News
Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
21
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 20th, 2015, 09:59 PM by Ekkusu »A powiedz mi, jak zamierzasz liczyć zużycie energii.
22
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 08:22 PM by Tremirenes »1). Tak, zwłaszcza, że mam straszną posuchę RPGową i motyw odkryeania nowego uniwersum lubię.
2). Yup, taki jest tego sens. Można po prostu zmniejszyć ilość takich sesji w stosunku do notamali
3). Meh, już w tej sferze jest bardzo podstawowy... ale ja jestem człowiekiem, który zaczynał na D&D, a zęby zjadał na WoDzie, Saveageu, (okazjonalnie) WFRP i tak dalej...
4). Nawet nie powinienem się wypowiadać - jako człek niezbyt z T. obeznany odbieram wszelakie ataki przeciwników po prostu jako ataki.
5) Raczej stara, wiem że J. jest nieco sztampowy, ale uwielbiam takie postaci... problem stanowi kwestia jego wcześniejszej historii (to znaczy czy cofamy się do punktu trafienia do G., czy może mamy timelapse)
6) J. jest robiony oczywiście jako bohater klasycznego kina akcji (tego z lat 40.-50. i okolic), czyli nastawienie na dialogi, śledztwa i sporadyczne pościgi i walki (te najlepiej działają, jeśli jest pomiędzy nimi odpowiednio długa przerwa). Szczerze byłbym również wdzięczny, gdyby nieco tej grimdark stylistyki nieco pozostawić...
2). Yup, taki jest tego sens. Można po prostu zmniejszyć ilość takich sesji w stosunku do notamali
3). Meh, już w tej sferze jest bardzo podstawowy... ale ja jestem człowiekiem, który zaczynał na D&D, a zęby zjadał na WoDzie, Saveageu, (okazjonalnie) WFRP i tak dalej...
4). Nawet nie powinienem się wypowiadać - jako człek niezbyt z T. obeznany odbieram wszelakie ataki przeciwników po prostu jako ataki.
5) Raczej stara, wiem że J. jest nieco sztampowy, ale uwielbiam takie postaci... problem stanowi kwestia jego wcześniejszej historii (to znaczy czy cofamy się do punktu trafienia do G., czy może mamy timelapse)
6) J. jest robiony oczywiście jako bohater klasycznego kina akcji (tego z lat 40.-50. i okolic), czyli nastawienie na dialogi, śledztwa i sporadyczne pościgi i walki (te najlepiej działają, jeśli jest pomiędzy nimi odpowiednio długa przerwa). Szczerze byłbym również wdzięczny, gdyby nieco tej grimdark stylistyki nieco pozostawić...
23
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 07:28 PM by Archi »Tak chętnie dalej się pobawię. Reszta pytań jest zbędna. Jeśli akceptujesz MG, akceptujesz jego świat przez to jego zasady. Wracam do sączenia wódeczki.
24
4um Games Center / Odp: Propozycje zmian
« on October 20th, 2015, 02:42 PM by Cthulhoo »Kolejna zmiana do omówienia:
System zmęczenia:
Jest to system kar do statystyk w przypadku:
- długotrwałego braku odpoczynku,
- przyjęcia zbyt dużej ilości obrażeń (utrata ponad 50% hp),
- zużycia zbyt wielu zasobów energii (utrata ponad 75% zasobów energii),
Każda kara będzie skutkowała karą -10% do całkowitej wartości umiejętności w przypadku wykonywania akcji wymagającej danej statystyki (nie dotyczy Energii i Wytrzymałości). Jak to ma działać w praktyce? Poobijana postać będzie miałą większe problemy z trafieniem i unikaniem, oraz obrażenia zadawane przez nią, będą zmniejszone do czasu, aż nie odpocznie i nie zregeneruje sił.
Dla przykładu: po dłgie walce postać X jest już bardzo poobijana i funkcjonuje na oparach energii. Jeżeli jej bazowa zręczność wynosi 200%, to przy próbie trafienia ta wartość spada do 160% (200% -0,1*200% (za małą ilość życia)) - 01,200% (za małą ilość energii)).
Działą to również na przeciwników, więc, jeżeli graczom uda się wrogowi zadać sporo obrażń, to bardzo sobie tym ułatwią zadanie, gdyż pozbawią oponenta siły i chęci do dalszej walki.
System zmęczenia:
Jest to system kar do statystyk w przypadku:
- długotrwałego braku odpoczynku,
- przyjęcia zbyt dużej ilości obrażeń (utrata ponad 50% hp),
- zużycia zbyt wielu zasobów energii (utrata ponad 75% zasobów energii),
Każda kara będzie skutkowała karą -10% do całkowitej wartości umiejętności w przypadku wykonywania akcji wymagającej danej statystyki (nie dotyczy Energii i Wytrzymałości). Jak to ma działać w praktyce? Poobijana postać będzie miałą większe problemy z trafieniem i unikaniem, oraz obrażenia zadawane przez nią, będą zmniejszone do czasu, aż nie odpocznie i nie zregeneruje sił.
