje i dość dużo soul-... many-... kul-... sześciokątów zabiera.
-alt 623
Icicle Rise (sople wystrzeliwane w powietrze) - Genialny anti-air, a i nadaje się do komb i blockstringów. Zajebista alternatywa dla miecza.
-alt 623
Icicle Sword (obrót z mieczem) - Świetny obszar ataku i mocny combo ender, a i jako anti-air na nieostrożnych się nadaje.
-alt 214
Ice Charge (ICE CARZ!!!!1!... ehem... zamiana w kostkę lodu i atak szarżą) - Też dobre ofensywnie i jako combo ender, dajac możliwość bardziej agresywnej gry naszej ⑨.
-alt 22
Frozen Technique (zamrażająca mgła) - Bo nieblokowalne i nieraz trudno zauważyć i zareagować na tyle szybko, by uciec.
China:-domyślne 214
Spiral Light Step (falcon punch) - Jedyny grejzujący atak. Ratuje dupę przed nawałnicą pocisków jeśli dobrze użyty.
-alt 236
Water Taichi Fist (wir) - Bo też dobre przeciw pociskom, samo tworzy nienajgorszy pocisk i potrafi pochłonąć nawet
obscenicznie gęste pociski ze spellcardów (3:10) .
-alt 214
Radiant Rainbow Fist (Hokuto Hyakuretsu Ken!...err, szybkie ciosy) - Dobre obrażenia i boska kombowalność - wersja B wchodzi z pierdolonego 2A.
-alt 22
Sky Dragon Kick (ultraszybki kop w powietrze) - Łatwa kombowalność i błyskawiczność pozwalająca jebnąć z zaskoczenia. Dobrze straszy też wroga.
Okuu:-domyślne 623
Flare Up (wznoszące kule ognia wokół Okuu) - Potrzeba lepszego anti-aira?
-alt 236
Hell Geyser (skośny płomień z ziemii) - Poprawia komba Okuu, wersja B łączy na Giga Flare, a wersja C może trzepnąć z zaskoczenia.
Lady Suwako:-domyślne 22
Native God's Curse (kula dymu) - Świetna osłona przed pociskami przez zajebitną gęstość, a czasem i dobre do zaskoczenia przy wstawaniu. W dodatku po trafieniu zostawia klątwe, która może dać efekt zwiększonych obrażeń (czerwona aura), oddania połowy obrażeń (niebieska aura) czy natychmiastowego guard crusha (! - zielona aura). W DODATKU od lvl 1 klątwa działa na wroga nawet na bloku.
-alt 236
Frog Stone God (kamienna żaba) - Świetne do zaskakiwania wroga. Można też walnąć z backdasha, lilii, a co więcej nieblokowalne w powietrzu, a na wysokim lvlu prawie na pewno przełamie wysoką obrone ze względu na chory spirit damage.
-alt 623
Mister Longlimbs (kolorowe lasery) - Odciąga uwagę i w chuj wspomaga jej ostrzał z powietrza.
Sakuya:-domyślne 236
Magic Star Sword (szybki rzut nożami) - Tak jak jej 6C kurestwo prawie zawsze wygrywa na odległość przez gęstość i szybkość, ale jest też mocne. W dodatku dobre do lania podczas timestopa lub do jebnięcia guard crusha (6A / 3A > 6C > 236B / C) gdy wróg ma mało kulek lub jest pod atakiem z Killing Dolla.
-domyślne 214
Bounce No-Bounce (odbijający deszcz noży) - Powód chyba wiadomy. Bez bullet covera na pół ekranu to nie byłby nasz Pad.
-alt 236
Sense of Thrown Edge (zamrożone noże) - Osobista sympatia. Czynią mecz ciekawszym i dają ten dodatkowy rozpęd. Plus jeśli wróg trafi Sakujana gdy noże są na planszy, to przez upuszczone kryształy pogody pogoda prawie na pewno się zmieni, co może uratować np. w tajfunie.
-alt 22
Time Paradox (klon) - Zajebistość, a poza tym wersją C można puścić klona przez pociski. Dodatkowo łączy na spellcardy.
Youmu:-domyślne 623
Crescent Moon Slash (obrotowe cięcia) - Dla mnie nie ma Youmu bez tego. Combo extender, plus wersja B reversal na ataki fizyczne na wyższych poziomach, a wersja C grejzuje, coś czego Yomu inaczej brak.
-alt 214
Heart Carving Cut (wślizg) - Drugi jedyny skill Youmu, który grejzuje. Świetne na postaciach, które napierdalają pociskami po całej mapie i myślą że z daleka są bezpieczne.
-alt 623
Insightful Sword (kontra) - Średnio użyteczne ze względu na konieczność porzucenia domyślnego 623, ale punkty za zajebistość, tym bardziej jeśli wróg nie spodziewa się, że tego użyjemy. Działa jak kontra Reimu, ale tylko na ataki fizyczne. Po prostu Perfect Maid, ale lepszy i z możliwością poprawienia spellcardem.
