News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Temat informacyjny
[2.2.2] Feniks i duch »

Servish

  • Biedna Kapłanka!
  • Posts: 1,219
Temat informacyjny
« on June 6th, 2011, 02:43 PM »Last edited on August 25th, 2011, 06:22 PM by Servish
Oto lista aktywnych graczy(czyt. nie-AFKerów) wraz z postaciami w porządku alfabetycznym. Lista będzie aktualizowana na bieżąco. Zapewne potencjalnym graczom nie chce się przeglądać offtopu, więc dam też ogólne info jak dołączyć do sesji.

Wstęp dla zainteresowanych sesjami
(click to show/hide)
Jeśli jesteś zainteresowany/a sesjami, możesz do nich dołączyć korzystając z poniższych szablonów. Poszukujemy również nowych Mistrzów Gry.

Info:
* Setting to oczywiście Gensokyo, ale klimat i sposób rozwiązywania problemów różni się znacząco od tego z gier ZUNa(bardziej przypomina Hisotensoku czy SWR)
* W sesjach trzymamy się canonu(mimo, że sesje same w sobie są fanonem), więc są w poważnym tonie... choć od czasu do czasu w niektórych odpisach można wychwycić jakąś małą aluzję do memów
* Są to sesje storytellingowe, zatem nie korzystamy z kostek internetowych ani innych takich
* Każdy odpowiada wtedy kiedy ma czas, ale staramy się przynajmniej raz w ciągu dwóch dni( jednego jeśli sesja jest dynamiczna)
* Po skończonej serii sesji MG po kilku dniach przerwy daje nazwy nowych sesji wraz z poziomem trudności, a gracze wybierają tą, która wydaje się im najodpowiedniejsza
* Metagaming (Używanie wiedzy pozapostaciowej) i powergaming są karane BARDZO boleśnie, a dobre odgrywanie postaci nagradzane;
to znaczy, że jak będziesz grzeczny/a to Twoja Waifu PRZYPADKIEM może zechcieć wykopać się z Tobą w onsenie, lecz jeśli nie... wystrzegaj się wściekłych lodówek zrzucanych przez rozwścieczonych bogów
* Nieobecności lub inne problemy, które nie pozwolą w najbliższym czasie na odpis powinny być zgłaszane w [Sesje] Offtop
* Sesje ''EX'' to sesje spin offy, prowadzone przez innych graczy niż Ekkusu
* Długość odpisów - to zależy: jak sesja jest szybka i dynamiczna mogą być krótkie, a jeśli powolna mogą być i textwalle ;P
* Danmaku - jak na razie używają w większości tylko NPC
* Karty Zaklęć - niezbyt się przydają poza walkami, więc tworzenie ich nie jest obowiązkowe (np. Saito nie ma żadnych, a radzi sobie doskonale)

Tworząc nową postać korzystamy z Karty Postaci poniżej. Są dwie wersje: Zwykła i dokładna.

Zwykła
(click to show/hide)
Code: [Select]
[b]Imię:[/b]
[b]Nazwisko:[/b]
[b]Rasa:[/b]
[b]Moc: [/b]
[b]Wiek: [/b]
[b]Miejsce zamieszkania/bytowania: [/b]
[b]Opis wyglądu: [/b]
[b]Charakter: [/b]
[b]Historia:[/b]
Dokładna
(click to show/hide)
Code: [Select]
[b]Imię[/b]:
[b]Nazwisko[/b]:
[b]Rasa[/b]:
[b]Moc[/b]:
[b]Wiek[/b]:
[b]Płeć[/b]: kobieta/mężczyzna
[b]Waga[/b]: X kg
[b]Wzrost[/b]: X m
[b]Miejsce zamieszkania[/b]:
[b]Wygląd[/b]:
[b]Charakter[/b]:
[b]Historia[/b]:
MG łaskawszym okiem patrzy na charaktery dokładniej opisane. "Chaotyczny dobry" nie załatwia sprawy i nie określa niuansów związanych ze specyfiką danej postaci. Historia postaci powinna być również obszerna, ponieważ pomaga to MG dopasować postać do sesji. Poniżej znajduje się przykład dobrze wypełnionej karty.
Dobrze by było również, gdyby przy opisie wyglądu znajdował się obrazek, przedstawiający mniej-więcej odgrywaną postać. A co do ras...tu jest lista najczęściej spotykanych youkai, jeśli komuś nie chce się wyszukiwać jakiś niespotykanych stworzeń.

Przykładowa KP
(click to show/hide)
Imię: brak
Nazwisko: j/w
Rasa: Alura Une
Moc: Cechy roślinne
Wiek: 7 dni w formie mobilnej
Płeć: kobieta
Waga: 57 kg
Wzrost: 1,70 m
Miejsce zamieszkania: Las Magii
Wygląd: Od ogółu do szczegółu. Dziewczę ogólnie sprawia wrażenie że jest osobą bardzo delikatną. Niepozorna i wątła budowa ciała powoduje, że obserwator mógłby uznać, że nie jest zdolna podnieść rzeczy cięższej niż plecak typowego ucznia... no, szkoły średniej. Acz i tak mógłby dojść do wniosku, że jest to praca dla niej trochę za ciężka. Kolejną rzeczą potęgującą to wrażenie jest jej delikatna i utrzymana w niemalże doskonałym stanie cera. Żadnych znamion, pieprzyków, odbarwień, blizn, włosków... po prostu nic. Jakby jakaś istota nie z tego świata zstąpiła na ziemię... cóż, ale nie jest to jedyny element który skłania do takich konkluzji. Chociażby jej "włosy" - przypominają one raczej liście. Wokół jej głowy krótkie i gęste, a od tyłu, gdzieś tak od potylicy, wyrastają z niej o wiele dłuższe (Chociaż jest ich o wiele mniej), nieco masywniejsze i szersze, sięgające aż do kolan. Dodatkiem dodającym jej uroku są dwa kosmyki tych bujniejszych opadających swobodnie przed jej nietypowymi uszami. Dwa trójkąty wystające z głowy, odchylone nieco do tyłu. Jakby tego było mało, niedaleko tych nietypowych okazów dla laryngologów są też zmory okulistów - oczy całkowicie wypełnione czerwienią. No... może nie całkowicie, gdyż nie mogłaby nic widzieć bez źrenic. Skoro już jesteśmy przy twarzy, to należało by wrócić do sprawy jej delikatności... tak, zgadliście. Delikatny nosek, lekkie rysy twarzy, słodkie dziewczęce usteczka - trzeba jeszcze coś mówić?
Jak wiadomo, jest istota żyjącą w lesie. Zatem... czy ma jakieś ubranie? Ku uciesze męskiej części widowni - nie, nie ma.
Charakter: Pomimo iż dziewczyna jest krzyżówką człowieka z rośliną to występują u niej wyraźne naleciałości instynktu zwierzęcego. Jest bardzo płochliwa, nieufna i najlepszą formą obrony która jest przez nią stosowana jest ukrywanie się. Ewentualnie gdy nie zdaje to egzaminu korzysta z ostatniej deski ratunku - ucieczki, gdyż jej zdolności bojowe pozostawiają jak na razie wiele do życzenia. Zdaje sobie sprawę ze swojej odmienności, jednak jej to nie przeszkadza - podoba jej się to że jest trochę inna od tych wszystkich trochę podobnych do niej stworzeń które co jakiś czas przychodzą do lasu i rozkładają na trawie te dziwne kwadratowe rzeczy, siadają na nich i raczą się różnymi specjałami... których smak najchętniej sama by poznała. Ale jak już zostało wcześniej wspomniane - ich obecność ją odstrasza... lecz nie tak jak tego czerwonego, gorącego, świecącego i strzelającego czegoś co się czasami pojawia między nimi. Nienawidzi tego... kojarzy jej się z niebezpieczeństwem. Parę razy przecież widziała jak to nieprzewidywalne coś rozprzestrzeniało się i niszczyło wszystko na swojej drodze. Zwłaszcza wszystkie te rzeczy które są do niej bardzo podobne, głównie z koloru. Mimo jednak iż łączy je z nimi coś więcej niż tylko wygląd, nie ma jakiś większych oporów w wyzyskiwaniu swoich krewniaków. Dziewcze ma ciągle pewne obawy przed zjedzeniem czegoś niesmacznego, więc jeżeli musi to posila się mało pożywnymi, ale strawnymi liśćmi których przeważnie jest cała masa.
A co by było gdyby ta kobietka wyzbyła się swojej ostrożności, strachu, i zachowywała się po prostu jak zwykłe homo sapiens? Pewnie... badała by wszystko dookoła. Dotykiem, węchem, słuchem... nawet smakiem. Jej umysł po prostu nie znosi pustki która w nim panuje, i chce jak najszybciej zapełnić brakujące luki. Świtezianeczka jest na tyle bystra, że zdaje sobie sprawę z tego że poza tym co zna jest jeszcze inny świat. Ciekawy, zaskakujący, kuszący... ale najprawdopodobniej o wiele niebezpieczniejszy i... głośniejszy niż to co zna. Wystarczy popatrzeć na istoty o których wczesniej była mowa. Przecież oni potrafią panować nad tymi "demonami"! Ba, jeszcze śmieją się w ich obecności! Aż strach czasami na to patrzeć...
Historia: Ciężko mówić o historii kogoś, kto jest na tym padole niecały tydzień... ale cóż. Istnieją rośliny zwane Une, które poza fotosyntezą czerpią pokarm również z innych źródeł, głównie z krwi i mięsa. Jest to roślina dość gęsto rosnąca na dawnych polach bitew, jednak w innych warunkach też nieźle sobie radzi. Czasem jednak zdarza się mutacja, która aktywuje cały szereg genów tworzących fenotypowo zupełnie inną istotę. Alura Une, czasami myloną z Driadą. Podobnie było i tutaj. Co prawda dziewczę to nie wykształciło w sobie dużej ilości cech, jak na przykład kwiatu czy zabójczych pnączy,. jednak coś można u niej zaobserwować. Głównie odżywianie samożywne połączone z cudzożywnym, wykorzystywanie dwutlenku węgla, duża ilość tkanek roślinnych wymieszanych z organami wewnętrznymi człowieka, sen zimowy, jasnozielona krew... i wręcz wilczy apetyt. Ponadto potrafi się bardzo szybko regenerować i to z dużych obrażeń, jak na przykład utrata dłoni. W dodatku jej płyny ustrojowe są lekarstwem na wiele schorzeń czy ran... no i zapuszcza korzenie w nocy by jeszcze wydajniej pobierać pokarm. Nie poznała jeszcze ludzkiej mowy... i wielu, wielu innych rzeczy.

Karty Zaklęć
Na początku można mieć trzy, lecz ilość spotów zwiększa się wraz z ilością zaliczonych sesji. W trakcie używania karty dobrze jest użyć pogrubionej czcionki, aby podrasować klimat ;>
Karty działają w stylu SWRowym.

