News Obecnie jest problem z emailami aktywacyjnymi, dla kont, które jako adres email mają ustawiony @gmail.com.
Jeśli takowy mail nie doszedł pomimo kilku prób (nie trafił do folderu spam), prosimy o jego zmianę, bądź informację na IRC.
Rumbling Spell Orchestra

Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #60, on January 1st, 2014, 06:11 PM »
Akizu, limit czasu na turę to zły pomysł, który premiuje on proste decki, a utrudnia życie taliom kręcącym jakieś minicomba :P No i nie każdy musi znać wszystkie karty na pamięć i może chcieć się zapoznać z tym, co ma jego przeciwnik, co wydłuży czyjąś turę :P

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #61, on January 1st, 2014, 06:24 PM »
How about rozwiązanie jak z szachów błyskawicznych - każdy gracz ma do wykorzystania w jednym meczu okeśloną ilość czasu (powiedzmy 30 minut) i wyczerpanie limitu czasu przez jednego z graczy skutkowałoby jego przegraną? Oczywiście, że to rozwiązanie również ma wady, ale przynajmniej skłoniłby graczy do podejmowania szybkich decyzji, nawet jeśli ich talie preferują granie na zwłokę. I jednocześnie zwiększyłoby częstotliwość popełnianych przez graczy błędów, co pośrednio mogłoby skutkować w przyspieszeniu wyłonienia zwycięzcy - gracza, który potrafi myśleć szybko i podejmować w ciągu sekund poprawne decyzje z pewnością można nazwać dobrym graczem, który ma większą szansę na wygranie kolejnych meczów i zgarnięcia tytułu mistrza turnieju / Polski / fandomu / podwórka / czegokolwiek.

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #62, on January 1st, 2014, 06:37 PM »
Tylko że większość tych pomysłów w stylu "X czasu na turę" jest w praktyce nie do wprowadzenia. Będziecie na turnieje przychodzić ze stoperami? Albo "Kliknąłeś 3 sekundy za późno, to nie fair!".
Najprościej było by wprowadzić określony czas na rundę, np. godzinę. Yeah, stall decki dostają przez to po łapach ale
po pierwsze: Nie ma innego sensownego pomysłu który by działał
po drugie: Granie przeciwko tali która ma za zadanie tylko przedłużanie gry bez żadnego konkretnego win condition jest przeważnie wkurwiające, i w większości karcianek takie talie uważa się za zło wcielone.
A co do "wkurzających rzeczy" - Są już jakieś odczucia że jakaś talia jest zbyt OP? Jeśli tak to polecam ustalić listę kart zlimitowanych albo nawet zbanowanych. To naprawdę nie boli, a bardziej pomaga niż przeszkadza.

Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #63, on January 1st, 2014, 06:46 PM »
Drewko: możnaby wykorzystać prawdziwe zegary szachowe na potrzeby turnieju - takie rzeczy na pewno nie kosztują majątku. Poza tym mając laptopa czy dwa da się takie zegary zasymulować (wiem, bo sam napisałem taką appkę, która symuluje zegar szachowy, gdy nudziło mi się przez Święta). Także cóż za problem, jeśli z końcem tury kliknie się guzik przełączający licznik na czas drugiego gracza? Also biadolenie, że ktoś kliknął za późno, mija się z celem, bo wówczas taki gracz traci własny, jakże cenny czas. Ain't I right?

Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #64, on January 1st, 2014, 06:51 PM »
PookyFan, tylko jest jedno ale:
- w szachach każdy wykonuje jeden ruch,
- w agresywnym decku ktoś napierdziela, a w combo ktoś potrzebuje więcej czasu na turę, bo wykonuje dużo więcej czynności. Dlatego też takie ograniczenia NIE PREMIUJĄ LEPSZYCH GRACZY, LECZ PREMIUJĄ PROSTE TALIE, KTÓRE MAJĄ PO PROSTU ROBIĆ PRESJĘ BEZ WIĘKSZEJ FINEZJI I KOMBINATORSTWA.

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #65, on January 1st, 2014, 06:54 PM »
Żadne ograniczenie czasowe nie premiuje talii opartych na combach, więc problem nie leży tu w wyborze metody niebędącej niesprawiedliwej wobec którejkolwiek filozofii grania, ale raczej takiej, która jest jak najmniej nieprzyjazna wobec decków potrzebujących więcej czasu na rozkręcenie się czy złożenie comba.

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #66, on January 1st, 2014, 06:56 PM »
Yeah. Co nie zmienia faktu że ten sposób jest niewygodny i nie rozwiązuje "problemu" z tym że stall decki nie będą miały czasu na granie. No i to nie są szachy błyskawiczne - tutaj bardzo często jednak musisz przemyśleć ruch i presja czasu nie pomoże Ci. Twój pomysł nie rozwiązuje problemu z brakiem czasu dla wolniejszych decków, po prostu wprowadza więcej problemów techniczno-logistycznych.

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #68, on January 1st, 2014, 07:00 PM »
Yeah, ale Twoja do tego narzuca przekombinowanie. Dlatego lepiej dać z góry określony czas na całą rundę. Sędzia albo organizator turnieju pilnuje godziny i jakby coś ogłasza na sali żeby ciut się streszczać. Najprostszy i najskuteczniejszy sposób, używany chyba na każdym turnieju karciankowym.

