News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.

Red Fedora

  • Zamrożona Żaba
  • Leniwy Duch.
  • Posts: 307
Z początku chciałem po prostu wylać wiaderko pomyj na HM, lecz by temat pożył dłużej niż pięć minut, biorąc pod uwagę fazy księżyca, długość włosów Keine, zapach mydła wiśniowego, stan hemoroidów Raniona, owłosienie Rinosuke i parę pomniejszych czynników. Założyłem temat który od razu będzie służyć do wylewania  żółci na losowe aspekty gier.

Najpierw wyleję wiaderko pomyj na Beznadziejną maskaradę. "Duszki" postaci są naprawdę ładne graficznie, tła też i do tego o dziwo styl graficzny tła i postaci jest spójne, ale ja tu o grafice prawić nie będę. Bo nie ma się czego przyczepić (Udaję że portrety postaci nie istnieją).

Natomiast mechanika niestety odrzuca. Sam fakt ściągania postaci na środek mnie wkurza. Przez co precyzyjne trafienia szlag trafia. Do tego często powoduje to taką sytuację że jak za szybko popełnisz unik, to wrócisz z powrotem na miejsce z którego odskoczyłeś, przez co idealnie obrywasz. Niby pierdoła ale wtedy czujesz że gra robi sobie z ciebie jaja. To nie miłe. Reakcje też wydają mi się ociężałe. Jakby dziewczynki zapomniały łyknąć kawki na pobudzenie. No i same tępo gry.
Gra jest trochę za wolna, wiem że dzięki temu jest łatwiejsza. Ale ja bym wolał trochę płynniejszą rozgrywkę w zamian za szybsze tempo.  Co do balansu, coś mi pyłga, ale to może wina słabego skilla.... W każdym razie, o ile Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata, o tyle Futo zaskakująco łatwo dostaje wciry.
Po praniu jakie mi funduje w Ten Desires, oczekiwałbym nieco więcej. 
Na razie nic więcej nie wymyślę.
Ale trochę pomęczę też MoFa i ULiL, jak otrzeźwieję.

Gadanie jest tanie, pokaż co zrobiłeś.

Kamruz

  • Rage Quitter
  • Posts: 765

Małyszeq

  • Green Eyed Invidia
  • Biedna Kapłanka!
  • Midorime no Jealousy
  • Posts: 1,486
Wiekszośc ludzi tutaj znienawidziła maskaradę, bo miała inna mechanikę niż SWR i UNL do którego byli tak przyzwyczajeni i zwyczajnie nie chciało im sie przestawiać. Ja cenię tą grę wyżej nad SWR i UNL (nie powiem, grywalna Miko, oraz postać Kokoro kupiły dla mnie tę część).
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Raion

  • あやややや~
  • All hail Bishamonten!
  • Posts: 1,889
Quote from Red Fedora on January 6th, 2015, 10:31 PM
Natomiast mechanika niestety odrzuca.
Mechanika jest zajebista, ale trzeba się do niej przyzwyczaić.
Quote from Red Fedora on January 6th, 2015, 10:31 PM
Gra jest trochę za wolna, wiem że dzięki temu jest łatwiejsza. Ale ja bym wolał trochę płynniejszą rozgrywkę w zamian za szybsze tempo.
Na jakim poziomie trudności grasz? Lub z jak słabymi graczami? (skoro twierdzisz, że jest powolne)
Quote from Red Fedora on January 6th, 2015, 10:31 PM
o ile Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata, o tyle Futo zaskakująco łatwo dostaje wciry.
Zaskakująco bardzo musisz nie umieć grać Futo :U
A twój komentarz o Ichirin i Unzanie dał mi raka. W końcu Unzan się trzyma Ichirin tylko dlatego, że udało się jej go pokonać.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
« Reply #4, on January 6th, 2015, 11:32 PM »Last edited on January 6th, 2015, 11:35 PM by critz
Futo ze swoim danmaku jest w stanie fundować komuś pranie w TD? Kek, myślałem że co najwyżej zmywanie talerzy w HM.

Zabawne, prawie każde zażalenie jakie słyszę o HM sprowadza się do dziwnego ruchu, ale każdy inaczej to opisuje. Nie wchodząc w dziwną grawitację funkcjonującą w tej grze, moją osobistą bolączką co do ruchu tam tam jest powiązanie tej właśnie grawitacji oraz przestrzeni do skoku zarówno w górę jak i w dół wraz z dużą wielkością planszy, w wyniku których neutral na długi zasięg często praktycznie nie istnieje, poza okazjonalnymi losowymi punishami od takich laserów Miko czy Youkai Buster Reimu.

Żeby dać porównanie, w IaMP/SWRSoku taka Youmu może sobie puścić salwę pocisków które lecą powoli i niezależnie od niej. Za pomocą takowych tworzy sobie zasłonę, za którą może dokonać podejścia swoim bardzo szybkim biegiem do oponenta nawet z drugiego końca ekranu, wymuszając na nim podjęcie dezycji czy chce zaryzykować graze pocisków potencjalnie wystawiając się na melee czy raczej je przyblokuje i otworzy się na nacisk Youmu. W takim HM postaci mają aż dwa kierunki w którym mogą skoczyć, więc przejęcie kontroli nad ekranem w celu podejścia jest niepomiernie mniej skuteczne (chyba że przez naprawdę jebitną zasłonę typu karta zaklęcia z kulą dyskotekową Miko).