(click to show/hide)
Code: [Select]
Karta Zaklęcia 001
Nazwa:
Opis:

Karta Zaklęcia 002
Nazwa:
Opis:

Karta Zaklęcia 003
Nazwa:
Opis:
Gdy już wszystko mamy, wrzucamy do tematu [Sesje] Offtop


Astrophel/Ekkusu(MG) - Bezimienna Alura Une, Naoki Ishimaru
Chris - Ranalcus Von Braun
Critz - Cristiano "Critz" Miluzzo, Kyriel
Deviol(MG?)- Deviol
Herubim - Saito Mifune
Ignuss - Kani ''Ignuss''  Tokojo
Kesim(MG) - Kiminari
Michał(MG) - Nikolaus Hartmann
Phor Cillic - Tetsuya ''Phor'' Asaoka, Amber Sand
Servish(MG) - Jacob Gerand, Elyon ''Emilia'' Millicent
Smoku - Toshiaki Kichida
Sulejman - Saishi/Grimoire, Natalia Malevitch
Tilval - Chizuru Tanoshii
von Suzumien -  Mercurius von Suzumien


[NOWA] - Sesja dopiero ogłoszona i jeszcze nie rozpoczęta, lecz gracze dokonali już wyboru sesji, lub go rozważają
[ZAKOŃCZONA] - Sesja zaliczona
[TRWA] - Trwająca sesja
[NIEZALICZONA] - Sesja przerwana lub gracz został wyłączony(poprzez eliminacje, bez ukończenia swojego zadania) podczas jej trwania, otrzymując jedynie połowę expa


Imię/Sesje
1. Saito - 1.2 2.2 3.3 4.1
2. Kani - 1.2 2.1 3.2 4.3 EX2.3
3. Jacob - 1.2 2.1 3.1 4.3
4. Phor - 1.1 2.3 3.1 4.2
5. Ranalcus - 2.1 3.1 EX2.1 4.3 EX2.2
6. Bezimienna Alura Une - EX1.1 EX1.2 EX2.1
7. Toshiaki - 2.4 4.3
8. Cristiano - 2.4 4.2
9. Grimoire - 3.1 4.1
10. Emilia - 3.2 4.4
11. Kiminari - 3.1 4.3 EX2.3
12. Mercurius - 4.1 EX2.2
13. Kyriel - 4.1
14. Deviol - 4.2 EX2.2
15. Amber - EX2.1
16. Nikolaus - Brak
17. Natalia - EX2.2
18. Naoki - EX2.3
19. Chizuru - Brak



Ostatnie Ulepszenia

(click to show/hide)
1. Saito - +1 slot na karty zaklęć (Trololololo, jeszcze mi żadnej nie wysłał)
2. Kani - Niewielkie ulepszenie działania kart zaklęć, możliwość swobodnego lotu. Zalążki tworzenia mechanizmów
3. Jacob - Polepszona sprawność fizyczna, niepokojące "wstęgi" na jego ciele w kolorze czerwonym
4. Phor - Polepszona sprawność fizyczna
5. Ranalcus - +1 slot na karty zaklęcia
6. Bezimienna Alura Une - Większy skill w rejpieniu przy pomocy tentakli, więc już nie łamie kości, gdy kogoś przenosi. Szybsze leczenie ran, początki aktu komunikowalnego z ludźmi.
7. Toshiaki - Zmiana w przedmioty o zastosowaniu bojowym (bronie z brązu)
8. Cristiano - JESZCZE inaczej. Christiano może wybrać na początku dnia 2 (Bazowo, bonusem za skończenie pierwszej sesji jest zwiększenie tego limitu do 3) standy których będzie mógł przywołać. Ich moc jednak znika wraz z zakończeniem trwania karty zaklęcia.
9. Grimoire - Bardziej zaawansowany skan terenu w poszukiwaniu źródeł krwi
10. Emilia - Promienny uśmiech każdego dnia. Polepszona sprawność fizyczna
11. Kiminari - +1 slot do kart zaklęć
12. Mercurius - brak
13. Kyriel - brak
14. Deviol - brak
15. Amber - brak
16. Nikolaus - brak
17. Natalia - brak
18. Naoki - brak
19. Chizuru - brak

Stare Ulepszenia

(click to show/hide)
1.
(click to show/hide)
1. Saito - Tworzenie konkretnych przedmiotów bojowych "instant", dodatkowy slot w Kartach zaklęć.
2. Kani - Podobnie jak wyżej, dodatkowy slot.
3. Jacob - Zatrzymanie czasu na 3-4 sekundy na kompletnym luzie, co stwarza konkretne bojowe zastosowanie.
4. Phor - Skok jakościowy Kart Zaklęć o jeden.
5. Ranalcus - Ładniej się uśmiecha
6. Bezimienna Alura Une - Większy skill w rejpieniu przy pomocy tentakli, więc już nie łamie kości, gdy kogoś przenosi. Szybsze leczenie ran, początki aktu komunikowalnego z ludźmi.
7. Toshiaki - Zmiana w przedmioty o zastosowaniu bojowym (bronie z brązu)
8. Cristiano - Ostatecznie ustalenie charakteru jego przyzywań. Standy trwające mniej więcej dwie-trzy minuty, możliwość użycia jednego specjalnego ataku (Dwa do wyboru). Może użyć tego trzy razy dziennie.
9. Grimoire - brak
10. Emilia - brak
11. Kiminari - brak
12. Mercurius - brak
13. Kyriel - brak
14. Deviol - brak
2.
(click to show/hide)
1. Saito - +1 slot na karty zaklęć (Trololololo, jeszcze mi żadnej nie wysłał)
2. Kani - Niewielkie ulepszenie działania kart zaklęć, możliwość swobodnego lotu. Zalążki tworzenia mechanizmów
3. Jacob - Polepszona sprawność fizyczna, niepokojące "wstęgi" na jego ciele w kolorze czerwonym
4. Phor - Polepszona sprawność fizyczna
5. Ranalcus - +1 slot na karty zaklęcia
6. Bezimienna Alura Une - Większy skill w rejpieniu przy pomocy tentakli, więc już nie łamie kości, gdy kogoś przenosi. Szybsze leczenie ran, początki aktu komunikowalnego z ludźmi.
7. Toshiaki - Zmiana w przedmioty o zastosowaniu bojowym (bronie z brązu)
8. Cristiano - JESZCZE inaczej. Christiano może wybrać na początku dnia 2 (Bazowo, bonusem za skończenie pierwszej sesji jest zwiększenie tego limitu do 3) standy których będzie mógł przywołać. Ich moc jednak znika wraz z zakończeniem trwania karty zaklęcia.
9. Grimoire - Bardziej zaawansowany skan terenu w poszukiwaniu źródeł krwi
10. Emilia - Promienny uśmiech każdego dnia. Polepszona sprawność fizyczna
11. Kiminari - +1 slot do kart zaklęć
12. Mercurius - brak
13. Kyriel - brak
14. Deviol - brak
15. Amber - brak

Ekkusu

  • あやややや~
  • Posts: 1,535
Odp: Lista aktywnych graczy i poradnik jak dolączyć do gry
« Reply #1, on July 7th, 2011, 05:50 PM »Last edited on July 7th, 2011, 07:50 PM by Ekkusu
Nie mogłem edytować głównego posta, lulz. Mniejsza

Odezwa do narodu (graczy)

(click to show/hide)
Zostałem poproszony aby udzielić graczom wskazówek dotyczących tego, jak w jak najbardziej prawidłowy sposób stworzyć kartę postaci, a potem z powodzeniem korzystając z wymyślonej przez siebie postaci brać udziału w sesjach prowadzonych przeze mnie bądź innych ochotników. Zatem...

-Sprawą podstawową jest logiczna treść fabularna historii. Jedna rzecz powinna wynikać z drugiej, a całość ma być zgodna z kanonem. Robienie z siebie niewiadomo jakiego herosa, intymne powiązania z postaciami kanonicznymi bądź ciąg niezwykle korzystnych dla postaci zbiegów okoliczności nie jest mile widziane. Im ciekawsza i dłuższa historia, tym łaskawszym okiem mistrz gry spojrzy na taką kartę postaci. Jednak... bez przesady, nie ma co na siłe przedłużać.

-Charakter jest jedną z ważniejszych rzeczy w karcie postaci. Dzięki niej mistrz gdy ma mniej więcej pojęcie jak zaplanowac sesję by postać gracza miała chociaż cień szansy zainteresować się jej wątkiem. Niespodzianki w tej materii będą karane. Ponadto opis ten powinien być dość rozbudowany. Za każdym razem gdy w zakładce "Charakter" pojawia się zlepek pojedyńczych słów bądź określenia rodem z DnD na świecie umiera sto lolitek. Z MOJEJ K**** RĘKI!

-Jak wiadomo w Gensokyo językiem urzędowym jest japoński. Jeżeli ktoś zamierza grać jako obcokrajowiec, to proszę bardzo. Ale niech napisze z jakiej mańki zna japoński, gdyż inaczej nie będzie się mógł porozumieć w normalny sposób z istotami zamieszkującymi tą krainę.

-Sesje rozgrywające się na tym forum odbywają się bez systemu. Jest to tak zwany storytelling. Zmorą storytellu jest tzw. powergaming, czyli opisywanie zdarzeń, które są niemożliwe na danym poziomie rozwoju danej postaci. Oczywiście, można próbować, efekt przeważnie będzie bliższy lub dalszy zamierzonemu, jednak widoczne skrajne "wyczyny" mogą się skończyć boleśnie. Ogólnie jest przyjęta zasada, że im sensowniej i dokładniej opisana jest dana czynność, tym większa szansa na jej powodzenie. Jednak jeżeli dana czynność jest dość prosta w swej istocie to nie ma sensu się nad nią rozwodzić (MG: Widzisz 3 przeciwników; Gracz: Biegne i odcinam im głowy; MG: Potykasz się i nabijasz na swój własny miecz. Game Ower).

-Kolejnym nieprzyjemną rzeczą jaka może się zdążyć u niektórych jest metagaming. Jest to wykorzystywanie przez postacie informacji, o których normalnie nie miałby pojęcia (Np. gracz przeczytał, że inna postać której szuka jest w podziemiach to bez żadnych innych podstaw tam leci... bo na przykład "dostał olśnienia"). Dla graczy którzy ewidentnie korzystają z wiedzy pozapostaciowej karani będą różową lodówką.

-Jeżeli twoja postać zna się na sztukach walki a ty nie - odpuść sobie skomplikowane opisy ruchów. Napisz po prostu co chcesz osiągnąć, czym, i mniej więcej w jaki sposób. Szkoda naszego czasu.

-Trzymanie się zasad ortografii jest mile widziane... chociaż jest to dość oczywiste. Od tego są wbudowane w przeglądarki słowniki by się nimi w razie czego posiłkować. Podstawy interpunkcji też obowiązują, lepiej się czyta jak są powstawiane przecinki przynajmniej w paru do tego przeznaczonych miejscach. Jednak pojedyncze przeoczenia się zdarzają, ganiać za nie nie będę... chyba, że wyjdą z tego śmieszne rzeczy, choćby i w moich opisach.

