News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Rumbling Spell Orchestra

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #135, on March 4th, 2014, 10:39 AM »
Imho - 3/1 > 4 > 2/2 > 2/1/1 > 1/1/1/1
Najlepiej działają decki z konkretną taktyką, niestety "Kwadracikom" brakuje stabilności i konsystencji.

Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

gorgiasz

  • Wróżek
  • Firestarter-chan
  • Posts: 183
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #136, on March 4th, 2014, 11:55 AM »Last edited on March 4th, 2014, 12:02 PM by gorgiasz
Najwięcej mam czwórek, bo są dobrą bazą do testów i w większości przypadków są dość pewne. Docelowo wydaje mi się, że 3/1 powinny dominować metę (4lvlowe bonusy na spellach rzadko są warte odcięcia sobie potencjalnych combo) chociaż jeszcze chyba za wcześnie żeby mówić o jakiejkolwiek "mecie" w RSO jak to Małysz wspomniał. 2/2 jeszcze solidnie nie grywałem, więc się powstrzymam (aczkolwiek RaymooSanae fajna talia, szkoda że tak mocno kontrowana).

Natomiast 1/1/1/1 mnie nie przekonuje zupełnie. Wygrałem sporo razy Ghost Story albo Furikanzanem, ale ich zależność od Bogini Zdarzeń Losowych bywa porażająca, nie mówiąc już o rozmaitych kontrach. Widywałem już talie Ghost Story, które same się zjadały i naprawdę mnóstwo takich, które nie znalazły swojej kluczowej karty przez całą rozgrywkę. Może po jakimś przełomowym konwencie, kiedy 1/1/1/1 wygra jakiś turniej czy co ktoś wygrzebie ten post dla śmieszków, ale na chwilę obecną jestem całkiem pewien ich coinflipowej skuteczności.

A tak doczytując post Critza - czwórki są bliższe mojemu sercu, czasem odrzucam kombo bo są dla mnie zbyt absurdalne w doborze postaci. Na przykład - gdyby Małysz mi nie wskazał o co chodzi w Kogasa/Ran to do dziś nie rozważałbym tej karty.

Piscilla

  • Rage Quitter
  • Posts: 962
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #137, on March 4th, 2014, 08:01 PM »
Osobiście lubię 3+1 ze względu na śmieszki w combach, bonusy dla czystych talii nie są szczególnie znaczące, jak już wyżej zauważono, ale czasami żałuję, że w danym decku nie mogę ich użyć, np. ratującego pupal +1EV na karcie z focus/unfocus. Do tej pory mam dwa solo decki - Mamizou i Mokou (opłaca się), reszta to comba, tj. 3Reimu1Aya, 3Koishi1Satori, 2Komachi2Yuyuko i kilka poskładanych na dulście dla sprawdzenia. Czterema różnymi postaciami grałam raz i stwierdzam, że za łatwo jest zdjąć taki deck. Ciekawą opcją jest jeszcze 2x1x1. But still w większości przypadków u mnie 3x1 > 4

Kamruz

  • Rage Quitter
  • Posts: 765
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #138, on March 24th, 2014, 11:00 AM »Last edited on March 24th, 2014, 12:58 PM by Kamruz
To może ja się wypowiem bo dawno tego nie robiłem:

Decki 4x opłacają się wyłącznie w 2 przypadkach.
1 - jeśli bonusy naszych kart są faktycznie zauważalne (przykład: Meiling >>>>>>>>>>>>> Aya)
2 - jeśli w decku nie mamy miejsca na dodatkowe karty teamowe

Stety niestety ale takich decków jest mało (nie wyobrażam sobie graniem Eirin bez chociaż jednej Kaguyi) więc w większości przypadków opłaca się grać Deckami 3/1 gdyż teamowe karty bardzo mocno ulepszają nasze strategie dając dalej możliwość korzystania z kart na 3 lvl.

Co do 2/2 decków na początku byłem bardzo sceptycznie nastawiony ale potem odkryłem że combosy z nich wynikające potrafią być niesamowicie silne, a karty na 2 lvl słabe przecież nie są.
Dodatkowo jest pare kart na 0 lvl, które ładnie współdziałają z 2/2 deckami. (Teamplay przykładem?)

1/1/1/1 decki są dla ludzi, którzy lubią robić combosy.
Zazwyczaj takie decki polegają na tym że wzmacniamy swoje karty oraz osłabiamy karty przeciwnika na wiele sposobów wyrównując poziom walki, a nawet przechylając go na swoją strone.
Dodatkowo niski koszt naszych spelli oraz scenka zapewniająca nam 3 sp co ture sprawia że nie mamy takich problemów jak brak sp na atak i intercept równocześnie.
W większości przypadków główną siłą tych talii jest konkretny (czasami więcej niż 1) support, których wyszukanie nie jest większym problemem (mamy do dyspozycji karty na 0 lvl / ciężko zapełnić deck samymi 1 lvl kartami, a spośród 4. różnych leaderów zazwyczaj ktoś się znajduje z wyszukajką) lecz stawia nas to w sytuacji że mamy trochę przesrane gdy przeciwnik jest w stanie zdjąć nam te supporty bądź ma coś do blokowania umiejek.
Nie mój gust ale się sprawdzają jeśli mamy dobre podejście.