Remilia:-domyślne 236
Demon Lord Walk (ultraszybki skok po łuku) - Grejzuje. Kretyńsko dobre do karania pocisków gdy wróg jest w zasięgu.
-domyślne 623
Demon Lord Cradle (lot wirowy w powietrze) - Świetny combo finisher, dobre obrażenia, fizyczny reversal od lvl1.
-alt 623
Vampire Kiss (ssanie krwi) - Kutasiarsko dobre do zaskakiwania wroga, nieblokowalne no i leczy.
-alt 214
Chain Gangbang (Hazama chain... łańcuchy) - Można najebać tego po planszy jak wróg wstaje i od razu przewaga. Wersja C jest też używana przez protardów do najdłuższych i najbardziej efektownych komb z chwytaniem.
-alt 214
Demon's Dinner Fork (włócznie) - Karanie pocisków z daleka Remi w chuj się może przydać, a i dodatkowy anti-air nie boli.
-alt 22
Ceiling Fear (pionowy lot z sufitu) - Wredne chujstwo do zaskakiwania wroga gdy rzuca pociski, no i kurwa łamie niski blok.
Yuyuko:-domyślne 623
Dance of the Butterfly Dream (fanspin) - Troluje grejzowaniem, dobry do komb i ataków latających wrogów.
-domyślne 214
Ghostly Butterfly (odbijające motylki) - Patrz Sakujan. Ustawianie pocisków na pól ekranu to jest to!
-alt 236
Lance of the Swallowtail Crest (ultraszybki laser) - IMO jeden z najbardziej chorych skilli w grze. Może i nie można robić w powietrzu, ale sama
obsceniczna prędkość sprawia, że po aktywacji praktycznie cała naziemna gra pociskowa na odległość przeciwniczki jest we wielkiej, ciemnej piździe, chyba że akurat leżymy bądż robimy co innego. Nawet podczas graze potrafi wkurwić gdy ktoś walnie laser z bliska a my zaatakujemy zanim motylki wokół wyparują. Dodajmy do tego łatwą kombowalność i tendencje Yuyu do najebania przedtem ekranu motylkami i mamy kombo na ryj za 1 zły ruch. Jeden z najlepszych skilli w ogóle.
-alt 623
Sense of Elegance (kręcenie i jeb wachlarzem) - Wersja C reversal, ot co. Dobrze działa jako zaskoczenie nim wróg się zorientuje.
-alt 214
Sphere Bloom (wybuchowe kropki) - Wyjątkowo ciekawy skill i dobra alternatywa dla normalnych motylków. Zamiast osłony pocisków mamy świetne narzędzie do okizeme i co ważniejsze blockstringów.
Yukari:-domyślne 623
Ghostly Butterfly Hidden in Zen Temple (obracanie ze swastyką) - Grejzuje, świetny kombo finisher i obszar ataku.
-alt 421
Flesh Dismantler (gapnięcie w portal i wyskok jako piła tarczowa) - Bo wersja C to boski troll na nieostrożnych spamerów - wyskakuje tuż pod nogami i w dupsko! Jej pozostałe 421 są co najmniej sytuacyjne...
Suika:-alt 214
Ignis Fatuus (biały płomień) - Szybki, gruby, gęsty pocisk. Normalna ofensywa przydaje się pomiędzy wszystkimi trikami Sójki.
-alt 22
Thin Oni (biała dziura) - Rzucasz i voila, masz instant osłonę pociskową. Możesz teraz iść lać przeciwniczke po mordzie albo patrzeć jak próbuje podbiec i bezcelowo atakować.
Reisen:-domyślne 236
Mind Explosion (czopek) - Świetny hitstun do przedłużenia kombo, blockstun i chip damage do blockstringów, no i chujstwo robi obsceniczne jak na skill obrażenia na wyższych levelach jak uda się połączyć dwa.
-domyślne 214
Illusionary Blast (lazorz) - Promień dobry w chuj do gry odległościowej, a wersja skośna do nagłego łapania za dupe w powietrzu.
-domyślne 22
Disbelief Aspect (strzelający klon) - Świetne do zmylania wroga i wychodzenia z nadchodzących nieciekawych sytuacji.
-alt 214
Ripple Vision (pierścienie) - Dobra i łatwa w użyciu osłona ataku, no i można użyć w powietrzu... Ale ale, można załadować by zwiększyć siłę i gęstość, NO I na lvl4 pierścień zmienia się w ścianę pierścieni, która po dodatkowym załadowaniu potrafi wpierdolić niemal cały ekran!
-alt 22
Disorder Eye (rozbicie na klony i powrót) - żałuję, że do tej pory tego nie tykałem, gdyż pewien osobnik na K pokazał mi, jak to potrafi być wkurrrwiające. Zdecydowanie świetne do ataku z niespodziewanego kąta i kontrataków.
Aya:-yh... hurr... wymyślcie czoś :V
Komachi:-alt 236
Scythe of the Reaper (bycze cięcie kosą) - Zaskakiwanie wrogów, lepsze komba, etc etc.