-znaczenie wypowiedzi/przemyśleń/czynności nie jest z góry określone. Można przyjąć zasadę, że dopóki wszystko jest czytelne jest dozwolone.

-Postacie robią się coraz silniejsze z sesję na sesję, nawet jeżeli tego nie określę jakimś konkretnym power upem. Znaczący skok jednak pojawia się gdy skuszę się na doprecyzowanie w jakiż to sposób teraz ta postać pokonuje tych, z którymi wcześniej nie miała szans.

-Sesje nie powinny być przeprowadzane głównie z myślą o erotycznych opisach, a przynajmniej nie publicznie. Jeżeli jednak jakaś postać usiłowała zwrócić na siebie uwagę przedstawiciela przeciwnej/tej samej płci od jakiegoś czasu i to z powodzeniem... to można o czymś takim pomyśleć. Zastrzegam jednak, że to co tutaj robimy to nie jest pieprzony sim-date w Gensokyo dla zakompleksionych ludziów.

-Odpisy/turki daję wtedy kiedy czuję się na siłach. Nie chcę zejść poniżej pewnego ustalonego przeze mnie poziomu, co się tyczy zarówno mnie jak i was, graczy. Jeżeli nei ma się co na jakiś temat rozpisywać - popchnę fabułę dalej. Jeżeli zostawiam wam w pewnym momencie wolną rękę, to można coś w danej sytuacji zrobić... ewentualnie daję wam chwilę na zapoznanie się z NPC, co może wam się przydać później bądź zwyczajnie dostarczyć nieco radochy. Też staram się opisywać charakter postaci w sposób jak najbardziej ciekawy i zgodny z kanonem.

-"tl;dr"? W takim razie ten typ rozrywki nie jest dla Ciebie, chociaż tutaj i tak w 90% jest dość swobodna i prosta rozgrywka bez przesadnych opisów... ah te stare czasy...

-Rzeczą bardzo przydatną w czasie sesji jest zdrowy rozsądek. Nie radze się rzucać na przeciwnika który wyraźnie jest o wiele silniejszy od postaci, gdyż skończy się to co najmniej wyłączeniem z sesji. Czasem lepiej odpuścić i poszukać jakiś wskazówek... ewentualnie poczekać na rozwój wydarzeń.

-Nie wyręczajmy mistrza gry w jego pracy i nie opisujmy reakcji NPC bądź reakcji otoczenia. Mamy kontrolę tylko i wyłącznie nad swoją postacią, która może być przerwana przez Mistrza Gry w uzasadnionych fabularnie przypadkach.

-Nie ma czegoś takiego jak minimalna długość posta, chociaż jeżeli widać, że gracz robi wszystko na odlew, to nie ma co liczyć na zaangażowanie MG bądź na dobry rozwój wypadków... inna sprawa, że po co w takim razie miałby grać skoro mu się nie chce?

I tym akcentem kończę te wywody na temat tego, co gracz powinien wiedzieć by żyć w zgodzie i harmonii z przeciętnym prowadzącym. Może niedługo przygotuje poradnik dla potencjalnych Mistrzów Gry? Kto wie...

Odezwa do narodu (Potencjalnych Mistrzów gry)

(click to show/hide)
Zgodnie z poprzednią deklaracją i zachęty przez jednego z członków forum, podejmę się udzielenia paru rad i wskazówek dla ludzi którzy nie są do końca pewni czy poradzą sobie z prowadzeniem gry dla innych osób. Robić to może prawie każdy kto myśli o tym poważnie, i postaram się tym tekstem wspomóc takie osoby. Zarazem przyjmuję, że każdy taki kandydat umie w miarę składnie pisać w języku polskim.

-Trzeba mieć wyobraźnię. Przyjmuję, że każdy kto gra w Touhou ją posiada, a przynajmniej powinien by w pełni cieszyć się grą (Hehehe...). Znacznie to ułatwia planowanie sesji, ocenę sytuacji i reagowanie na pomysły graczy.

-Gdy już stwierdzimy, że nasz umysł jest zdolny do wewnętrznych projekcji należy rozejrzeć się za pomysłem. na sesję. Można mieć niewiadomo jakie umiejętności pisarskie, ale jak się nie ma pomysłu to nic nam to nie da. Proponuję rozejrzeć się wokół, pooglądać jakieś seriale, poczytać książki, zainteresować się różnymi mitologiami, bądź nawet poprzeglądać obrazki na danbooru czy innym Photobuckecie/Deviantarcie. Ja raz wpadłem na pomysł plotu fabularnego w czasie nauki matematyki oraz po tym, jak mój ojciec na urodziny dostał tandetny pasek. Możemy też przeanalizować charaktery i rasy postaci graczy którym mamy prowadzić... a przede wszystkim ich historię. Może jest tam wątek który nie został dostatecznie dobrze zrealizowany a mógłby stanowić całkiem dobry motyw przewodni naszej gry?

-Mamy wyobraźnię i mamy pomysł? To świetnie, połowa drogi jest za nami. Teraz należałoby ten pomysł rozwinąć. Są różne metody. Można spróbować bazować na głównym pomyśle i improwizować. Metoda dobra, ale jak się nie ma wprawy to mogą nam wyjść pewne nieścisłości które potem trzeba będzie na szybko korygować. Najczęściej wychodzą z tego sesje tak mętne jak projekt ustawy. Ciężko tez na bieżąco wymyślać wskazówki dla graczy skoro nie wiemy co się stanie za chwilę. Dlatego tez moim zdaniem o wiele lepszym pomysłem jest przemyślenie założeń (Inaczej - początku i końca). Przykładowo bazując na sesji z Doppelgangerem - pomyślałem, że fajnie by było skorzystać z motywu ducha przyjmującego różne postacie. Ostatecznie skończyłoby się to na tym, że albo by go znalazł, albo by mu spieprzył bo obskoczył już wszystkie panienki jakie chciał. Reszta to w gruncie rzeczy była improwizorka. Ewentualnie można tez zaplanować wszystko jak leci, mniej lub bardziej dokładniej. I tutaj są dwie metody - albo robimy punktowy plan co gdzie i jak, albo... zwyczajnie rozgrywamy sobie całą sesje w głowie. Jak się nam podoba rozwój wypadków w takiej hipotetycznej sesji z hipotetycznymi graczami - to jest najs. I przeważnie taką stosuje metodę.

-Mamy wyobraźnię, pomysł który rozwinęliśmy (albo i nie), gracze tez są chętni - sesja się zaczyna. A teraz... jak rozpocząć? Jest to wbrew pozorom jedna z trudniejszych rzecz, a przynajmniej dla mnie. Najlepiej zacząć od jakiegoś szczegółu choćby tematycznie związaną z sesją, bądź... opisać pogodę. Potem przechodzimy w miarę delikatnie do wątku, i...

-...zapewne w końcu przyjdzie czas na spotkanie z NPC (Postać niesterowana przez gracza). Odgrywanie ich jest dość ciężkie, zwłaszcza, gdy sa to postacie kanoniczne... wróć. Ich CIEKAWE odgrywanie jest ciężkie. Może się zdarzyć tak, że Mistrz Gry który popadł w rutynę ma problemy z zaznaczeniem różnicy pomiędzy jednym charakterem a drugim. Co należy wtedy zrobić? Przede wszystkim przeczytać wszystko co się da na temat danej postaci. Zaznajomić się z jakimiś doujinami. A gdy już to wszystko zrobimy, wczuć się w daną postać. Co by ona zrobiła w danej sytuacji? Co by pomyślała? Co by powiedziała? I w końcu ale nie na końcu, JAK by to powiedziała. Należy pamiętać, że nawet postacie kanoniczne w pewnych sytuacjach mogą się zachowywać zgoła niekanonicznie.

-Fabułę i NPC mamy załatwionych, gracze prześlizgują się jakoś przez plot... ale cóż to? Dzieje się coś czego nie planowaliśmy! Są dwa wyjścia. Albo to olewamy i idziemy zgodnie z planem, albo improwizujemy i rozwijamy plot zgodnie z naszym aktualnym zamysłem. Druga opcja jest dość fajna, ale pojawia się wrześniejszy problem związany z improwizacją, wiec należy to dobrze przemyśleć i praktycznie przemodelować mniej lub bardziej całą resztę fabuły... czasami dzieje się tak, że zmieniona fabuła jest jeszcze lepsza od pierwowzoru. Ewentualnie pozwalamy graczom błądzić i zfailować sesję. Ich błąd, ich strata...

-...gorzej gdy idzie im zdecydowanie za dobrze. Pokonują przeciwnika którego nie powinni pokonać, za szybko dochodzą do prawidłowych wniosków... bądź po prostu obchodzą problem. Wtedy można im dołożyć jeszcze parę przeszkód, niekoniecznie powiązanych, ale koniecznie prawdopodobnych (Przykład? Cops and Robbers)

-Opisując walkę należy dokładnie opisać pozycję graczy w stosunku do przeciwników. Mniej więcej opisać ich uzbrojenie oraz otoczenie. Należałoby tez mieć mniej więcej rozplanowane ich umiejętności, ale to dość oczywiste.

-Opisując dialogi nie silimy się na nie wiadomo co. Staramy się myśleć tak jak myśli postać którą odgrywamy. Najczęściej pierwsza odpowiedź o której pomyślimy jest najlepszą. Wychodzi to wtedy najnaturalniej.

-Opisując się sceny erotyczne nie bójmy się używać słów powszechnie uważanych za obsceniczne... ale nie wulgarne. Chyba, że takowe mogą pojawić się w dialogach.

-W przypadku stylu literackiego najlepiej przeczytać jest parę dobrych książek (Ewentualnie przypatrzeć się, jak prowadzą inni bardziej doświadczeni MG). Nie jestem polonistą by udzielać rad w tej materii.

I to tyle... jeżeli o czymś sobie przypomnę to dodam poprawkę.

Servish

  • Biedna Kapłanka!
  • Posts: 1,219
FAQ
« Reply #2, on July 8th, 2011, 05:53 PM »Last edited on August 23rd, 2011, 01:59 AM by Servish
Skoro jesteśmy przy poradnikach to zarzucę FAQ.

