Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.
Więc nie próbowałeś poznać mechaniki, co nie jest takie dziwne ze względu na brak tłumaczenia. Przycisk do autocombo (A), do większych fizykali w róźnych kierunkach (B), przycisk do szybkich pocisków (X) i do mocnych pocisków (Y) (notacja wewnątrz gry, nie klawisze na klawiaturze).
Do tego 8 slotów na które można sobie dowolnie przypisać skille i spellcardy, które odpala się góra/dół/lewo/prawo+C (lub AB) oraz góra/dół/lewo/prawo+Z (lub XY). Wszystko można przypisać sobie na dowolne miejsce na klawiaturze lub padzie, grejzuje się podwójnym wciśnięciem kierunku, Last Wordy odpala się C+Z (albo wszystkie przyciski naraz).
Komba zawsze idą A > B > X > Y > Reset skokiem/skill > Karta. Trzymając jakikolwiek przycisk masz tarczę która lepiej odpycha niż zwykły blok ale traci popularność.
Atencję zdobywa się kontrowaniem, agresywnością i deklaracją spellcarda, traci uciekaniem i blokiem. Zależnie od konfiguracji talii można na tym trójkącie osiągnąć poziom wiary i zmienić styl walki:
Shinto (góra) - większy rozrzut, ale pociski wolniejsze i łatwiejsze do zniszczenia własnymi/grejzem,
Buddyzm (prawo) - można ładować fizykale ale zasięg pocisków ssie,
Taoizm (lewo) - błyskawiczne i trudne do zniszczenia ale liniowe pociski. Zamiast skilli lub kart można jeszcze wstawić
uniwersalne itemy w dowolne miejsca do talii.
Reszta zależy od danej postaci, gdyż większość z nich ma własną mechanikę, stąd polecam zapoznać się ze stronami na wiki chociaż pobieżnie.
Lepiej? Możecie poczekać na tłumaczenie i wtedy to powinno być całkiem jasne.