Decki 2/1/1 to taka hybryda 2/2 oraz 1/1/1/1.
Zapewnia nam karty 2 lvl'u od danego leadera osłabiając bonusy z kart z mnożnikiem x = ilość leaderów.
Przyjemnym smaczkiem jest fakt że talie takie można skonstruować zazwyczaj pod danego leadera zmieniając czasami kompletnie strategie do ów talii.
Bardzo dobrym przykładem jest talia KaguyaxEirinxReisen, która szczególnie przypadła mi do gustu.
Discard supportów i blokady umiejek sprawiają duże problemy, a kontrola doboru kart na korzyść jak w przypadku 1/1/1/1.

Moja kolejność:

1. 3/1 oraz 4x (stawiam na równi bo takie talie działają praktycznie tak samo)
2. 2/2 (combosy zdecydowanie zbyt mocne by dawać te decki niżej / daje na drugim miejscu tylko dlatego że większość osób buduje swoje talie pod daną postać z sympatii do niej)
3. 2/1/1 (ciekawe combosy i możliwość różnej budowy decku w zależności od naszego 2lvl lidera, zazwyczaj niezbyt drogi, wspólna wada decków bycia kontrowanym przez discard supportów i blokady umiejek)
4. 1/1/1/1 (talia robiona zawsze pod jeden schemat, niskie koszty, wykluczenie supporta głównego (bądź dwóch) wyklucza całą talie z gry, blokowanie umiejek również, mocne lecz wrażliwe combo.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #139, on March 27th, 2014, 11:17 PM »Last edited on March 28th, 2014, 02:34 PM by critz
Dzięki za wasze spostrzeżenia :3. Osobiście nawet lubię czasem pograć typem 1/1/1/1, ale tych co sprawdzałem bardziej niż skupienie na jednej karcie denerwuje mnie chujowe HV powiązane z lvl1 spellami, które na szczęście można podratować Power-Upem. No i poniekąd fakt, że Kanako rozstawiona może pożreć lvl1ki na śniadanie, ale wszystko w RSO ma swoją kontrę. Z tych co testowałem z pomocą sugestii wiki: moja talia Furinkazan - Furinkazan sam ma efekt wyciągania więc to tylko kwestia początkowego szczęścia by strzaskać wroga, zaś moja talia na Aya+Moriya Trio (MoF master race) może sobie pomóc w wyciągnięciu spella lub supportu z kapelusza dzięki potężnemu Into Phantasm, więc element losowy spoczywa na dorwaniu Summon the Gales do momentu, w którym już można dobić wroga :3.

Zatem 1/1/1/1 1/1/1/1-emu nierówny, a nawet jeśli ta konfiguracja nie jest optymalna, to na pewno diabelnie przyjemna w graniu. A i 2/1/1-ki mimo całej swojej tematycznej zajebistości i potencjałowi mogą być równie łatwo skontrowane na przykład zdjęciem Incydentu. Ale z Incydentów póki co najbardziej wkurwił mnie Spring Snow - wyciągnij to gunwo wcześnie i dopraw Hirokawą na intercepcie - enjoy twoje 3HP obrażeń i 2HP leczenia, co już przeciąga balans na korzyść wroga o 5HP co turę samym interceptem, a 5AV to górna granica wielu postaci na ataku, więc jak nie masz jakiegoś Faith/Protection albo nie nabiłeś już wcześniej przewagi na HP to już możesz się pierdolić xD. A to jeszcze przed wzięciem pod uwagę sceny, supportów albo, y'know, ataku wroga. Całe szczęście że wszystko kosztuje twardą manę, więc od razu nie ruszy...

A do co 3/1, to mimo że może panować przekonanie, że duże dziewczynki powinny same sobie radzić, to mam prawie takowe same wydrukowane (Sanae3Kanako1, Reisen3Okuu1 oraz Suika3Shou1, z Mari2Patch2 do smaku), bo lvl4 benefit który jest lepszy możliwości kart na lvl1 innej postaci oraz drużynówek 1/1 to rzadkość (Mokou czy Patch są świetnymi przykładami ślicznych bonusów na lvl4, ale już np. Reisen ma świetne team karty które dodatkowo obchodzą jej problemy z przypianiem negatywnych supportów (eg. 1 2) i chujowy lvl4 benefit, a jeśli ktoś gra Ayą4 nie z powodu Twillighta (a i w to wątpię) to jest głupi xD).