(click to show/hide)
Techniczne

1.
Q: Jaka jest teraz pora roku w sesjach?

A:To zależy. Jeśli MG w danej sesji nie powie inaczej, pora jest taka jak inreal. Wiosna Kolejka do Reisen po leki przeciwalergiczne wciąż długa i szeroka

2.
Q: Jakie są poziomy trudności sesji i czym się różnią?

A: Takie jak w Touhou
Łatwy - Proste sesje często nastawione bardziej na socjal niż na walkę czy rozwiązywanie zagadek
Normalny - Zwykła gra. Ryzyko niepowodzenia jest niskie, ale trzeba trochę uważać
Trudny - Cięższe sesje. Ryzyko niepowodzenia jest również wyższe. Zazwyczaj takie sesje są nastawione na walkę
Deviolowy Mindfuck - Zapewne na dzień dobry zostanie się obskoczonym przez samych wysokopoziomowych przeciwników E tam... to nie w jego stylu

3.
Q: Czemu nie ma danmaku?

A: Bo danmaku w RPG jest ciężkie do przedstawienia, w 3D głupio wygląda i w ogóle jest be, jeśli chodzi o storytelling. Styl z bijatyk jest po prostu wygodniejszy i przyjemniejszy do gry. Ale jeśli chcesz nikt ci nie broni go używać. Można ale wymagałoby to dość długich i zwyczajnie niepraktycznych opisów. Po co utrudniać sobie życie? <- To

4.
Q: Czy w sesjach są postacie z pierwszej generacji Touhou?

A: Tak. Tak Tak Era i Plus GSM

5.
Q: Czym różnią się sesje główne od sesji EX?

A: EX to sesje na ''zlecenie'' innych graczy. Zagrożenie często jest mniejsze niż w głównych torze sesyjnym. EX sesje to spinoffy od mojego głównego wątku

6.
Q: Czemu w tym dziale nie są naliczane posty?

A: Bo początkowo ten dział był poddziałem Mental Shifta(dostęp od 10 postów) w którym posty nie są naliczane, a po oddzieleniu mimo ponaglenia nie zostały włączone. Po prostu Kreton ma wyjebane na sesje. Jakby to był jakiś problem... Zero problemów, panie władzo ;]


Rozgrywka



1.
Q: Chcę grać razem z moją waifu. Mogę utworzyć postać, która będzie jej przyjacielem/znajomym?

A: Tak. Ale bez przesady

2.
Q: Czym jest ta ''lodówka'' o której ciągle mówicie?

A: To synonim kary wymierzanej graczowi przez MG za głupie/niestosowne do sytuacji zachowanie, metagaming, powergaming itp. Jaki kurna synonim? Lodówka to lodówka - zimna i ciężka Na dodatek różowa i wściekła


3.
Q: Przez przypadek popełniłem jedno z powyższych. Zostanę ukarany?

A: Tak. Dlatego po wypiciu czegoś z alkoholem, radzę zastanowić przed wysłaniem odpisu. Sie Servish wczuł w rolę żandarma... Ja tu tylko sprzątam...

4.
Q: Znalazłem śpiącą w piwnicy Flandre. Ściągnąłem jej majtki i okazało się, że ona jest futa! WHY?!?!

A: Patrz punkt 2. Ewentualnie zjadła coś niepewnego pochodzenia. Zdarza się. Enjoy the moment Zatem pamiętajcie dzieci: nie konsumujcie grzybków od Marisy. Nigdy. Niektórzy lubią tutaj futa, nie zapominaj o tym Boję się...


Bohater gracza


1.
Q: Mogę grać postacią żeńską?

A: Oczywiście. Acz dokładne opisy bielizny można sobie odpuścić Właśnie, najlepiej niech lata bez ;3 Ej no ejże, jeszcze się ktoś tu przeziębi!

2.
Q: Mogę wytworzyć więź intymną z moją waifu?(postać kanon)

A: Takie rzeczy nie są mile postrzegane przez MG. Ale jeśli będziesz dobrze odgrywał swoją postać, nie metagamingował i nie wygłupiał się itp. to moooże... mai waifu mai faifu... polecić parę fajnych sim datów? Cicho, bo Sorahi przyjdzie w nocy i zgwałci Ci Nitori... och, chwila... ;]

3.
Q: Czy mogę być ninjarobotemzombipiratem?

A: Nie. To Gensokyo, ale bez przesady... Jak to dobrze uzasadnisz - why not Szczególnie, ze KP Zlewa została odrzucona po części przez rasę :D Bo to kre... znaczy się, nie postarał się chłopak

4.
Q: Czy moja postać może umrzeć?

A: Tak, jeśli jest człowiekiem. Jak youkai to ''zabić'' Cię może praktycznie tylko Reimu i Sanae lub inna kapłanka. Choć jeśli nawet jesteś youkai to i tak wypadniesz z sesji jeśli dostaniesz za dużo obrażeń(np. Przebicie na wylot włócznią) <-Zdarzało się. Granie jako duch też nie jest takie złe.

5
Q: Mogę stworzyć postać tak przeuber jak Mima/Shinki/Mokou?

A: *sarcasm modo* Jasneee, herosi mogący zniszczyć świat w jedną sekundę zawsze widziani... Powergaming mój/moja drogi/droga. Cza się postarać na takie cuda

5.
Q: Ile można mieć postaci naraz?

A: Na razie max. to 2. Polecam stworzyć jedna męską i jedną żeńską, wtedy jest najciekawiej grać. A najlepiej zrobić postać która jest zwyczajnie ciekawa w prowadzeniu. Wtedy to dopiero jest gra To też xD

6.
Q: Moja postać jest sfailowana/znudziła mi się i chcę zastąpić ją nową.

A: Powiedz o tym swojemu MG, może jest w okolicy Yukari i przypadkiem zrzuci na Ciebie pociąg, jak ją ładnie poprosisz... Po co? Po prostu nie prowadzisz już tej postaci i robisz nową, ale musisz mnie o tym powiadomić. Tyle w temacie

Inne



1.
Q W Gensokyo nie ma mężczyzn! Dlaczego gracie mężczyznami?!

A: Gdzie jest powiedziane, ze w Gensokyo nie ma mężczyzn? Fakt, Gensokyo to świat mocno sfeminizowany, ale to nie znaczy że kanonicznie nie ma tam mężczyzn(np. Rinnosuke). Bo ZUN nie umie rysować facetów, huehuehue... To on w ogóle umie rysować?! Fapić można

2.
Q: Nie trzymacie sie kanonu, a wasz fanon jest be, bo nie pochodzi od ZUNa.

A: Po pierwsze ZUN sam już się w tym gubi i polowa tego co stworzył jest na ''słowo''. Po drugie trzymamy się kanonu kiedy tylko się da, ale Gensokyo to setting, mimo ze jest bardzo przyjemny to jest nadal niedopracowany. Innymi słowy: U MAD?

2.
Q: AHAHAHA! Jestem oldfagiem, a wasze sesje ssą pałę!
A: Wyjebane. Nikt nie każe ci grać, ani tego czytać. Jealous, huh?

3.
Q: MG nie dał dziś odpisu, a ja czekam cały dzień!

A: A nie pomyślałeś o tym, że MG to też ludzie i nie zawsze mają czas? Uspokój się, napij herbaty. Ignuss zawsze chętny do takiej formy spędzania czasu Nie tylko on

4.
Q: MG jest online już drugą godzinę, a odpisu nie ma.

A: Najwyraźniej któryś z graczy zrobił coś na co MG nie był przygotowany i myśli jak to złączyć z fabułą. Wyluzuj. Ewentualnie rage'uje w LoL'u a stronę ma odpaloną w tle Lub opierdziela się oglądając anime Ostatni raz byłem u... oglądałem anime parę lat temu

5.
Q: Co się stanie jak gracza nie ma przez dwa dni?

A: Czekamy. Jeśli nie przyjdzie w ciągu 2 dni odpisać, staje się NPC. A gdy przyjdzie i da wytłumaczenie typu ''nie chciało mi się'' to będzie miał bardzo bliskie spotkanie z lodówką... Ew. wyjebane

6.
Q: Czytałem sobie ''Anon w Gensokyo'' i porównując go do sesji widzę mnóstwo paradoksów!

A: Jakby ktoś nie zauważył Małyszeq niezbyt trzyma się kanonu. Chcesz dodatkowej wiedzy to idź czytać Perfect Memento. <- To, ale bez przesady, Małyszeq aż tak bardzo nie odbiega. My też. Po prostu inne spojrzenie na Gensokyo Ja tam kilka razy czytając miałem ZONK

7.
Q: Co to są zasady projektowania Kart Zaklęć?

A: (Link PL wersja jak będę miał wenę) To zasady ustanowione bodajże przez Reimu jakiś czas temu. Zostały powszechnie przyjęte i od tego czasu Gensokyo jest w miarę bezpiecznym miejscem. Chociaż IMO naciągane to jak hamerykańska guma z gaci. Bo takie boginki co ledwo co dostały się do Gensokyo momentalnie przyjęły zasady ustalone przez konkurencyjną świątynie... tiaaa... Zresztą w sesjach i tak niezbyt mają odwzorowanie

8.
Q: A co z tymi sesjami ero o których wspominaliście?

A: Jeden z użytkowników wysłał wiadomość do Kretona z pytaniem, ale ten nie odpowiedział z powodu ww. punkcie. Zatem jak komuś się zechce to może poprowadzić. Odpowiedział, sesje takowe przenoszone są do działu +18, przynajmniej na razie Ja jak zwykle taki niedoinformowany... ale w +18 to nie jest zbyt praktyczne rozwiązanie

9.
Q: A co z Touhou 13? Sesje dzieją się przed czy po wydarzeniach z gry?

A: Skoro jeszcze nie wyszło full to chyba przed. Ale i tak to nie ma i nie będzie mieć większego wpływu na sesje... lub po wydaniu podrzuci jakiś pomysł na fabułę... Czekamy na pełną wersje Well, teraz już po

10.
Q: Chcę prowadzić sesje, jakie polecacie źródła inspiracji na fabułę?

A: Przeczytaj post wyżej. Niektórzy scenarzyści ponoć oglądają bajki dla dzieci w poszukiwaniu rozwiązań fabularnych i podobno to się sprawdza. Polecam też tą stronę i pogapić się na tagi ;] Dlaczego najpierw przeczytałem zamiast bajki "porno"? Ale fakt, strona dobra

11.
Q: Jakieś inne rady odnośnie prowadzenia postaci?

A: No... staraj się myśleć tak jak Twoja postać, nie wkurzaj MG i używaj wyobraźni. Enjoy. Przeczytaj poradniki, po coś kurwa wodna tam są

12. Zestaw pytanek od Michała
Czy można nazwać typ sesji ([EXSesja] lub [Sesja]) tak jak się chcę, czy też musi iść zgodnie z kolejnością np. EXSesja 2.5?
Sesje nieprowadzone przez Ekkusu są znaczone wg. schematu ''[EXSesja Y.X] NAZWA''. Możesz ją nazwać ''[EXSesja 2.2] Black Works'' lub rozpocząć nowy rozdział i nazwać ''[EXSesja 3.1] Black Works''. Panuje taka kolejność żeby MG się nie pogubił, gdy prowadzi kilka sesji naraz.
Czy sesja prowadzona przez gracza-nie-MG musi fabularnie łączyć się z wydarzeniami z poprzednich sesji czy może być tzw. "alternatywnymi wydarzeniami"?
Nie muszą się łączyć. Ale niektóre postacie graczy się ze sobą znają, a niektóre nie. Np. postać Ignussa(Kani) zna obydwie moje postaci; Jacoba i Emilię, ale Emilia Jacoba już nie.
Czy doświadczenie w sesjach tworzonych przez graczy-nie-MGów będzie się liczyło do wszystkich późniejszych sesji czy tylko do moich?
Do wszystkich, choć o to jak to dokładnie jest lepiej spytać Ekkusu.
Czy Ekkusu się nie wkurzy widząc kogoś robiącego sesję, choć nie jest MG? :V
On zachęca ludzi do prowadzenia, a nikt nie chce ;P



Zedituję jak coś jeszcze wymyślę.... dodałem swoje parę groszy - Ekkusu ja też - Serv
NPC
« Reply #3, on July 17th, 2011, 06:44 PM »Last edited on September 4th, 2011, 12:01 AM by Servish
Lista NPC wraz z podstawowym info
''Zagrożenie'' to potencjalne niebezpieczeństwo dla postaci gracza, która dopiero została utworzona. Podawana jest w skali od 1 do 10(Gdzie 1 to np. ludzie bez mocy, a 10 to osoby o sile porównywalnej do Mimy czy Shinki). Poukładane według kolejności pojawienia się.