Mniejsza ilość opcji spacingu dodaje się do zdecydowanie mniejszej prędkości ruchu oraz bardziej nastawionego na powtarzalność nacisku, stąd też właśnie w HM brak dynamiki która jest wszechobecna w IaMP czy Soku. I właśnie to mnie trochę martwi na zapas w ULiL, bo na przykład ten specjal w którym Reimu puszcza yin-yanga po prostej linii poziomej prawdopodobnie będzie bezużyteczny do spacingu przez dwa potencjalne kierunki skoków. Chociaż poprawiona grawitacja na pewno da jakiś postęp w porównaniu do HM.

O pozostałych bolączkach HM swego czasu pisałem. Co ciekawe, nigdy nie miałem specjalnego zażalenia do systemu popularności (rolę karania za nadmierny blok spełnia), a 9 na 10 skarg jakie o nim słyszę to to, że jest niezrozumiały xD. Za to jakoś nikt nie przypierdala się do spieprzonego systemu talii, gdzie na 8 slotów trzeba upchać skille, spellcardy oraz karty systemowe, biorąc jednocześnie poprawkę na różnice kierunkowe skilli oraz na wiary, co powoduję masę problemów z ułożeniem optymalnego decku pod komba i jeszcze więcej z muscle memory gdy chcemy popróbować innych opcji. Welp, to i mechaniki Koishi oraz Byakuren, które przez swą przewidywalność i jednostajność dla mnie są antytezą ciekawego gameplayu w bijatyce.

Cóż, biorąc pod uwagę to co jest w demo, jest szansa że pozbędą się zarówno osobnych mechanik postaci jak i układania talii w ULiL. Anyway, jak ktoś chce zobaczyć HM na w miarę turniejowym poziomie i samemu ocenić jak gameflow powinien wyglądać w wykonaniu doświadczonych graczy, to polecam ostatni turniejowy replay pack z #shinkirou na rizonie: http://waa.ai/4HCF.zip

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Red Fedora

  • Zamrożona Żaba
  • Leniwy Duch.
  • Posts: 307
Obydwie postaci były testowane na tym samym Poziomie Trudności (Nie wgrałem patha językowego, jakieś jaja z nim mam. Ale przez to nie umiem określić poziomu,), w prawdzie koksem w bijatyki nie jestem, ale...
Fakt że Unzan'a (nie zmienię swojego zdania wobec Pary Kumoin & Unzan nie zmienię) było o wiele łatwiej opanować niż futo, to coś jest jednak na rzeczy.
Co do Stwierdzenia, że to Unzan jest ważniejszy, to nie tylko moja opinia, ale też wielu Innych ludzi wliczając w to samego ZUN'a. Przecież sam stwerdził że to on w tym związku jest ważniejszy i że Kumoin jest tylko po to by miał hitboxa. To trochę jak z Tomem i Jerrym, w prawdzie to Jerry wygrywa, ale to Tom jest gwiazdą Show.
Handlujesz z tym?

Raion

  • あやややや~
  • All hail Bishamonten!
  • Posts: 1,889
Quote from Red Fedora on January 6th, 2015, 11:41 PM
Fakt że Unzan'a (nie zmienię swojego zdania wobec Pary Kumoin & Unzan nie zmienię) było o wiele łatwiej opanować niż futo, to coś jest jednak na rzeczy.
Co do Stwierdzenia, że to Unzan jest ważniejszy, to nie tylko moja opinia, ale też wielu Innych ludzi wliczając w to samego ZUN'a. Przecież sam stwerdził że to on w tym związku jest ważniejszy i że Kumoin jest tylko po to by miał hitboxa.
Handlujesz z tym?
(click to show/hide)

1. Futo faktycznie jest trudniej opanować. Ale nie dlatego, że jest słabsza tylko dlatego, że dostała trudniejszy do opanowania system ataków.
Trzeba umieć układać talerze, szybko je niszczyć, oraz atakować przeciwnika z kilku stron jednocześnie.

2. "to nie tylko moja opinia" - opinia wielu osób to nadal opinia

3. "wliczając w to samego ZUN'a" - podając informacje dotyczącą kogoś zdania na jakiś temat, należy podać źródło.

Kreton

  • Loli-Hunter Music
  • Administrator
  • iMarisa
  • Posts: 3,397
Quote from Red Fedora
Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata
Trivia: Duo Kumoi x Unzan to (Podobnie jak Okuu w Soku) przeróbka postaci z innej gry. Tak jak Okuu parodiuje Souther z Hokuto no Ken, tak KxU parodiują duo Jin Saotome x Bloodia z Marvel vs Capcom (Jin i Bloodia pochodzą z Cyberbots: Fullmetal Madness, ale w MvsC mają właśnie te ruchy, które używaja KxU).

Video początkiem walki, w którym Jin zeskakuje z ręki Bloodii tak samo jak Kumoi z ręki Unzana. (Scena ta jest około 05:15).

Waryate

  • Wróżek
  • ~
  • Posts: 167
Jak się rzucamy na HM to powiem tyle, wolę tradycyjne bijatyki z podłożem jako punkt odniesienia. Dlatego od początku byłem nastawiony negatywnie, ale że to Toho to chciałem spróbować. No i mi się nie spodobało, to jakieś szarlatańskie sztuczki są. Chociaż gdyby była Remi to by mi się spodobało x3 I dlatego też hajp spowodowany nową bijatyką opadł gdy potwierdziło się że będzie HM-liek.
A tak poza tym to nie ma czego nienawidzić, nie ma nawet powodów żeby płakać. Toho się kocha, przecież. chyba że coś jest znalezionym-i-znikającym-super-karabinem w GZ. Wtedy jest powód, wszystkich trzeba z klifu zrzucać

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593