Oslo: http://tinyurl.com/nmb4qx6 /selfpromotion. Ogólnie dział strategy na forum dulsta mają całkiem fajny dla kilku postaci, ale i zawsze można też przepierdalać się google translate przez japońską wiki i ich przykładowe talie, ot choćby jako bodziec wyjściowy który się potem zmodyfikuje.

PS: Dopiero się dowiedziałem, że termin Basic Ability odnosi sie do wszystkiego na zielono (Movementy, Protection, Penetration, Guided Bullets, Faith), a nie jak wcześniej myślałem tylko tych podstawowych na spellu (a więc nie dawanych przez ewenty i specjale), derp. Musiałem zostać kiedyś wprowadzony w błąd przez kogoś na dulście, kto mówił o podziale na Basic Ability i Specjale. Nie żebym narzekał, m in. to i to są w takim układzie znacznie lepsze :3. Ale już niszowym faktem, że specjale odpalające się przy targetowaniu muszą być targetowane przez aktywne a nie pasywne specjale to się wkurwiłem (bo ów fakt ogranicza użyteczność m in. tego oraz tego).

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Małyszeq

  • Green Eyed Invidia
  • Biedna Kapłanka!
  • Midorime no Jealousy
  • Posts: 1,486
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Kamruz

  • Rage Quitter
  • Posts: 765

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #143, on April 29th, 2014, 04:37 AM »Last edited on April 29th, 2014, 05:01 PM by critz
Dla ciekawych, ShadowCluster na Dulście odkrył sposób na One Turn Killa w RSO:
(click to show/hide)
Grając Sanae3Threefairy1. Trzeba mieć przynajmniej 5 spelli na level 0 aktywnych przed wykonaniem komba oraz w łapie 2x Girl's Awakening? Sanae, Tea Time trzech wróżek i Looking Ahead w łapie. Wtedy rzucamy: Tea Time, żeby odnowić sobie 5SP za cenę 1SP > Looking Ahead za 2SP by wywalić przeciwnikowi 2 karty z talii > Girl's Awakening? za 2SP, które daje nam cały Discard Pile (poza sobą) do łapy na jedną turę. I tak ad nauseum, aż wrogowi nie zabraknie kart w talii.

Jak mamy 2 Tea Time w łapie, wystarczą trzy aktywne level 0 spelle, żeby odzyskać 4SP na czysto na kombo LA + GA?. Jak mamy 3 Tea Time to wystarczą dwa aktywne level 0 spelle, bo wtedy możemy zapętlać 3TT z GA? za nieskończoność many (3 zysku, potem 2 straty).
Na szczęście uruchomienie tego to zwykle kwestia dłuugiej zabawy w draw i prawie na pewno wróg nas ubije, nim zdążymy to odpalić (głównie problem z wyciągnięciem 2 kopii GA? i dostatecznej ilości lvl0 spellów), aczkolwiek ShadowCluster wyliczył że przy absurdalnie perfekcyjnym rozdaniu kombo może zabić wroga w 4 turze meczu... No i na Mamizou i Koishi nie działa w ogóle przez ich leader specjale.

Przykładowa talia: http://tinyurl.com/mjc6z6f (można i wrzucić Living Goddess Sanae do drawów jak ktoś ją bierze na lidera).

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #144, on May 20th, 2014, 02:18 PM »
Fuck the system. Chciałem, żeby to była niespodzianka, ale koniec końców okazało się to bezcelowe, więc teraz się trochę poatencjuję:

http://pooshlmer.com/wakaba/res/556685.html#557397

(click to show/hide)
Thoughts? Choć większość osób aktywnie udzielających się w tym temacie o projekcie wiedzieli już wcześniej, mam nadzieję na jakiś nowy feedback.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #147, on June 9th, 2014, 02:33 PM »Last edited on June 9th, 2014, 02:35 PM by critz
Pierwszy sygnał od Hinafudy że RSO 10.0 is cumming. To jakiś event na Mamizou (albo Reimu-Mamizou), mam nadzieję, że dzięki temu Mami będzie chociaż trochę mocniejsza i bardziej grywalna.

Kreton

  • Loli-Hunter Music
  • Administrator
  • iMarisa
  • Posts: 3,397

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #149, on June 9th, 2014, 05:03 PM »Last edited on June 9th, 2014, 05:05 PM by critz
Hah. Wszystko co tam widzę to level4 Yuyuko, level1 Suikę, level2 Alice (Eerily Luminous Shanghai Dolls), level2 Marisę (Orreries Solar System), level2 Tenshi (Sword of Meteorological Revelation), level 2 Okuu (Nuclear Blaze Geyser), level1 Koishi (DNA Flaw), level2 Ayę (Wind God Girl) i trochę generalek.
Akurat na 4 (dziwne) talie, więc sam mam tyle. Tylko mi się nie chce rozrzucać tego wszystkiego w jedną kupkę by się poatencjować, bo potem bym już nie pozbierał xD.