1.2
(click to show/hide)
Kuroi
(click to show/hide)
Imię: Kuroi
Płeć:Męska
Rasa: Kitsune
Moc: Magia iluzji
Zamieszkanie: Las Magii
Zagrożenie: 5
Występowanie: 1.2 2.4 4.3
Powiązania z innymi postaciami:
- Toshiaki Kichida(wspólnik)
- Marisa(tymczasowa wspólniczka)
Uwagi:
- Ma cztery ogony
- w 1.2 ukradł Grimore Alice, ale później go zwrócił
- W 2.4 okradli Świątynie Moriya wraz z Toshiakim, ale zostali złapani
- W 4.3 okradli Rezydencję Szkarłatnego Diabła, jednak Sakuya udaremniła ich plany, ale spróbowali ponownie włączając w to Marisę

Saya
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Saya
Płeć: Żeńska
Rasa: Youkai(Wilk)
Moc: Postawy magii
Zamieszkanie: Las Magii
Zagrożenie: 5
Występowanie: 1.2 2.3 3.1
Powiązania z innymi postaciami:
- Alice(Mentorka)
- Sorahi Subafuu(wrogość)
- Phor
Uwagi:
-Wilczyca wygnana ze swojej watahy(nieaktualne)
- Szkoliła się u Alice
- Pomogła Phorowi uratować Mystię porwaną przez jej watahę, lecz wtedy Sorahi doszczętnie zniszczył wioskę wilków
- Nasłała ducha zemsty na ww. osoby. Poszła na układ, że odwoła ducha jeśli jej winowajcy(czyli Sorahi i być może Phor) staną z nią do pojedynku. Została pokonana przez Sorahiego
- Osoba która zabrała Sayę, ''uszkodziła'' Ranalcusa, za to, iż ten ją pocałował po walce

2.1
(click to show/hide)
Ayumu
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Ayumu
Płeć: Żeńska
Rasa: Demon
Moc: ?
Zamieszkanie: Makai(dawniej Nie wiadomo(teraz)
Zagrożenie: ?
Występowanie: 2.1
Powiązania z innymi postaciami:
?
Uwagi:
- Przy pomocy Jacoba i Kaniego wydostała się z Makai w celu odwiedzenia kogos bliskiego w Gensokyo
- Aktualny pobyt nieznany

Paranoia
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię:Paranoia, Lilith
Płeć: Żeńska
Rasa: Demon(sukub)
Moc: Magia demonów
Zamieszkanie: Makai(dawniej) Rezydencja Szkarłatnego Diabła(teraz)
Zagrożenie: 6(aktualna moc)  10(zapieczętowana)
Występowanie: 2.1 3.1 4.2 4.3
Powiązania z innymi postaciami:
- Patchouli(pani)
- Jacob Gerand(pakt)
- Koakuma(wrogość)
- Deviol(???)
Uwagi:
- Sukub przywołany przez Patchouli
- Uciekła z biblioteki, ale została złapana przez Kaniego i Jacoba
- Zawarła jednostronny pakt z Jacobem(wbrew jego woli)
- Pomagała Remilii+team odesłać ducha zemsty
- Jej powiązania z Deviolem są nieznane(Historia Deviola nie została upubliczniona)
- Weszła w posiadanie potężnej księgi czarnomagicznej. Jacob po przebadaniu jej zawartości dostał duży zastrzyk mocy, choć pewnie nie na długo
- ''Księga ta jest w swej pieczęcią dla jednego z najstarszych demonów jakiego znał świat. Lilith, zbuntowana żona Adama i kochanka Lucyfera wiele lat temu zbuntowała się i wypowiedziała wojnę zarówno piekłu jak i ziemi. Została ona pokonana, ale jej moc była zbyt wielka by ją zniszczyć. Dlatego zaklęto jej moc w dwóch księgach i umieszczono w dwóch miejscach do których nie miała dostępu - w Gensokyo i niebie, a ona sama zamieszkała w Makai jako zwykły sukkub. Ostatnio jednak ktoś z wielką mocą ją przyzwał, i najprawdopodobniej zaczęła szukać swojej mocy. Obawiam się nawet, że pierwszą księgę odnalazła.''


Sorahi Subafuu
(click to show/hide)
Imię: Sorahi Subafuu
Płeć: Męska
Rasa: Tengu
Moc: Obsługa maszyn(?)
Zamieszkanie: Las Magii
Zagrożenie: 6
Występowanie: 2.1 2.2 2.3 3.1 3.3 4.1 4.4
Powiązania z innymi postaciami:
- Nitori(sympatia)
- Saya(Wrogość)
- Zna większość BG
Uwagi:
- Jest kurierem
- Używa nowoczesnych urządzeń prawdopodobnie pochodzacymi od Nitori
- ''To się stało zanim jeszcze powstała bariera. Sorahi zawsze był bardzo ruchliwy, lubił podróżować, nawet jako pisklak. Latał dalej niż inni, nawet dalej od niektórych dorosłych. Pewnego dnia poleciał za daleko. W czasie drzemki w lesie został napadnięty przez grupę ludzi, którzy ucięli mu skrzydła i wydłubali lewe oko. Nie odrosły, stracił większość swojej magicznej mocy. Z jednej strony litość innych tengu, a z drugiej strony na ich szyderstwa. Zdecydował się opuścić swój dom i wieść samotne życie... co teraz się na nim odbija'' (...) ''Mówił mi, że sposób w jaki został potraktowany był niehonorowy. Naczytał się też książek z Kourindou w których człowiek doprowadził do upadku świata zewnętrznego i sądzi, że to samo stanie się tutaj. Ale dlaczego jeszcze nie zaatakował wioski ludzi, nie wiem. Może się boi?''
- Odnosi się pogardliwie do ludzi i jest dość nerwowy
- W 2.3 przesadził trochę z swoją bronią bardzo raniąc rodzinę Sai
- W 3.1 jego dom został zmieciony przez ducha zemsty w kształcie wilkołaka. Nitori jest osobą bardzo ważną dla niego, co pokazał gdy ta została porwana przez ducha
- Zmierzył się z Sayą w 3.1
2.2
(click to show/hide)
Bezimienny doppelganger
(click to show/hide)
Imię: Bezimienny doppelganger
Płeć: Męska
Rasa: Duch
Moc: Zmienianie kształtów swojego ciałs
Zamieszkanie: Kwatera Nue
Zagrożenie: 3
Występowanie: 2.2 3.2 3.3
Powiązania z innymi postaciami:
- Nue
Uwagi:
- Kradł bieliznę w 2.2 w celu dopełnienia ''zadania''
- Aktualnie opiekuje się nim Nue
3.2
(click to show/hide)
DETA
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: DETA
Płeć: Żeńska
Rasa: Robot
Moc: ?
Zamieszkanie: Dół koło Stolicy oni(Nieaktywne)
Zagrożenie:?
Występowanie: 3.2
Powiązania z innymi postaciami:
- Friedrich von Frey(Pan)

Uwagi:

Friedrich von Frey
(click to show/hide)
Imię: Friedrich von Frey
Płeć: Męska
Rasa: ?(Techmaturg)
Moc: ?
Zamieszkanie: Dół koło Stolicy oni(Nieaktywne)
Zagrożenie:
Występowanie: 3.2 4.4
Powiązania z innymi postaciami:
- DETA(pokojówka)
- Parsee
Uwagi:
- Sam o sobie mówi: ''Umarłem dawno temu, lecz przed moim odejściem z tego świata zapisałem swoje wspomnienia, wiedzę i usposobienie do maszyny zasilanej energią magiczną. Byłem niegdyś najpotężniejszym Techmaturgiem na ziemi... a teraz... udzielam pomocy tym, którzy jej chcą"
- ''Techmaturgia jest elitarną sztuką mającą swój początek około XVIII wieku, chociaż jej różne zalążki i gałęzie pojawiały się dużo wcześniej. Połączenie mechaniki, magii, i medycyny... doświadczeni techmaturgowie są bardzo potężni, jednak większość z nich zmarła... a przynajmniej tak się mówi.''
- ''Nie zależy mu zbyt na losie Gensokyo, skoro pomaga każdemu...''
- Ma próbkę włosów Kaniego, Emilii i Parsee, które chce wykorzystać do ''badań''
- Dół w którym znajdowało się jego laboratorium został zasypany
4.1

(click to show/hide)
Aniel
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Aniel
Płeć: Żeńska
Rasa: Anioł
Moc: Niebiańskie moce
Zamieszkanie: Niebo
Zagrożenie: 4(?)
Występowanie: 4.1
Powiązania z innymi postaciami:
- Kyriel(opiekun)
- Grimoire
Uwagi:
- Uciekinierka z Niebios
- Jest niższym aniołem religii chrześcijańskiej(?)
Christopher Mantell
(click to show/hide)
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Christopher Mantell
Płeć: Męska
Rasa: Paladyn
Moc: Niebiańskie moce
Zamieszkanie: Niebo
Zagrożenie: 8
Występowanie: 4.1
Powiązania z innymi postaciami:
- Saito
- Kyriel
Uwagi:
- Paladyn religii chrześcijańskiej(?)