Dla przykładu: po dłgie walce postać X jest już bardzo poobijana i funkcjonuje na oparach energii. Jeżeli jej bazowa zręczność wynosi 200%, to przy próbie trafienia ta wartość spada do 160% (200% -0,1*200% (za małą ilość życia)) - 01,200% (za małą ilość energii)).
Działą to również na przeciwników, więc, jeżeli graczom uda się wrogowi zadać sporo obrażń, to bardzo sobie tym ułatwią zadanie, gdyż pozbawią oponenta siły i chęci do dalszej walki.
25
4um Games Center / Odp: Ankieta
« on October 20th, 2015, 06:11 AM by Tremirenes »Odpiszę później, dziś albo jutro
26
4um Games Center / Odp: [sesje] Offtop
« on October 19th, 2015, 11:34 PM by Ekkusu »W porządku, chciałem to tylko wyklarować. Bo mi się majaczy jeszcze parę dodatkowych konceptów.
27
4um Games Center / Odp: [sesje] Offtop
« on October 19th, 2015, 11:33 PM by Cthulhoo »Welp, nie podiąłem jeszcze ostatecznej decyzji, lecz dokonanie pewnego resetu pozwoli na przykłąd wnieść poprawki do statystyk, kart zaklęć itepe.
Tzn: nie wymagam zupełnie nowych postaci, lecz na przykłąd taki Sebastian może zacząć ponownie jako człowiek, tak jakby nigdy nie spotkał Seigi i trochę poprawić rozdane statystyki. W dodatku, jak zajdą jakieś zmiany w statsach, a nie jest to wykluczone, to łątwiej będzie je rozdać od zera, niż kombinować, jak by je tu teraz pozmieniać.
Innymi słowy: nie chcę, żeby ludzie na siłę zmieniali postaci i tworzyli coś nowego, ale pewien reset może być konieczny, jeżeli poprawki systemowe sięgną trochę głebiej.
Tzn: nie wymagam zupełnie nowych postaci, lecz na przykłąd taki Sebastian może zacząć ponownie jako człowiek, tak jakby nigdy nie spotkał Seigi i trochę poprawić rozdane statystyki. W dodatku, jak zajdą jakieś zmiany w statsach, a nie jest to wykluczone, to łątwiej będzie je rozdać od zera, niż kombinować, jak by je tu teraz pozmieniać.
Innymi słowy: nie chcę, żeby ludzie na siłę zmieniali postaci i tworzyli coś nowego, ale pewien reset może być konieczny, jeżeli poprawki systemowe sięgną trochę głebiej.
28
4um Games Center / Odp: [sesje] Offtop
« on October 19th, 2015, 11:23 PM by Ekkusu »w8, czyli wszystko resetujemy jednak?
29
4um Games Center / Odp: [sesje] Offtop
« on October 19th, 2015, 11:12 PM by Cthulhoo »Chodzi o wyjaśnienie wszystkich niejasności związanych z systemem.
A dokończenie sesji i tak raczej nie będzie wiążące, skoro ma być reset postaci. To jest tylko uśmiech w stronę graczy, jakby chcieli poznać fianł całej tej historii. A jak nie będzie takiej woli, to mogę rozpocząć skrzynię alchemika wrzucając łatwiejsze do zdobycia składniki i nie zmuszając graczy do konfrontacji z tak silnymi przeciwnikami jak Youmu, zwłaszcza że dojście do ostatecznego celu nie będzie wymagało takiego ty hardowania i nie ma przeszkód, żeby obniżyć poprzeczkę.
A dokończenie sesji i tak raczej nie będzie wiążące, skoro ma być reset postaci. To jest tylko uśmiech w stronę graczy, jakby chcieli poznać fianł całej tej historii. A jak nie będzie takiej woli, to mogę rozpocząć skrzynię alchemika wrzucając łatwiejsze do zdobycia składniki i nie zmuszając graczy do konfrontacji z tak silnymi przeciwnikami jak Youmu, zwłaszcza że dojście do ostatecznego celu nie będzie wymagało takiego ty hardowania i nie ma przeszkód, żeby obniżyć poprzeczkę.
30
4um Games Center / Odp: [sesje] Offtop
« on October 19th, 2015, 11:08 PM by Zhearrimst »Nie jestem pewien czy dotyczy to doprowadzenia sesji do końca, czy ogarnięcia buwnogórzy, którą zacząłem. xD