Cthulhoo

  • Rage Quitter
  • Patchy >> all
  • Posts: 523
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #69, on January 1st, 2014, 07:06 PM »
To zależy jakie combo.
Są comba, które są w stanie w miarę sprawnie rozkręcić się w początkowych turach i szybko skończyć, lecz czas poświęcony na turę jest zdecydowanie dłuższy od prostego aggro i przez to ograniczenie czasowe na wykonanie tury boli je niemiłosiernie, lecz ograniczenie czasowe długości rozgrywki już nie aż tak bardzo. Po prostu istnieją talie, które zabiją w godzinę, lecz ograniczenie im czasu na turę sprawi, że będą stać z góry na przegranej pozycji :P
Quote from Drewko on January 1st, 2014, 07:00 PM
Yeah, ale Twoja do tego narzuca przekombinowanie. Dlatego lepiej dać z góry określony czas na całą rundę. Sędzia albo organizator turnieju pilnuje godziny i jakby coś ogłasza na sali żeby ciut się streszczać. Najprostszy i najskuteczniejszy sposób, używany chyba na każdym turnieju karciankowym.
Święte słowa. I mówię to, jako gracz M:tG, który nie wszedł do top 4 tylko dlatego, że nie wygrałem po ogłoszeniu terminacji :P

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #70, on January 1st, 2014, 07:16 PM »
No i jeszcze jedno - wszelkie karty które pozwalają Ci wykonać ruch w turze przeciwnika.
Leci tura przeciwnika, czyli według logiki Pookyego czas na przeprowadzenie jego tury.
"Poczekaj, chcesz atakować? Dobra... czym tutaj Ciebie zablokować...hmm...*X minut później* ...ohhh, skończył Ci się czas? GG, wygrałem ^^"
Taki śmieszkowy, niezbyt poważny przykład pokazujący chyba jasno że pomysł z czasem na turę łatwo można wykorzystać na niekorzyść przeciwnika. To nie jest fair.

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #71, on January 1st, 2014, 07:27 PM »
No to podaj mi przykład systemu, który nie byłby krzywdzący wobec żadnej talii i który pozwalałby sprawiedliwie wyłaniać zwycięzców w przypadku, gdy narzucony limit czasu na grę ulegnie wyczerpaniu. Każde rozwiązanie ma wady. To rozwiązanie również ma wiele wad. Jednak tak na dobrą sprawę sam fakt konieczności ograniczania czasu wymusza stosowanie rozwiązań, które koniec końców okażą się niewystarczające, niesprawiedliwe i generalnie niesprzyjające wszelkiego rodzaju grom, które naturalnie się przeciągają z uwagi na strategie preferowane przez decki oparte na postaciach, takich jak np. Kaguya (która tańcowała z moją Nitori na Paconie bite półtorej godziny).

Drewko

  • Rage Quitter
  • Drewko's Graceful Assault
  • Posts: 565
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #72, on January 1st, 2014, 07:37 PM »Last edited on January 1st, 2014, 07:54 PM by Drewko
Chcesz? Ok - limit/ban kart pozwalających na nadmierne i bezsensowne stallowanie.
Yeah, to radykalne ale jeżeli zajmie się tym ktoś ogarnięty to będzie dobrze.

A tak na poważnie - nie istnieje taki system poza ograniczeniem czasu do godziny + 5 tur terminacji.
Jeśli się to wprowadzi to granie taliami skrajnie defensywnymi przestanie się opłacać, ludzie nie będą chcieli nimi grać na turniejach, sprawa sama się rozwiąże.

critz

  • あやややや~
  • Kryptoskurwiel
  • Posts: 1,640
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #73, on January 1st, 2014, 07:53 PM »
Nie można pójść na kompromis i najpierw wprowadzić limit czasu na grę, a gdy ten się wyczerpie dopiero wprowadzić ograniczenie czasu na turę? Po tej załóżmy godzinie gracze powinni mieć już rozrysowane w głowie co jeszcze mogą zrobić, tym bardziej że do tego czasu powinno ubyć trochę opcji do rozmyślania.

Tak tylko teoretyzuję, żeby nie było. Najdłuższa walka jaką kiedykolwiek grałem na Dulście nie dobiła godziny mimo że oponent marnował 1-2 minuty na turę właściwie na nic tam gdzie nie było specjalnie nad czym myśleć, jeszcze dłużej jak zaczął przegrywać. Więc niespecjalnie kupuję te 2,5h, tym bardziej że do tego czasu dawno skończyłyby się karty w talii.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

PookyFan

  • Lunatic Kurwa Eyes
  • Posts: 2,593
Odp: Rumbling Spell Orchestra
« Reply #74, on January 1st, 2014, 07:56 PM »
Quote from critz on January 1st, 2014, 07:53 PM
Więc niespecjalnie kupuję te 2,5h, tym bardziej że do tego czasu dawno skończyłyby się karty w talii.
>Mfw Don't Worry About The Past kilkakrotnie uchroniło mnie od przegranej z powodu braku kart w decku

Anyway, to co proponuje critz brzmi już jakoś w miarę rozsądnie.