4.3
(click to show/hide)
Eru
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Eru
Płeć: Żeńska
Rasa: Youkai(Szamanka)
Moc: Moce związane z duchami
Zamieszkanie: Las Magii(?)
Zagrożenie: 6(?)
Występowanie: 4.3
Powiązania z innymi postaciami:
- Hong Meiling
Uwagi:

4.4
(click to show/hide)
Freya
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Freya, Freia
Płeć: Żeńska
Rasa: Homunkulus z mocami satori
Moc: Rozwijające się moce satori
Zamieszkanie: brak
Zagrożenie: 2
Występowanie: 4.4
Powiązania z innymi postaciami:
- Emilia Millicent
Uwagi:
- Jest homunkulusem wytworzonym na drodze alchemii
- Podróżuje wspólnie z Emilią



EX1.1

(click to show/hide)
Angel Mint
(click to show/hide)
Imię: Angel Mint
Płeć: Żeńska
Rasa: Wróżka
Moc: Magia barw i kolorów
Zamieszkanie: Las Magii
Zagrożenie: 2
Występowanie: EX1.1 EX2.1
Powiązania z innymi postaciami:
Rodzina:
- Siostra: Silver Mint
Znajomi:
- Trzy psotne wróżki
- Amber Sand
Uwagi:
- Jest mila i towarzyska

Lucy Leironin
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Lucy Leironin
Płeć: Żeńska
Rasa: Człowiek
Moc: Brak
Zamieszkanie: Wioska Ludzi
Zagrożenie: 1
Występowanie: EX1.1 EX2.1
Powiązania z innymi postaciami:
- Bezimienna Alura Une
- Victoria ''Yuki'' Leironin(kuzynka)
Uwagi:
- Jej rodzina posiada specjalny gen wzmacniający podstawowe właściwości magiczne lecz u Lucy nie objawiły się na razie żadne moce


Silver Mint
(click to show/hide)
Imię: Silver Mint
Płeć: Żeńska
Rasa: Wróżka
Moc: Substancje wpływające na organizmy istot organicznych
Zamieszkanie: Las Magii
Zagrożenie: 3
Występowanie: EX1.1 EX2.1
Powiązania z innymi postaciami:
Rodzina:
- Siostra: Angel Mint
Znajomi:
- Trzy psotne wróżki
- Amber Sand
Uwagi:
- Jest mało wychowana, ale bardzo odważna

EX1.2

(click to show/hide)
Eru
(click to show/hide)
Imię: Eru
Płeć: Żeńska
Rasa: ?
Moc: Podróże miedzy światami
Zamieszkanie: brak
Zagrożenie: ?
Występowanie: EX1.2
Powiązania z innymi postaciami:
?
Uwagi:
?

EX2.1
(click to show/hide)
Victoria Leironin
(click to show/hide)
Imię: Victoria Leironin
Płeć: Żeńska
Rasa: Człowiek
Moc: Magia lodu
Zamieszkanie: Wioska Ludzi
Zagrożenie: 5
Występowanie: EX2.1
Powiązania z innymi postaciami:
- Lucy Leironin(kuzynka)
Uwagi:

EX2.3
(click to show/hide)
?
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: ?
Płeć: Żeńska/Męska
Rasa: (?)
Moc: ?
Zamieszkanie: brak
Zagrożenie: 10
Występowanie: EX2.3
Powiązania z innymi postaciami:
Uwagi:

Saisee
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Imię: Saisee
Płeć: Żeńska
Rasa: (?)
Moc: ?
Zamieszkanie: brak
Zagrożenie: 9
Występowanie: EX2.3
Powiązania z innymi postaciami:
Uwagi:
Inne
« Reply #4, on August 23rd, 2011, 04:10 AM »
Tu znajdują się rzeczy nie pasujące do pozostałych postów.

Opisy sesji

Sesja 1.1
(click to show/hide)
1.1 YUKKURI COLONY
Udział wzięli: Tetsuya "Phor" Asaoka, Diel Kenn'ter, Archibald, Hieronim
Wszystko zaczęło się od "ataków" stworzeń zwanych jako Yukkuri. Straszenie zwierząt, kradzież alkoholu... co prawda mało kto się interesował powodem tych ataków, skoro to jedzenie samo starało się wejść na siłę do domu. Były jednak istoty, które nie mogły odpuścić "pączkom". Dwie z nich - Archibald i Hieronim spotkali się dość szybko - śledząc tą samą grupę stworzeń, ciągnących różne przedmioty w kierunku Lasu Magii. Hieronim dumnie prezentował trofeum z Yukkuri znajdujące się na jego grabiach.
Nieco głębiej w lesie wróbli youkai Phor próbował nawoływać Yukkuri, co skończyło się
⇓YouTube:
koncertem
ze strony pączków. Po chwili jednak koncert zmienił się w chorobliwy jazgot "bułek" na wskutek "niewinnego" żartu wróbla...

...Tu tekst się urywa. (sesja jest "kontynuowana", obecnie od 13 Maja czeka na odpis MG. Z 4 postaci aktywna pozostała jedna, z 4 graczy aktywnych pozostało dwóch.)

by Phor


Twórczość graczy

Rozwój Alura Une
(click to show/hide)
Rozwój Alura Une

0-24 miesiące

Zmutowane ziarenko rozpoczyna swój rozwój w ziemi. Jako, iż pod koniec tej fazy ma się rozwinąć złożony, inteligentny humanoid w swoich rozmiarach zbliżony do dorosłego osobnika, faza ta trwa o wiele dłużej niż zwykła ludzka ciąża. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że warunki nie są często sprzyjające (sucha gleba, wietrzenie jej, konieczność wykształcenia własnego połączenia ze źródłem pożywienia) co prowadzi do kolejnych opóźnień. Ziarnko po około dwóch tygodniach otacza się błoną, której funkcją jest ochrona rośliny. Wewnątrz jest wypełniona płynem amortyzującym ewentualnie czynniki fizyczne, a powierzchnia jest nieprzepuszczalna dla większości znanych substancji. Jedyna wymiana następuje przez skomplikowaną sieć naczyń, które w razie styczności z czymś niebezpiecznym obkurczają się i zamykają tym samym kanalik. Rozwój samej rośliny bardzo przypomina rozwój ludzkiego zarodka, odpowiednio jednak wydłużonego w czasie. Z dodatkowych elementów należy nadmienić przekształcone pory, przez które wydostają się korzenie pobierające substancje odżywcze w czasie snu, oraz układ pokarmowy z ogromną ilością enzymów trawiących umożliwiających jej przetrawienie jej niemalże wszystkiego. Faza ta kończy się na wiosnę

24-30 miesięcy

Wykształcona humanoidalna roślina przebija powłokę oddzielająca ją od świata i przebija się na zewnątrz, co nie jest specjalnie trudne zważywszy na to, że od świata może ją dzielić maksymalnie pół metra gleby. Jej zachowanie zależy od tego, czy jest to samiec czy samica.

-Samce właściwie od początku są niemalże całkowicie wykształcone, nawet mają pąk na plecach który później przekształci się w kwiat. Charakteryzują się agresywnym i dominującym zachowaniem. Atakują większość istot, są zdecydowanie mięsożerne, chociaż w sytuacjach kryzysowych mogą zjadać inne rośliny. Wykazują opiekuńczość w stosunku do samic oraz są nieprzyjaźnie nastawione do innych Alura Une. Są skupione na przetrwaniu, i charakteryzują się pewną inteligencja, chociaż nie aż taką jak w przypadku kobiet (Porównywalna do przeciętnego człowieka). Posiadają listne "owłosienie" na głowie oraz ciemną zielonkawą skórę. Są o wiele lepiej rozwinięte fizycznie, chociaż pod względem kontroli innych roślin ustępują samicom.

-Samice są o wiele bardziej narażone na niebezpieczeństwa. Posiadają siłę porównywalną do człowieka, chociaż praktycznie od urodzenia posiadają pewien talent magiczny. Są bojaźliwe, chociaż ciekawe świata. Nie posiadają ani własnego kwiatu, ani pąku w którym mogłyby magazynować substancje odżywcze. Rolę tą pełnią liście głowowe, które pęcznieją wraz z ilością substancji zapasowych. Ich ilość może się również zmieniać.

W tej fazie rośliny skupiają się na poznaniu świata oraz na przetrwaniu. Ponadto mogą się już dobierać w pary (Większe skupiska są rzadko spotykane ze względu na potrzebę dominacji samców) Usiłują tez zebrać tyle zapasów na zimę ile tylko mogą.

30-33 miesiące

Ten okres przypada na zimę. Alura Une obydwu płci szukają schronienia w postaci jaskiń bądź też innych ciemnych i niedostępnych miejsc. W razie potrzeby potrafią same wykoppać sobie w ziemi schronienie i tam się skryć. Powtarza się mechanizm pierwszego cyklu - okrywają się błoną z wieloma "korzeniami" co pozwala im przetrwać zimę. W tym czasie wykształcają im się dodatkowe narządy - w przypadku samców kwiat tylni oraz kolce, natomiast u samic kwiaty na głowie oraz kielich wewnętrzny - główne źródło ich magicznej mocy.

33 miesiące - Reszta życia

U samców po wyjściu nie obserwuje się większych zmian - kwiat stanowi źródło ich magicznej mocy, a kolce stanowią fizyczną formę obrony. Zdolne są też do generatywnego stosunku z przedstawicielami ich rasy. Samice natomiast znacząco zyskują na inteligencji oraz sile. Gdy chcą mogą wywołać swój kwiat wewnętrzny i schować się w nim, uzyskując pełnię swej magicznej mocy. Stają się tez o wiele bardziej agresywne w stosunku do innych istot, chociaż sporadycznie potrafią być pokojowo, bądź chociaż neutralnie nastawione. Kwiaty na jej głowie są przystosowane do rozwoju bezpłciowego, z którego najczęściej powstają zwykle Une. Rozmnażanie płciowe natomiast przebiega tak jak u człowieka, tyle tylko, że po stosunku w czasie 3 miesięcy składane zostaje nasiono, z którego po 2 latach powstaje Alura Une. Nie zbadano dotychczas możliwości zapłodnienia przez człowieka/człowieka, chociaż wiadomo, że żeńskie Alura Une wykazują pewne seksualne zainteresowanie... przeważnie przed skonsumowaniem.

by Ekkusu

Kosiek

  • Zamrożona Żaba
  • In the nuclear fire you shall burn.
  • Posts: 409
Odp: Temat informacyjny
« Reply #5, on December 28th, 2012, 10:47 PM »Last edited on June 8th, 2013, 01:53 AM by Kosiek
Servisha nie ma, a sekretariat działać musi. Przejmuję wartę.

W razie chęci zrobienia rzutów za siebie, powstał kanał na Rizonie o wdzięcznej nazwie #thplrpg. W razie niecnych planów, czy potrzeby rozwiązania sprawy z MG, też się tam ktoś znajdzie.

Aktualny skład Mistrzów Gry:
Head GM: Kosiek
GM Ekkusu
GM Trainee: Piscilla

Odnośnie Kart Zaklęć, by nie było niedomówień. Każdy na start ma 2 (słownie: dwie) karty zaklęć na starcie. Bez względu na narzucone przez siebie ograniczenia, osłabienia i inne duperele. NO exceptions.

