News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.

Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #60, on January 28th, 2014, 09:18 PM »
Innymi słowy: tylko "napisanie" historii tych gier na nowo rozstrzygnęłoby, w jakim stopniu ich fabuła jest kanoniczna, a w jakim rozbiega się z późniejszą koncepcją ZUNa :P

Raion

  • あやややや~
  • All hail Bishamonten!
  • Posts: 1,889
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #61, on January 28th, 2014, 09:38 PM »
^Też tak myślę. Rozwiązaniem problemu co może być uznawane za kanon w pralce mogłoby być tylko kolejne sympozjum czy inny typ książki a propos pc-98.

Jednak ZUN bardziej niż się wysilić nad złożeniem pralki do kupy wolał napisać, że to w sumie nie do końca przemyślane dzieła były.
Więc albo tych rzeczy do dopowiedzenia w pralce jest tak mało, że się ZUN'owi nie chciało nic z tym wydać. Albo jest tak dużo, że wolał tworzyć dalej toho starając się nie zagłębiać w pralki bardziej.


Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #62, on January 28th, 2014, 10:04 PM »
Stawiam na to drugie. Pralka ma swoją pulę postaci, osobne epizody i masę niewykorzystanych później postaci.

Sephi

  • Często łamię regulamin!
  • Biedna Kapłanka!
  • Posts: 1,211
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #63, on January 29th, 2014, 01:34 AM »
Nie mniej jednak Alice i Yuuka wróciły więc kto wie , może taka Shinki dostanie kiedyś drugą szansę ^^
( In before " Mima wróci w Touhou 15 !! " )

Kotori

  • Rage Quitter
  • Posts: 666
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #64, on January 29th, 2014, 06:56 AM »
Quote from Sephi on January 29th, 2014, 01:34 AM
Nie mniej jednak Alice i Yuuka wróciły więc kto wie , może taka Shinki dostanie kiedyś drugą szansę ^^
( In before " Mima wróci w Touhou 15 !! " )
Przed TD też tak mówiłeś. I rozpuszczałeś ploty o Shiki w HM.
I żadnej nie ma

fretka

  • Meguka Fretuka
  • あやややや~
  • Posts: 1,797
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #65, on January 29th, 2014, 07:06 AM »
Quote from Sephi on January 29th, 2014, 01:34 AM
Nie mniej jednak Alice i Yuuka wróciły więc kto wie , może taka Shinki dostanie kiedyś drugą szansę ^^
( In before " Mima wróci w Touhou 15 !! " )
A może pierw niech się ZUN upora z prawami autorskimi reszty Amusement Makers, potem możesz mówić co chcesz.

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

Maluetar

  • DABURU SPOJRAAAAAAAA
  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,295
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #66, on January 29th, 2014, 01:05 PM »
Ale Amusement Makers nie mają żadnych praw autorskich, oni byli tylko wydawcą. Nie wiem jak to działa bo (lol) nie znam się kompletnie na tym jak działają takie rzeczy, ale jeżeli ZUN sam stworzył jakąś grę to wszystkie prawa autorskie powinny być jego (bo jest "autorem" XD), a to, że wydawał je pod szyldem AM to tylko profit dla nich bo zawsze jakiś % ze sprzedaży mieli.

Raion

  • あやややや~
  • All hail Bishamonten!
  • Posts: 1,889
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #67, on January 29th, 2014, 01:16 PM »
Z tego co wiem to ZUN powinien mieć nadal prawa autorskie do gier z PC-98. I nie ma w sumie żadnego powodu do tego by tych praw nie posiadał.

Jeżeli ZUN ma na prawdę jakiś problem z prawami autorskimi i gdzieś o tym wspominał. To chętnie rzucę na to okiem, bo trochę to naciągane.

Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #68, on January 29th, 2014, 02:39 PM »
Jako twórca posiada je dożywotnio. Problemem mogą być prawa licencyjne, które mogą cały czas należeć Amusement Makers. A co one obejmują... wiedzą to pewnie tylko osoby, które zawierały umowę i ich prawnicy :P

Tribell

  • Dragon's Palace Messenger
  • Zamrożona Żaba
  • Addicted From Danmaku
  • Posts: 458
Odp: PC-98 Touhou discussion
« Reply #69, on June 21st, 2014, 12:16 AM »Last edited on June 21st, 2014, 12:21 AM by Tribell
Odkopuję ten temat, ponieważ chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami z gier na pralkę:

Highly Responsive to Prayers:

To byłaby udana odmiana Arkanoida, gdyby nie jeden feler. Ta gra jest zbyt szczodra jeśli chodzi o dodatkowe życia. Przy 400 tysiącach punktów za nowe życie i odpowiedniej taktyce można się zdrowo nachapać.
A w większości poziomów wystarczy następująca taktyka:
1. Zrób wślizg na lewą stronę ekranu.
2. Nie ruszając się z miejsca aktywuj bombę.
3. ???
4. PROFIT
Najdobitniej to widać w poziomach 6, 7, 9 i 11 na ścieżce Makai.

Story of Eastern Wonderland:

Nie uznawałbym tej gry za pełnoprawną grę Touhou, a bardziej jako jej prototyp. Brak fokusa, hitboxy większe od pocisków i random placement mobów. Dodajmy do tego pociski samobójcze na Lunaticu i mamy mieszankę wybuchową.
Obie rundy midbossowe na 4 poziomie można przejść nadlatując nad głowę przeciwnika. Należy tylko uważać na samonaprowadzające pociski.
Mima w tej grze jest łatwiejszym bossem od Marisy z tego powodu, że jej ataki nie są randomowe tylko następują po sobie w tej samej kolejności, choć mogą zaczynać się od różnych momentów. Np. w 1-szej fazie drop, sfery, i pociski, a w innym wypadku pociski, drop i sfery.

Phantasmagoria of Dim. Dream:

AI w tej grze jest niemalże tak samo oszukańcze jak w Flower View, ale też ma piętę achillesową.
A mam tu na myśli jeden z ataków Yumemi, gdy ona jest na 4 levelu. Wygląda na to, że komputer nie radzi sobie z atakiem, w którym to Yumemi celuje i wypuszcza 6 następujących po sobie krzyży. W 90% przypadków kończy się to bombą lub utratą zdrowia u przeciwnika.

Lotus Land Story:

Najłatwiejsza gra do ukończenia na poziomie Lunatic, zwłaszcza z ReimuA.
Yuuka w 5 poziome ma safespota w prawym-dolnym rogu kiedy to wykonuje Master Sparka w końcowej fazie. Wystarczy się tam schować, a nic się nam nie stanie. Z ReimuA na 6 poziomie można podlecieć ponad głowę Yuuki, gdy wykonuje swojego Double Sparka i można jej zbić w ten sposób dużo zdrowia.

Mystic Square:

Chyba najbardziej kompletna gra z serii Touhou na PC-98.
Tutaj tylko powiem, że jak dojdziemy do Alice na trzecim poziomie i ona wytworzy próżnię za pomocą swoich lalek w jednym ze swoich ataków, to pod żadnym pozorem nie strzelać.
No i jak osiągniemy wynik powyżej stu milionów, 8 cyfra zamienia się w litery A, B, C, D, E itd.