-alt 236
A Human Spirit Passing By (płomień z krawędzi ekranu) - Fala w dupsko to świetny troll.
-alt 623
Boat on the Sanzu - I'm on a motherfucking boat, your argument is a Moeluetar. Średnio praktyczne przez szybkość niestety.
-alt 214
Scythe of Exorcism (poziomy zamach kosą tworzący duszki) - Combo extender, leczenie i dobry zasięg, plus można wysadzić duszki na wroga zamiast się nimi leczyć. Tym bardziej lepsze jeśli nie umiemy dobrze skorzystać z duszków z pozostałych 214.
Iku:-alt 214
Dragon's Eye (obracający się promień) - Duży zasięg i wymusza szybką reakcje przeciwnika, dodatkowo pozwalając Iku przejąć pęd.
-alt 22
Whiskers of the Dragon God (poziome błyskawice) - Z tych samych powodów, które wymienił JCD który się tym ostatnio bawił. Dodam tylko że bycie po stronie otrzymującej faktycznie boli jak chuj.
Tenshi:-domyślne 236
Beams of Non-Perception (lasery) - Lazors, po prostu. Wasze pociski są Maluetarem. Przed chwilą dowiedziawszy się, że od lvl1 działają w powietrzu. Zapamiętać!
-domyślne 623
Sword of Non-Perception (cięcie z wślizgu) - Grejzujący, bardzo szybki i w dodatku combo extender, hurr :3.
-domyślne 214
Sword of the Earth (fala po ziemii) - Głownie ze względu na możliwość trolololo poprzez puszczanie z powietrza od lvl1.
-alt 236
Sword of Scarlet Perception (cięcie tworzące czerwoną fale energii) - Mój wybór. Świetny combo extender, zmienia blockstingi masochistki w przerażające i do tego świetne do odbijania deszczu pocisków, np. Sakujana czy Yuyu.
-alt 623
Sky Attack (lot w powietrze z wystawionym mieczem) - Reversal, po prostu. Umiesz, wychodzisz z nacisku za free. Nie umiesz, nie trafisz, bedzie bolało
:).
I jako bonus, skille, które w moim mniemaniu są niewarte slota:-domyślne 22
Marisy Grand Stardust (granat) - ciekawe, kto kiedykolwiek tym dostał?
-alt 22
Marisy Magical Recycled Bomb (granat) - jak wyżej, plus możliwość jebnięcia siebie
-alt 236
Sakuyi Parallel Brain (noże-cienie i idące ich trajektorią prawdziwe) - nie ma jak ostrzegać wroga przed własnym atakiem...
-alt 421
Ayi Tengu's Pebbles (kamyczki) - słaby dmg jak na coś, co trzeba wcześniej zrobić jeszcze raz
-domyślne 236
Youmu Netherworld Reflection Slash (tarcza antypociskowa) - w teorii fajne, w praktyce nawet poprawne użycie gówno daje
-domyślne 236
Yukari Open, Lamented Box of Urashima (nagrobek) - od chuja niepraktyczne - za wolne i wymagające dobrego wyczucia odległości
-domyślne 214
Yukari Ride the Waves, Fight the Ocean (dziura pochłaniająca pociski i dziura nimi strzelająca) - jak wyżej, za dużo pracy, za małe wyniki. Nigdy się do tego nie przekonam
-alt 623
Yukari Border between Brains and Feet (naziemne cięcie) - naprawdę szkoda tracić domyślne 623 na coś takiego, wersja C niby nieblokowalna, ale startup za dłuuugi, trudny do wymierzenia no i od czego jest graze... Yukari chyba naprawde to lubi...
-domyślne 22
Suiki Gathering Oni (czarna dziura) - Praktycznie zero efektu, szkoda slota
-alt 236
Reisen Mind Dropping (pocisk pod ukosem w powietrze i po chwili z niego deszcz mniejszych) -
WTF is this shit? Najgorszy atak w grze. Kto by to dawał zamiast domyślnych czopków?
-alt 22
Komachi Taste of Death (zasysanie i jeb w łeb) - znowu, w teorii mogłoby się przydać, w praktyce zerowa użyteczność. Lepiej zmień na spowalniający filar.
-domyślne 22
Chiny Yellow Tremor Kick (tupnięcie wokół Chiny) - są lepsze kombo finishery, poza tym do niczego
-domyślne 236
Okuu Ground Melt (fala po ziemii) - zbyt oczywiste i zbyt wolne by sie przydać
-alt 214
Okuu Vengeful Nuclear Spirits (celowniki strzelające pociskami) - fajna koncepcja, ale wymaga ustawiania i w chuj trudne do poprawnego użycia, i za mała nagroda. Nie.
To tyle.
Flame Krytyka mile widziana. Naprawdę, wszystko to baaardzo subiektywne.
Dat feel gdy tylko czapki są na tyle kompetentne by się wypowiadać :V.