Wzór Karty Postaci:
(click to show/hide)
Nazwisko i/bądź Imię:
Płeć:
Rasa:
Wygląd:
Pokrótce charakter (Prosiłbym o opisanie go... opisem. Nie wymieniając cech): Przy czym "chaotyczny głupi" to nie opis - K.
Historia (Nie musi być rozbudowana. Parę zdań ogólnie kształtujących background postaci będzie git)
Statystyki:
Cecha specjalna postaci: Jak Sakuya ma manipulacja czasem i przestrzenią, Reisen lunatic-kurwa-eyes, a dynamika inteligencji Cirno jest taka sama jak cząsteczek jej lodu, i my możemy mieć unikalną (Bądź i nie) moc. I nawet jeżeli ktoś wybierze coś teoretycznie "zbyt mocnego" to zadbam o to, by tam moc była ograniczona/nie taka silna na początku/była mocno sytuacyjna. Więc... nie ograniczajta się zbytnio, ale pamiętajcie o swojej "Lekko powyżej przeciętnej" potędze.
Statystyki:
Siła
Zręczność
Szybkość
Wytrzymałość
Mądrość
Siła Woli
Percepcja
Energia

Opisy statystyk:
(click to show/hide)
Siła: Fizyczna potęga postaci. Dość logiczne, odpowiada za to ile postać może unieść, i jak mocno przywali jak coś się jej pod łapę nawinie. Odpowiada też za siłę tzw. fizycznego/witalnego danmaku.
Zręczność: Koordynacja psychoruchowa. Finezja ruchów, giętkość postaci...
Szybkość: Refleks. Oraz szybkość poruszania się w powietrzu.
Uwaga:Postać z dużą szybkością ale niską zręcznością może i będzie unikać pocisków, ale prawdopodobieństwo, że straci kontrolę nad swoim torem lotu bądź wpadnie w następny pocisk jest dość duże, nie mówiąc o wylądowaniu w miejscu niezbyt dla danej postaci korzystnej. Jeżeli jest odwrotnie (Duża zręczność, niska szybkość) postać może mieć problemy z wyminięciem szybszych pocisków.
Wytrzymałość: To, ile ciało danej postaci zniesie. Fizyczne danmaku korzystają też z tego zamiast z energii.
Uwaga: Postać z dużą siłą ale małą wytrzymałością będzie w stanie robić więcej, ale krócej.
Mądrość: Wiedza postaci (Dyktowana jej historią, ale po części). Jeżeli postać korzysta z magii bądź jej umiejętność bazuje na jej wiedzy, to jej siła jest dyktowana tą statystyką. Dana postać może tez liczyć na ewentualne podpowiedzi (Identyfikacja przedmiotu, jakiś hint teoretyczny)
Siła Woli: Określa ona wytrzymałość psychiczną postaci oraz moc umiejętności bazujących na instynkcie, a nie na dokładnym zbadaniu materii posiadanej mocy oraz zaplanowanym jej wykorzystywaniu. Dobrym przykładem jest Flandre, która nie panując oraz nie rozumiejąc do końca swojej mocy umie zrobić z niej dobry pożytek (Jak to was nie przekonuje: Cirno)
Percepcja: Spostrzegawczość i ostrość zmysłów. Postać wychwytuje więcej/mniej niż inne.
Energia: Duchowa, magiczna, gwiezdna - zasób specjalny postaci wykorzystywane do czarów bądź nawet danmaku (O ile nie jest fizyczne, czyli nie ciągnie z wytrzymałości). Im jest jej więcej, tym postać może dłużej się "wypstrykiwać z many" czyli dłużej/lepiej prowadzić magiczny pojedynek.

Każda postać ma 100% w każdym stacie i ma 60% do rozdania między statystyki wedle uznania. Od tej wartości można odjąć max 50% by przeznaczyć to na inny stat - maksymalnie do 250%. Przy czym jest jeden wyjątek - JEDEN stat może mieć wartość do 30%. Tylko jeden. Ale to będzie oznaczać, że postać będzie BARDZO koślawa w danej materii.

Lista graczy i postaci:
1. Fretka - <wstaw jej imię> Uokawa
2. Kosiek - Kohaku Suzumiya
3. Koinucian - Milan Štenević
4. Kaito - Kemuri Watarimono
5. Raion - Raion
6. Ignacy - Mercurius von Suzumien
7. Losik - Anrin
8. Phor Cillic - Tetsuya Asaoka
9. Piscilla - Shijima Kyomen
10. AllStarsky - Alstar
11. Ignuss - Sakamoto Kazuma
12. Ekkusu - Omacraq'ke
13. 高寳栄 - Charon/Kharon
14. Critz - Fryderyk Edward Hanover
15. Mayuki - Lars Morigami
16. Roxiee - Clock X. Drosselmeyer
17. DrewkoTenjin/Sugawara no Michizane
18. Małyszeq - Akio Tsuwabuki

Sesje (format wg. Servisha zachowany):
1. <wstaw jej imię> Uokawa 1.4/ EX 1.4
2. Kohaku Suzumiya 1.1 / 1.6
3. Milan Štenević EX 1.3/1.2
4. Kemuri Watarimono
5. Raion 1.4/EX 1.4
6. Mercurius von Suzumien 1.4
7. Anrin 1.4
8. Tetsuya Asaoka EX 1.3 / 1.6
9. Shijima Kyomen 1.1 / 1.5
10. Alstar 1.1
11. Sakamoto Kazuma 1.4
12. Sorahi Subafuu EX 1.2
13. Charon/Kharon 1.3
14. Fryderyk Edward Hanover 1.2/ EX 1.4
15. Lars Morigami 1.3
16. Clock X. Drosselmeyer 1.3
17. Tenjin/Sugawara no Michizane EX 1.4
18. Akio Tsuwabuki 1.5/EX 1.3.2
19. Omacraq'ke - EX 1.3.2

Rozwój:
1. <wstaw jej imię> Uokawa
(click to show/hide)
Rozwój:
2. Kohaku Suzumiya
(click to show/hide)
Rozwój:
3.Milan Štenević
(click to show/hide)
Rozwój:
EX 1.3+5% za dobre chęci, Autorozdanie: 0%, wolne 5%, łącznie 5%. 5% rozdane przez gracza w Energię
4. Kemuri Watarimono
(click to show/hide)
Rozwój:
5. Raion
(click to show/hide)
Rozwój:
1.4: +15% do rozdania między statystyki (Twoja szybkość i zręczność zyskują po 5%) - łącznie 25%; Blizna: całe ciało pokryte oparzeniami po substancji chemicznej - Permanentne obniżenie Wytrzymałości  o 30% || Wolne 15% dodane w siłę
6. Mercurius von Suzumien
(click to show/hide)
Rozwój:
7. Anrin
(click to show/hide)
Rozwój:
8. Tetsuya Asaoka
(click to show/hide)
Rozwój:
EX 1.3+5% za dobre chęci, Autorozdanie: 0%, wolne 5%, łącznie 5%. 5% rozdane w percepcję przez gracza.
9. Shijima Kyomen
(click to show/hide)
Rozwój:
10. Alstar
(click to show/hide)
Rozwój:
11. Sakamoto Kazuma
(click to show/hide)
Rozwój:
12. Sorahi Subafuu
(click to show/hide)
Rozwój: EX 1.2: No Rewards, no Scars.
13. Charon/Kharon
(click to show/hide)
Rozwój
14. Fryderyk Edward Hanover
(click to show/hide)
Rozwój
15. Lars Morigami
(click to show/hide)
Rozwój
16. Clock X. Drosselmeyer
(click to show/hide)
Rozwój
17. Tenjin/Sugawara no Michizane
(click to show/hide)
Rozwój:
18. Akio Tsuwabuki
(click to show/hide)
Rozwój
19. Omacraq'ke
(click to show/hide)
Rozwój:
Odp: Temat informacyjny
« Reply #6, on January 16th, 2013, 02:37 PM »Last edited on June 3rd, 2013, 11:44 PM by Kosiek
Miałem robić oddzielny temat informacyjny, ale przebijanie się, edycja i wstawianie stopek, coby nikt nie przyczepił się do mnie o prawa autorskie, to za dużo fatygi, zatem dalej korzystam z podwórka Servisha. Odpowiedzmy zatem na kilka pytań jakie podejrzewam, że mogły się zrodzić.

FAQ+
(click to show/hide)
Techniczne:
1. Q: Na początku była mowa o storytellingu bez statów i rzutów. Czemu to się zmieniło?
A: Nikt nie lubi, gdy sytuacja wymyka się spod kontroli, szczególnie przez błędnie pojmowany poziom jaki reprezentuje sobą postać. Statystyki pozwalają jasno określić kompetencje postaci tak dla samego gracza, jak i Mistrza Gry, żeby było wiadomo co jest w stanie zrobić, a co nie.
E: Generalnie mało do dodania. Przede wszystkim wiadomo, w jakim kierunku postać się rozwija

2. Q: No dobra. A co z rzutami? Czemu jeden z Was je wykonuje, oraz ujawnia i wykonuje odpis uzależniając się od losu, a drugi po prostu odpisuje?
A: Odpowiem za siebie: jedne osoby mogę lubić mniej, inne bardziej, co mogłoby rzutować na moją uczciwość wobec grupy graczy z jaką się bawię. A to nie byłoby fajne, szczególnie dla poszkodowanych moją subiektywnością, stąd uznałem, że metoda z sesji przy normalnym stole będzie najlepsza - wierzcie lub nie, moja decyzja została poparta latami doświadczenia.

3. Q: Mogę robić za siebie rzuty? Gdzie je popełniasz?
A: Tak, oczywiście. Turlam na #thplrpg, kanale o którym wspominałem już nie raz, a trzy razy.

4. Q: Beznadziejny z Ciebie telepata. Nie odpowiedziałeś na MOJE pytanie.
A: Bywa. Jeśli coś nie zostało tu (lub w poprzednich postach) zawarte, jest podany kontakt do mnie. Ekkusu też żyje i ma się dobrze. Masz wątpliwości? Pisz. Pytaj.
E: Ja nie gryzę. Tylko rzucam sprzętem RTV i AGD

5. Q: Zrezygnowałem z postaci. Czemu ciągle jest na liście i w innym kolorze?
A: Takie zachowanie z mojej strony dotyczy w zasadzie wyłącznie postaci, które brały udział (niekoniecznie kończąc) w jakiejkolwiek sesji. Oznaczenie na czerwono określa tylko tyle, że postać znalazła się teraz na dobre i złe pod kontrolą GMów (ofc za zgodą gracza). Postacie, które nie brały udziału w żadnej rozgrywce, a zostaną opuszczone (nie oddane w nasze potworne szpony niosące śmierć, plagę i destrukcję), otrzymają inny kolorek - zielony. Wynika to z tego, że postać, która miała za sobą jakieś przejścia, najpewniej zostanie na tym poziomie do końca, być może zyskując "śmieszne plusiki" co ileś sesji, to po pierwsze. Po drugie, postacie, które mają za sobą jakiekolwiek sesje w tej czy innej postaci, mają też znajomości różnej maści i gatunku zarówno z postaciami kanonicznymi, jak i naszymi zmyślonymi ludkami.

