News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.

Waryate

  • Wróżek
  • ~
  • Posts: 167
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #495, on August 10th, 2013, 11:12 PM »
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć. Poczekam na jakąś motywację w postaci dodatkowych postaci : P

Piscilla

  • Rage Quitter
  • Posts: 962

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #497, on August 10th, 2013, 11:57 PM »
Quote from Waryate on August 10th, 2013, 11:12 PM
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć.
Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.

Waryate

  • Wróżek
  • ~
  • Posts: 167
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #498, on August 11th, 2013, 12:02 AM »
Quote from PookyFan on August 10th, 2013, 11:57 PM
Quote from Waryate on August 10th, 2013, 11:12 PM
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć.
Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.
Zgadzam się. Ale granie w HM jest rzekomo łatwiejsze. Przekombinowane ułatwienia, czy coś, co nie zmienia faktu, że sama mechanika i założenia gry są dla mnie niepojęte. Czarna magya :f

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #499, on August 11th, 2013, 12:26 AM »Last edited on August 11th, 2013, 01:09 AM by critz
Quote from PookyFan on August 10th, 2013, 11:57 PM
Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.
Więc nie próbowałeś poznać mechaniki, co nie jest takie dziwne ze względu na brak tłumaczenia. Przycisk do autocombo (A), do większych fizykali w róźnych kierunkach (B), przycisk do szybkich pocisków (X) i do mocnych pocisków (Y) (notacja wewnątrz gry, nie klawisze na klawiaturze).

Do tego 8 slotów na które można sobie dowolnie przypisać skille i spellcardy, które odpala się góra/dół/lewo/prawo+C (lub AB) oraz góra/dół/lewo/prawo+Z (lub XY). Wszystko można przypisać sobie na dowolne miejsce na klawiaturze lub padzie, grejzuje się podwójnym wciśnięciem kierunku, Last Wordy odpala się C+Z (albo wszystkie przyciski naraz).

Komba zawsze idą A > B > X > Y > Reset skokiem/skill > Karta. Trzymając jakikolwiek przycisk masz tarczę która lepiej odpycha niż zwykły blok ale traci popularność.

Atencję zdobywa się kontrowaniem, agresywnością i deklaracją spellcarda, traci uciekaniem i blokiem. Zależnie od konfiguracji talii można na tym trójkącie osiągnąć poziom wiary i zmienić styl walki: Shinto (góra) - większy rozrzut, ale pociski wolniejsze i łatwiejsze do zniszczenia własnymi/grejzem, Buddyzm (prawo) - można ładować fizykale ale zasięg pocisków ssie, Taoizm (lewo) - błyskawiczne i trudne do zniszczenia ale liniowe pociski. Zamiast skilli lub kart można jeszcze wstawić uniwersalne itemy w dowolne miejsca do talii.

Reszta zależy od danej postaci, gdyż większość z nich ma własną mechanikę, stąd polecam zapoznać się ze stronami na wiki chociaż pobieżnie.
Lepiej? Możecie poczekać na tłumaczenie i wtedy to powinno być całkiem jasne.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #500, on August 11th, 2013, 12:47 AM »
tl;dr

Jeśli mechaniki gry nie da się wytłumaczyć w siedmiu zdaniach, znaczy to, że jest zbyt pokurwiona dla każuala. Póki co to chyba jedyną przyjazną bijatyką dla każuali jest więc SWR / Soku. ;S

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #501, on August 11th, 2013, 12:52 AM »
Nice BS. W Soku masz pogody, różnicę między powietrznym melee i naziemnym, niski i wysoki blok czy multum więcej spellcardów. Po prostu człowiek miał czas się do tego przyzwyczaić i to jest jego drugą naturą, tak samo będzie i w tym przypadku jak już to przetłumaczą.

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #502, on August 11th, 2013, 12:57 AM »
Jeśli jesteś każualem, masz wyjebane na pogodę, różnicę między powietrznym meele i naziemnym, niski i wysoki blok czy multum więcej spellcardów. W przypadku HM nawet bazowa mechanika gry nie jest już taka oczywista.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #503, on August 11th, 2013, 01:04 AM »Last edited on August 11th, 2013, 01:07 AM by critz
Hm, pewnie, na najniższym poziomie na pewno ciekawiej się mashuje w Soku niż w HM :V. Za to jak raz się nauczysz podstaw to sam silnik jest znacznie prostszy (z tego co widzę liczy się bardziej podejście niż zabawa na bloku), a i postacie mają generalnie znacznie mniej opcji (co widać już po liczbie skilli i spellcardów)... co IMO także przemawia na korzyść Soku, zwłaszcza jak ktoś gra lata... No ale co kto woli. Nigdy nie twierdziłem że ta gra przebiła Soku w jakikolwiek sposób poza grafiką i na pewno tak nie stwierdzę, bo wypada znacznie bladziej :T.

Piscilla

  • Rage Quitter
  • Posts: 962
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #504, on August 11th, 2013, 01:05 AM »
wiem, że wyjebane na mnie, ale
1. dowolna strzałka + C - cztery skille/spelle
2. lub strzałka + D -cztery skille/spelle
w zależności od swojego decku
3. last word przy 100% atencji aka attention sign = D+C
( te wyżejjeśli o klawiaturach mowa, doh)
4. A i S pociski, Z i X meele
5. double arrow = dash
thats all
(mniej niż siedem nawet :3)

Zhearrimst

  • Większy Użyszkodnik
  • ᚦᛖ ᚺᚢᚾᛏᛖᚱ
  • Posts: 79
ᚲᛁᛚᛚ ᛃᛟᚢᚱᛋᛖᛚᚠ

Sephi

  • Często łamię regulamin!
  • Biedna Kapłanka!
  • Posts: 1,211
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #506, on August 13th, 2013, 07:48 PM »
Wiadomo czy ta wersja gry jest finałowa czy jeszcze wyjdą kolejne poprawki ( z ewentualnymi nowymi postaciami ? )

fretka

  • Meguka Fretuka
  • あやややや~
  • Posts: 1,797
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #507, on August 17th, 2013, 05:23 PM »
Czy u kogoś poza mną profil Kokoro przed zakończeniem jej story mode'a jest całkowicie pusty, nie zawiera nawet jej portretu ani imienia? Czy to normalne? : |

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

Piscilla

  • Rage Quitter
  • Posts: 962
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
« Reply #508, on August 17th, 2013, 05:59 PM »
Nope... chyba, że to to nowy patch, bo miałam odblokowane jej story na pierwszej wersji chyba już :<

Szyna

  • Scarlet Meister
  • Zamrożona Żaba
  • Trickster Devil!
  • Posts: 310

Official Remilia-tard of Touhou.pl