Rozgrywka:
1. Q: Blizna vs. śmierć, o co z tym chodzi? Co jest lepsze?
A: To zależy. Śmierć bywa początkiem nowej podróży - czyli albo Twoja postać się zmienia w coś... Innego, albo po prostu tworzysz nową - MG też ludzie, dojdzie się zawsze do sensownego consensusu. Blizna zaś najczęściej jest formą piętna. Karą za popełnioną głupotę, ale nie tak ciężką jak śmierć postaci i niosącą ze sobą inne konsekwencje - np. obniżenie statystyk, lub, co może dla niektórych okazać się zaskoczeniem, pogorszenie stosunków z jakimś Bohaterem Niezależnym. Tak, "blizna" ma tu bardzo szerokie znaczenie, tak dosłowne, jak i metaforyczne.

2. Czy Blizna zastępuje niesławną LODÓWKĘ?
A: Nigdy-w-życiu. Blizna ma Cię chronić przed LODÓWKĄ, na zasadzie kija i marchewki, ale bez marchewki. Ale fakt, faktem może się zdarzyć, że tych Blizn się nazbiera i mogą wydawać się nawet gorsze na dłuższą metę. Ale wierz mi - NIE BĘDĄ.
E: Każdy, kto ze mną gra wie, czym kończy się rzucanie przeze mnie różnymi przedmiotami. Toporów moglibyście nie przeżyć, więc miotam lodówami. Ale generalnie też bolą. Bardzo. Ale są ciężkie, to i nie lubię ich używać. Mimo to, nie prowokujcie mnie.

3. Q: Ok, wygrałem sesję, MG tak twierdzi. Co dostaję?
A: Order z kartofla. A tak na poważnie, pulę procent na podniesienie statystyk i jeśli sesja była wystarczająco wymagająca, mogą pojawić się dodatkowe korzyści w postaci dodatkowych spellcardów, przedmiotów (określonych Gadżetami, by odróżnić chochlę +20 do warzenia pomidorowej, od zwykłej chochli), oraz innymi korzyściami klimatycznymi (sojusznicy, poprawa stosunków z jakąś postacią kanoniczną, etc.)
Procentom jednakowoż należy poświęcić odrobinę więcej uwagi, bowiem ich wydawanie wygląda następująco: połowę masz do rozdania sam i robisz to jak-sobie-chcesz. Drugą połowę zaś rozdaje MG. Ma to służyć temu, by sesje same w sobie też miały jakiś wpływ na to jak wygląda postać. Jako przykład: jesteś magiem i koksasz Mądrość? Spoko. Ale w sesji w jakiej brałeś udział musiałeś utrzymywać ten cholerny głaz siłą mięśni, więc MG podnosi Ci ze "swoich" procentów Siłę i Wytrzymałość, a resztę rozdajesz jak chcesz - hulaj dusza, piekła niema.
E: Ilość procentów i nagroda zależy od paru czynników: trudność sesji, odgrywanie postaci, działania postaci, i pewnie jeszcze od czegoś o czym zapomniałem na ten moment, ale to są najważniejsze rzeczy. I w zależności od tego jak gracz się w takowej spisze, to może dostać różną ich ilość. Może dostać premię, może dostać po łbie.

4. Q: OK. GMi dają sesje do wyboru, jest fajnie, bawię się świetnie, ale zależy mi na przykład na odzyskaniu części mocy postaci. Albo zrobieniu przedmiotu. Ewentualnie sojusznika. Co wtedy?
A: Faktycznie, w sesjach normalnych to GMi wybierają jaką nagrodę dostanie gracz, zależnie od osiągnięć (lub ich braku) na sesji. Czasami zdarzy się dogadać w tej kwestii, ale przeważnie nie ma tak dobrze. Dlatego stwierdziłem, że powiem głośno i wyraźnie na temat sesji "Na Życzenie". Tak. Można zażyczyć sobie sesji z konkretną korzyścią. Jest to sesja EX (jakich było, jest i będzie pełno), ale ma następujące korzyści i wady: otrzymujesz to o co prosiłeś... Ale nic ponadto. A, i żeby nie znaleźli się cwaniacy... Nie, takich EXów nie robi się na zasadzie: "MG, MG, ja chcę 25% do siły i Willpowera :D".

FAQ+ nie jest nawet bliskie bycia absolutnym kompendium wiedzy odnośnie naszego forumowego RPG. Póki co chciałem odpowiedzieć na najbardziej palące, najbardziej oczywiste pytania, jakie mogły się pojawić. Rzucajcie tu czasem okiem, przed zasypaniem GM-ów pytaniami. Co do samych pytań - jeśli jakieś będą faktycznie dobre, na pewno zostaną tu umieszczone.
Odp: Temat informacyjny
« Reply #7, on January 19th, 2013, 07:14 PM »
Było już sporo mowy przy okazji reaktywacji działu o nagrodach dla graczy, w tym w FAQ+, przydałoby się podzielić z Wami tym, jak działa tak chory narząd jak mózg MG. W tym poście chciałbym poruszyć kwestie nieco konkretniej, poświęcając im tyle uwagi, ile w istocie wymagają. Oto plan tego posta:
1. Statystyki, które się pojawiły wymagają rozwoju, by odzwierciedlić to, czego postacie się nauczyły w toku przygód, lub między nimi. W jaki sposób są przyznawane? Od czego zależy pula, etc.
2. Inne nagrody o jakich była mowa: Karty Czarów, Sojusznicy i Gadżety, które też mogą być pozyskane w toku gry.
3. Kary, sankcje i zachowania które mogą obniżyć otrzymane nagrody, bądź całkowicie ich pozbawić.

Zacznijmy od kwestii najprzyjemniejszej jaką stanowią nagrody. Każda postać biorąca udział w sesji otrzyma nagrodę stałą, zależną od wstępnego stopnia trudności, a potem MG dodaje kolejne punkciki w dwóch kategoriach: konfrontacje i Role Play. Konkrety wyglądają następująco:
A. Poziom trudności:
Łatwy - z założenia kaszka z mleczkiem. Premia nagród gwarantowanych +0%
Normalny - poziom trudności, który czegoś wymaga, ale nie naciska zbyt ostro na słabości postaci. Premia nagród gwarantowanych +5%
Trudny - Tu już trzeba się postarać, bo wiele może zależeć od słabości postaci i jak jest w stanie je ominąć. Łatwo o Blizny wszelkiej maści i gatunku, ale jest ryzyko, jest zabawa. O gwarantowane +10%
Players Must Die - Sytuacja tragiczna. Nawet silne strony postaci są wykorzystywane przeciwko niej, wszystko dzieje się na opak, a walk najlepiej unikać bez dobrego planu. Jesteście na tyle odważni by porwać się na gwarantowane +15%?
B. Konfrontacje:
Konfrontacje to ogólnie sytuacje sporne: walki, pościgi, dyskusje itd. które MG może nagrodzić w zależności od tego, jak bardzo gracz spuścił łomot przeciwnikowi, tudzież jak pomysłowo to załatwił. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zostać nagrodzonym za obie rzeczy naraz, ale tak czy siak za Konfrontacje w sesji nie wyłapiecie więcej niż +25%, ani mniej niż +0%
C. Odgrywanie (zwane też Role Playem, w skrócie RP)
Nie trzeba tłumaczyć. Nagroda za trzymanie się w charakterze postaci, w każdej sytuacji, w tym w Konfrontacjach, jak i poza nimi. Podobnie jak z pulą Konfrontacji, nie dostaniecie mniej niż +0%, ani więcej od +25%.

Druga sprawa, nagrody z kategorii "inne":
Karta Czarów - lub rzadziej, karta umiejętności z której kręcony jest czar na spontanie. Jej przyznanie zależy de facto od dobrej woli MG, ale czynnikiem wpływającym na to może być to, jak bardzo staracie się na sesji, więc zasadniczo radzę się starać.
Gadżet - zabawka pobieżnie wspomniana w FAQ+. Gadżet to przedmiot, który swoją wartością dla postaci i zdolnościami przekracza daleko możliwości innych przedmiotów podobnego typu. Miecz z kategorii gadżetu jest np. w stanie przeciąć dowolną substancję, a słabością pancerza w tej randze, może być to, że tylko potrójnie poświęcona włócznia z ostrzem potrójnie wykładanym srebrem i oksydowanym w świętym ogniu góry Fuji trzymana przez świętego męża go przebije. Oczywiście, nawet żartobliwie ujęta w FAQ+ chochla może być też Gadżetem. Bo każdy posiłek przyrządzony z jej pomocą da zjadającemu poczucie zadowolenia z życia, mobilizację do pracy, a jakby tego było mało, wykarmi na cały dzień. A przykłady takie można ciągnąć w nieskończoność. Tak, można zdobyć takie przedmioty tylko w toku sesji. NIE, nie można z takowymi zaczynać gry, chyba, że któryś z MG stwierdzi inaczej. I żaden na chwilę obecną (moment pisania tego posta) NIE STWIERDZI. Gwarantuję.
Sojusznik - Sojusznik to nikt inny jak wierny sługa , lub przyjaciel (a nic nie stoi na przeszkodzie, by pełnił obie role jednocześnie) naszej postaci. Może pomagać, jak najbardziej, ale wszystkiego za nas nie zrobi. Na przykład nie wygra danej sesji. Sojuszników można zyskać tylko w trakcie gry. Nie powinno się tego mylić z bliskimi stosunkami z postaciami kanonicznymi. Sprowadzenie ich do tej roli byłoby co najmniej wysoce wymagające i wymagałoby niesamowitego wręcz RP przez wiele, wiele sesji. A nawet wtedy, mając za przydupasy takie osobistości jak na przykład Kanako, Yukari i Shiki Eiki, w starciu z bossem guzik by zdziałały. Albo by zdziałały. Dostając expa. Zamiast cwaniaka, który je chce tak wykorzystywać.

No i w końcu trzecia kwestia. Kary. Zacznijmy od zawalenia sesji. Zależnie od tego jak dobrze Wam to poszło, dostaniecie tylko pół nagrody i jeśli szczególnie się "postaraliście" dojdzie do tego też Blizna w takiej, lub innej formie. Fakt faktem, przyczyny mogą być różne, od błędnych wyborów poprzez stricte głupotę, pozostaje to niezmienne.
Ukarane może zostać także wysługiwanie się BNami. Tu MG w swojej wredocie może nagrodzić postać niezależną, zamiast gracza. I zostaje się w takiej sytuacji zazwyczaj tylko z nagrodą wynikającą z poziomu trudności sesji i NICZYM więcej.
Różnorodność Blizn została już poruszona wcześniej, więc nie ma sensu się nad nią rozwodzić...
No cóż. To by było na tyle. Jakieś sugestie? Pytania? Wiecie gdzie mnie szukać jakby co. Until next time & see you fantasy cowboys.
Players Wanted:
- TH Sky Arena
- Online RPG sessions (via skype)
- TH 12.3

[2.2.2] Feniks i duch »